Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na 554 tys. nowych rachunków otwartych w 2022 r. w Banku Pekao, aż 203 tys. stanowiły rachunki dla osób w wieku 6-26 lat. Rachunek w Banku Pekao posiada łącznie ok. 1 mln młodych ludzi. Konto dla dziecka Banku Pekao zostało docenione w konkursie Złoty Bankier 2023, gdzie otrzymało pierwszą nagrodę - podobnie jak konto osobiste dla dorosłych klientów banku.
„Dzień Dziecka to okazja, żeby powiedzieć, z jakim zainteresowaniem spotyka się nasza oferta. Konto dla dzieci i młodzieży do 26 r. ż. jest darmowe, nie ma opłat za jego prowadzenie, za korzystanie z karty, wypłaty z bankomatu, a aplikacja PeoPay ma dodatkowe, atrakcyjne dla młodych ludzi funkcje. Dzięki temu zyskujemy z roku na rok nowych użytkowników” – podkreśla prezes Skiba.
Nowa funkcjonalność - gra edukacyjna w aplikacji PeoPay KIDS, przeznaczonej dla użytkowników w wieku 6-12 lat, została opracowana przez bankowe Laboratorium Innowacji. Gra ma charakter przygody, która potrwa przez dziesięć stopniowo udostępnianych, sezonów. Na początek Pekao udostępnia w aplikacji pierwsze trzy sezony. W trakcie gry dziecko będzie zdobywać wiedzę o finansach, odpowiadając na pytania, rozwiązując quizy i wykonując zadania nagradzane punktami i diamentami.
Dane z ankiety przeprowadzonej wśród dorosłych klientów Banku Pekao i dzieci w wieku 8-13 lat pokazują, że 88 proc. rodziców jest świadomych, iż edukacja finansowa jest istotnym elementem przygotowania dziecka do dorosłości. 64 proc. rodziców potwierdza, że dzieci lepiej radzą sobie z finansami od czasu, kiedy mają konto w banku.
W opinii Bartosza Zborowskiego, dyrektora Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A. w kwestiach technologicznych dzieci są obeznane. 89 proc. dzieci posiada własnego smartfona i korzysta z niego głównie w celach rozrywkowych, z których najbardziej powszechnym jest używanie go do gier. Natomiast, gdy przychodzi do edukacji finansowej jest jeszcze sporo do zrobienia - również wśród dorosłych.
„Rozmowy z dziećmi o finansach nie należą do najłatwiejszych. Rodzice szukają narzędzi, a my staramy się im w tym zadaniu pomóc. Wiemy, że dzieci najlepiej uczą się przez zabawę, dlatego w naszym module edukacyjnym w atrakcyjny i interaktywny sposób wspieramy odkrywanie świata finansów przez dzieci, pod niezbędną kontrolą rodziców” – zaznacza Bartosz Zborowski.
Podkreśla on także, iż wdrożona w bankowości mobilnej dla dzieci PeoPay KIDS gra edukacyjna będzie uczyła nie tylko oszczędzania czy zarządzania wydatkami, ale też tego, jak sobie radzić w życiu w kwestiach dotyczących m.in. cyberbezpieczeństwa.
Eksperci z Banku Pekao wskazują również, że gra została tak zaprojektowana, że część zadań jest do wykonania offline, np. „zapytaj tatę o…” czy „zrób z mamą zakupy za 20 zł i ugotujcie z nich obiad”. Dzięki temu nie ma obawy, że dzieci grając, nie będą mogły oderwać się od smartfona.
Bank Pekao przygotował również atrakcyjne promocje z okazji Dnia Dziecka. Pierwsza z nich – Rodzice polecają Konto Przekorzystne dzieciom – pozwala zyskać aż 200 zł za otworzenie Pakietu PeoPay KIDS, w skład którego wchodzi Konto Przekorzystne, konto oszczędnościowe Mój Skarb, aplikacja mobilna PeoPay KIDS i karta Mastercard PeoPay KIDS.
Warunkami koniecznymi do spełnienia jest zalogowanie się do aplikacji PeoPay KIDS i wykonanie minimum trzech transakcji kartą Mastercard PeoPay KIDS lub BLIK do 31 lipca 2023 r. Promocja dostępna jest do 2 lipca br.
Dodatkowo, otwierając nowe konto oszczędnościowe Mój Skarb, dzieci mogą cieszyć się promocyjnym oprocentowaniem aż 7 proc. w skali roku przez 6 miesięcy - do kwoty 5000 zł. Z tej promocji mogą skorzystać do 16 sierpnia br.
Szczegółowe informacje dostępne są na www.pekao.com.pl/peopaykids.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 02.06.2023, 15:03 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |