Newsletter

SANWIL HOLDING SA (5/2023) Rejestracja zmian Statutu SANWIL HOLDING S.A.

17.07.2023, 15:08aktualizacja: 17.07.2023, 15:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 5/2023

Zarząd SANWIL HOLDING S.A. (dalej: "Spółka") informuje o otrzymaniu w dniu 17 lipca 2023 r.

postanowienia o zarejestrowaniu w dniu 16 lipca 2023 r. przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód Lublinie

z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, zmian Statutu Spółki,

przyjętych uchwałami nr 14/VI/2023 - 21/VI/2023 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia z dnia

28 czerwca 2023 r. (dalej: "ZWZ") (szczegóły: raport bieżący nr 3/2023).

W wyniku wspomnianego wyżej postanowienia:

- zgodnie z uchwałą nr 14/VI/2023 ZWZ, zmieniona została treść art. 14 Statutu Spółki, w ten sposób,

że dodany został ust. 3 w następującym brzmieniu:

3. Wyłącza się stosowanie obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 380(1) w § 1 i 2 Kodeksu

spółek handlowych.

- zgodnie z uchwałą nr 15/VI/2023 ZWZ, zmieniona została treść art. 15 Statutu Spółki, w ten sposób,

że otrzymał on nowe, następujące brzmienie:

Art. 15. W przypadku Zarządu jednoosobowego do składania oświadczeń w imieniu Spółki uprawniony

jest Prezes Zarządu samodzielnie. W przypadku Zarządu wieloosobowego do działania w imieniu Spółki

wymagane jest współdziałanie co najmniej dwóch członków Zarządu lub członka Zarządu łącznie

z prokurentem. Powyższe zasady reprezentacji nie uchybiają zasadom reprezentacji Spółki w przypadku

powołania prokury samodzielnej.

- zgodnie z uchwałą nr 16/VI/2023 ZWZ, zmieniona została treść art. 16 ust. 2 Statutu Spółki, w ten

sposób, że został on skreślony,

- zgodnie z uchwałą nr 17/VI/2023 ZWZ, zmieniona została treść art. 18 ust. 1 Statutu Spółki, w ten

sposób, że otrzymał on nowe, następujące brzmienie:

1. Rada Nadzorcza wybiera ze swego grona Przewodniczącego oraz może wybrać inne osoby funkcyjne.

- zgodnie z uchwałą nr 18/VI/2023 ZWZ, zmieniona została treść art. 19 ust. 2 i 4 Statutu Spółki, w ten

sposób, że otrzymały one nowe, następujące brzmienie:

2. Posiedzenia Rady Nadzorczej zwoływane są przez jej Przewodniczącego, a w przypadku gdy ten nie

może tego uczynić, przez osobę wskazaną przez Przewodniczącego, z inicjatywy własnej lub na wniosek

Zarządu bądź członka Rady, w którym podany jest proponowany porządek obrad.

4. Posiedzenia Rady Nadzorczej otwiera i prowadzi Przewodniczący Rady, a pod jego nieobecność osoba

wskazana przez Przewodniczącego. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, bądź osoby wskazanej przez Przewodniczącego, posiedzenie może otworzyć każdy z członków Rady zarządzając wybór przewodniczącego posiedzenia.

- zgodnie z uchwałą nr 19/VI/2023 ZWZ, zmieniona została treść art. 20 ust. 3, 8 i 9 Statutu Spółki,

w ten sposób, że ust. 3 i 8 otrzymały nowe, następujące brzmienie:

3. Zawiadomienia zawierające porządek obrad oraz wskazujące termin i miejsce posiedzenia Rady

Nadzorczej winny zostać wysłane zaproszeniami co najmniej na siedem dni przed wyznaczonym

terminem posiedzenia Rady Nadzorczej na adresy poczty elektronicznej uprzednio wskazane przez

członków Rady Nadzorczej.

8. Posiedzenie Rady Nadzorczej oraz podejmowanie uchwał przez Radę Nadzorczą może się ponadto

odbywać w ten sposób, iż członkowie Rady Nadzorczej uczestniczą w posiedzeniu i podejmowaniu

uchwał przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, przy czym

wszyscy biorący udział w posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej muszą być poinformowani o treści

projektów uchwał. Członkowie Rady zobowiązani są potwierdzić fakt otrzymania projektów uchwał za

pośrednictwem poczty elektronicznej, najpóźniej w następnym dniu po ich otrzymaniu.

zaś ust. 9 został skreślony,

- zgodnie z uchwałą nr 20/VI/2023 ZWZ, zmieniona została treść art. 22 ust. 2 Statutu Spółki, w ten

sposób, że otrzymał on nowe, następujące brzmienie:

2. Oprócz spraw wskazanych w ustawie, w innych postanowieniach niniejszego statutu lub uchwałach

Walnego Zgromadzenia do kompetencji Rady Nadzorczej należy:

1) ocena sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok

obrotowy, w zakresie ich zgodności z księgami, dokumentami i ze stanem faktycznym,

2) ocena wniosków Zarządu dotyczących podziału zysku albo pokrycia straty,

3) sporządzanie oraz składanie Walnemu Zgromadzeniu corocznego pisemnego sprawozdania

za ubiegły rok obrotowy (sprawozdanie rady nadzorczej),

4) wyrażanie zgody na transakcje obejmujące zbycie lub nabycie akcji lub innego mienia, lub

zaciągnięcie pożyczki pieniężnej, jeżeli wartość danej transakcji przewyższy 15% wartości aktywów

netto Spółki, według ostatniego bilansu,

5) powoływanie, zawieszanie i odwoływanie członków Zarządu,

6) delegowanie członków Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu

nie mogących sprawować swych czynności, w razie zawieszenia lub odwołania członków Zarządu lub

jeżeli członkowie ci z innych powodów nie mogą sprawować swoich czynności,

7) wyrażenie zgody na dokonywanie darowizn przez Spółkę.

- zgodnie z uchwałą nr 21/VI/2023 ZWZ, zmieniona została treść art. 24 ust. 1 Statutu Spółki, w ten

sposób, że otrzymał on nowe, następujące brzmienie:

1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd. Zwyczajne Walne Zgromadzenie powinno się ono

odbyć do końca czerwca każdego roku, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.

Szczegółowa podstawa prawna: § 5 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r.

w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów

wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa

państwa niebędącego państwem członkowskim.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.07.2023, 15:08
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ