Newsletter

Play chce udostępniać swoją infrastrukturę samorządom i… konkurencji

31.05.2023, 15:43aktualizacja: 31.05.2023, 16:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
Samorządy wdrażające innowacyjne rozwiązania poprawiają jakość życia mieszkańców i mają oszczędności. Tak oceniali uczestnicy debaty „Innowacje w samorządach - potrzeby, kierunki, wyzwania”, towarzyszącej rozdaniu nagród przyznawanych przez Serwis Samorządowy PAP. Michał Ziółkowski z PLAY zadeklarował, że jego firma udostępni własną infrastrukturę samorządom.

Projekty zgłoszone do konkursu „Innowacyjny Samorząd” to kopalnia pomysłów i źródło inspiracji. Wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak zauważyła, że „z innowacyjnością w samorządach jest coraz lepiej”, a każdy samorząd stoi przed zupełnie innymi wyzwaniami i mierzy się z innymi oczekiwaniami mieszkańców.

„Pamiętajmy o tym, że innowacyjność to też odpowiedź na potrzeby mieszkańców, czyli bardzo ważne jest połączenie tego ze smart city, o którym tak dużo ostatnimi czasy mówimy, żeby mieszkaniec decydował, jakie to innowacyjne rozwiązania muszą być wprowadzone” - stwierdziła wiceminister Jarosińska-Jedynak.

Michał Ziółkowski, członek zarządu PLAY i UPC potwierdził tezę, że dla każdego samorządu co innego może być innowacją.

„Wszystko zależy od położenia geograficznego, od lokalnych problemów, ale też chęci do rozwoju. Niemniej jednak innowacje te najbliższe mojemu sercu związane są z rozwojem technologicznym” - powiedział Ziółkowski.

Przedstawiciel firmy PLAY przyznał, że „istotą innowacji jest to, by poprawiały one jakość życia mieszkańców”, ale również pozwalały lokalnym samorządom generować oszczędności np. w kosztach energii. Prezes Ziółkowski zwrócił uwagę na potrzebę edukacji cyfrowej pracowników administracji, a także samych mieszkańców.

Prezes Unii Miasteczek Polskich, Grzegorz Cichy zauważył, że stopień innowacyjności samorządów jest bardzo różny, a brak funduszy blokuje ciekawe pomysły.

„Nie jest to często winą samych włodarzy, ale braku finansów lub odpowiedniej kadry, bo specjaliści IT mają bardzo dobre oferty na rynku komercyjnym i samorządom trudno o nich konkurować” - stwierdził prezes UMP.

Z kolei prof. Paweł Bartoszczuk ze Szkoły Głównej Handlowej zauważył, że bycie innowacyjnym bywa też ryzykowne, bo - jak tłumaczył - najpierw trzeba zainwestować, a korzyści pojawiają się później.

„Na polu innowacyjności przed samorządami jeszcze wiele do zrobienia, np. jeśli chodzi o odbetonowanie i zazielenianie miast, przeciwdziałanie zmianom klimatu czy działanie na rzecz ochrony środowiska” - przekazał prof. Bartoszczuk.

„Każda innowacja wymaga przede wszystkim otwartości, chęci rozwoju i pewnego poziomu akceptacji ryzyka” - powiedział Michał Ziółkowski. W jego ocenie istotne jest, aby lokalny włodarz był liderem działania i myślenia, jeśli chodzi o innowacje.

„Dlatego też obecność PLAY na takich wydarzeniach jak konkurs >>Innowacyjny Samorząd<<. Jesteśmy bardzo zainteresowani dobrym dialogiem z lokalnym samorządem, bo uważamy, że mamy w tym obszarze wspólne cele” - podkreślił członek zarządu PLAY i UPC.

Jako przykład podał udostępnienie przez PLAY własnej infrastruktury - również konkurencyjnym firmom z branży telekomunikacyjnej, jak np. sieć światłowodowa.

„Dzięki temu samorząd sam nie musi w nią inwestować” - wyjaśnił prezes Ziółkowski.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 31.05.2023, 15:43
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ