Newsletter

W Biedronce pojawią się produkty z Kolumbii

14.06.2023, 11:07aktualizacja: 14.06.2023, 11:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

ProColombia
ProColombia
Od 9 do 14 czerwca kolory i smaki Kolumbii zajmą centralne miejsce w największej w Polsce sieci detalicznej. W ofercie znajdzie się szeroka gama produktów, m.in. hamaki, ciasteczka cocadas i galaretka z guawy.

W ramach inicjatywy „Acción Colombia” od 9 do 14 czerwca Biedronka zaprezentuje klientom ofertę najlepszych produktów z Kolumbii, a wśród nich znajdzie się 9000 hamaków, chipsów z plantanów i juki, herbaty ziołowe, galaretka z guawy, kawa, owoce suszone i w czekoladzie, słodycze kokosowe, cukierki i inne wyroby cukiernicze, które będą dostępne dla klientów w 3200 sklepach sieci.

Polska staje się coraz ważniejszym rynkiem dla kolumbijskich eksporterów. W 2017 r. zajmowała 50. miejsce w rankingu importerów produktów kolumbijskich, ale w 2022 r. awansowała na 34. pozycję. Dzisiaj jest jednym z 10 najpopularniejszych odbiorców produktów z Kolumbii w Europie. Ponadto wielkość eksportu podwoiła się, osiągając w 2022 r. wartość 56 mln dolarów, przy średnim wzroście rok do roku na poziomie 29%.

Prognozy są korzystne, szczególnie dla sektora agrobiznesu. Carmen Caballero, prezeska ProColombia, podmiotu podlegającego kolumbijskiemu Ministerstwu Handlu, Przemysłu i Turystyki, który zajmuje się międzynarodową promocją inwestycji, eksportu i turystyki, powiedziała:

„Wspieramy kolumbijskie firmy, które przesyłają 39 kontenerów z ponad 20 produktami z perspektywą zwiększenia ich udziału w rynku polskim, który nabiera znaczenia w naszej strategii wychodzenia naprzeciw popytowi międzynarodowemu poprzez zwiększenie podaży produktów kolumbijskich, ponieważ w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększył się eksport produktów żywnościowych z całego świata do Polski”.

„Biedronka zdecydowała się przybliżyć swoim klientom produkty kolumbijskie i wprowadziła tę egzotyczną akcję tematyczną jako jedyna sieć na rynku polskim. Aby wprowadzić swoich klientów w świat smaków i wyrobów rzemieślniczych, które całkowicie różnią się od europejskich, wprowadziliśmy bogatą ofertę produktów z Kolumbii. Chcemy nie tylko zapewniać klientom dostęp do szerszej gamy smaków, ale także umożliwić im zakup charakterystycznych przedmiotów, które zwykle przywozi się z egzotycznych podróży, takich jak ręcznie wykonane kolumbijskie hamaki” - Sylwia Bucka, dyrektorka ds. rozwoju marki, która zajmuje się ofertą kolumbijską w sieci Biedronka.

Według danych Trademap import w Polsce zwiększył wartość z 267,7 mld dolarów w 2018 r. do 358,593 mld dolarów w 2022 r., co stanowi wzrost o ponad 30%. W tym okresie zakupy produktów rolnych wzrosły o 42%, głównie z Niemiec i Holandii.

Sprowadzenie tych produktów do Polski było możliwe dzięki współpracy między Ambasadą Kolumbii w Polsce i ProColombia, podległej Ministerstwu Handlu, Przemysłu i Turystyki.

Źródło informacji: ProColombia

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.06.2023, 11:07
Źródło informacji ProColombia
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ