Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, najwyższy czas podjąć decyzję, co zrobić z wolnym czasem, dokąd jechać i ile wydać. O to, co wpływa na wakacyjne wybory serwis Nocowanie.pl zapytał 2000 turystów, planujących wypoczynek w kraju.
Całą rodziną zamierza wyjechać 45,7%, ale też spora grupa respondentów – 37,8% – planuje wyjazdy tylko we dwoje. Ci pierwsi, najczęściej (55%) rezerwują sobie tydzień na wyjazd. Zaledwie 7% rodzin chce wybrać się na dwutygodniowe wakacje. Co piąta rodzina ograniczy się do krótkiego, bo tylko czterodniowego urlopu, a wyjazd na weekend zadeklarowało 14% respondentów.
Wśród planujących wypoczynek we dwójkę tygodniowe urlopy rozważa 37% ankietowanych. W tej grupie dużo bardziej niż wśród rodzin popularne są krótkie wyjazdy, na przykład na 4 dni – 27,5% ankietowanych – lub weekend – 24,8%. Dwutygodniowe wakacje ma w planach 8% par.
Ile możemy wydać na wakacje? Do 100 złotych za osobę za noc chce przeznaczyć blisko połowa – 49% par i nieco mniej, bo 44%, wyjeżdzających rodzin. Na wydatek powyżej 300 złotych za osobę za noc pozwolić sobie może 8,5% ankietowanych rodzin i co dziesiąta para, biorąca udział w badaniu. W budżecie do 4000 złotych chce się zmieścić 75% rodzin i zdecydowana większość planujących urlop we dwoje, bo aż 90%.
Ankietowani odpowiedzieli też na tradycyjne wakacyjne pytanie: nad morze czy w góry? Wygrywa Bałtyk, nad który wybiera się 64% podróżujących z dziećmi i 55% urlopujących w parach. Górskie wędrówki przewiduje 31% rodzin i co trzecia para. Co dziesiąty ankietowany wybiera się zaś na Mazury.
Skoro znamy już kierunek i budżet trzeba wybrać konkretny obiekt, który najlepiej wpisze się w wyobrażenie o udanych wakacjach.
„Jak wynika z odpowiedzi ankietowanych na decyzję o wyborze wpływ mają przede wszystkim ostateczna cena bez ukrytych opłat dodatkowych, dobra relacja ceny do jakości, rzetelny opis obiektu, atrakcyjne promocje, parking, dostępne udogodnienia, a także atrakcje na miejscu i w najbliższej okolicy, dostosowane do potrzeb rodzin lub osób wypoczywających we dwoje – mówi Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. – Duże znaczenie ma też opinia innych. Uważnie śledzimy wpisy i komentarze dostępne w internecie, zwracając uwagę na to czy wyglądają na wiarygodne” – podkreśla.
Przy wyborze szczególnie ostrożni są podróżujący całymi rodzinami. Aż 57% z nich zanim dokona wyboru tego właściwego porównuje propozycje więcej niż dziesięciu obiektów. Kolejne 28% szczegółowo przygląda się informacjom o 4-10 obiektach, a jedynie 4% przyznaje, że nie porównuje ofert wcale. Nieco mniej czasu na wybór poświęcają osoby podróżujące w parach – 45% sprawdza ofertę więcej niż 10 obiektów, kolejne 29% ofertę od czterech do dziesięciu, a 8,5% nie porównuje wcale.
Przy zestawianiu propozycji ankietowani zwracają uwagę nie tylko na ceny i opinie, ale też na zdjęcia – im więcej tym lepiej – opisy udogodnień i możliwości spędzenia wolnego czasu w okolicy.
„Pomocą w wyborze służą serwisy takie jak nasz, bo gromadzą w jednym miejscu wiele możliwości wyboru: hotele, pensjonaty, apartamenty, domki, kwatery prywatne czy gospodarstwa agroturystyczne, oferty dla poszukujących samotności w leśnej głuszy i dla miłośników luksusowych SPA – podkreśla Tomasz Zaniewski. – Proste wyszukiwanie jednym pozwala zaplanować rodzinny wypoczynek z atrakcjami dla dzieci, innym zaś pobyt w hotelu tylko dla dorosłych”.
A co turystów zniechęca do wyboru danego miejsca? Brak informacji o wyposażeniu obiektu, niezadowalający stan samego obiektu i jego najbliższej okolicy, a przede wszystkim brak parkingu na miejscu.
KONTAKT:
Joanna Karpińska
tel.: +48 501 738 565
Źródło informacji: Nocowanie.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.06.2023, 10:29 |
Źródło informacji | Nocowanie.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |