Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Już trzeci raz Urząd Transportu Kolejowego prowadzi badanie satysfakcji pasażerów kolei. Poprzednio opinie pasażerów zbierano w latach 2019 i 2021. Od tego czasu nastąpiło wiele istotnych zmian na rynku przewozów pasażerskich – od wystąpienia stanu epidemii COVID-19 i załamania się przez to statystyk przewozowych, po wyraźną odbudowę potoków podróżnych w stosunku do okresu sprzed pandemii koronawirusa. Teraz UTK chce ponownie poznać opinie podróżnych o polskiej kolei.
Na wypełnienie ankiety potrzeba około 15-20 minut.
„Warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety, ponieważ zebrane informacje pozwolą na określenie zagadnień, które – zdaniem pasażerów – najbardziej wymagają poprawy. Dane te będą również cennym źródłem informacji podczas opiniowania przez Prezesa UTK planów transportowych oraz umów o świadczenie usług publicznych (PSC) przygotowywanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego” – zachęca dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Ankieta opublikowana na stronie internetowej UTK posłuży do zebrania ocen i opinii pasażerów dotyczących komfortu podróży, jakości obsługi i oferowanych usług, bezpieczeństwa, oferty przewozowej czy udogodnień dla osób z niepełnosprawnością oraz o ograniczonej sprawności ruchowej. W formularzu zawarto również pytania związane z oddziaływaniem epidemii COVID-19 na obecne nawyki transportowe podróżnych. Ponadto badanie pozwoli na poznanie preferencji pasażerów, a także aktualnej oceny atrakcyjności kolei na tle innych środków transportu.
Formularz składa się z kilkudziesięciu pytań odnoszących się do kwestii, o które pytano w poprzednich edycjach badania. UTK skonsultował wówczas pytania z fundacjami i stowarzyszeniami działającymi na rynku pasażerskich przewozów kolejowych oraz instytucjami publicznymi podejmującymi działania na rzecz osób z niepełnosprawnością.
Formularz badania opinii pasażerów jest dostępny pod adresem: utk.gov.pl/ankieta
Wyniki badania zostaną podsumowane w specjalnym raporcie, który zostanie przekazany przedsiębiorstwom kolejowym oraz opublikowany na stronie internetowej Urzędu.
Jak podróżni oceniają polską kolej?
Z badania przeprowadzonego w 2021 r. wynika, że niemal 58% pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia podróże koleją, a aż 83% osób lubi podróżować koleją. Co powinni poprawić pracownicy kolei? Ankietowani wskazali na umiejętność przekazywania informacji i rozwiązywania konfliktów. Jednak 62,3% respondentów nie doświadczyło niemiłej obsługi ze strony pracowników kolei, 28,8% pytanych spotkało się z taką sytuacją sporadycznie, a 8,9% wielokrotnie. 68% respondentów w pytaniach o ocenę poziomu bezpieczeństwa na kolei w ujęciu ogólnym wskazała na odpowiedzi dobre i bardzo dobre. Jedynie 9% badanych odniosła się do tej kwestii negatywnie.
Wyniki badania przeprowadzonego w 2021 r. znajdują się na stronie UTK.
Ankieta będzie aktywna do 15 września 2023 r.
Źródło informacji: Urząd Transportu Kolejowego
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.06.2023, 13:41 |
Źródło informacji | Urząd Transportu Kolejowego |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ