Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Grudziądz: Remont pomieszczeń grudziądzkiego Ratusza

10.08.2023, 10:47aktualizacja: 10.08.2023, 10:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. UM Grudziądz
Fot. UM Grudziądz
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności wprowadził się do wyremontowanych biur w budynku przy ulicy Ratuszowej 1. Oznacza to większy komfort dla urzędników, ale i osób, które będą tu załatwiać swoje sprawy.

Zespół funkcjonuje w strukturach Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych grudziądzkiego Ratusza. Jego podstawowym zadaniem jest wydawanie orzeczeń o niepełnosprawności osobom poniżej 16. roku życia oraz ustalenie stopnia niepełnosprawności dla osób, które 16 lat ukończyły.
 
W pierwszym półroczu tego roku wydano około 1,5 tysiąca orzeczeń. Oprócz tego do kompetencji zespołu należy między innymi wydawanie legitymacji osób niepełnosprawnych czy kart parkingowych.
 
– Krok po kroku czynimy nasz urząd miejscem coraz bardziej przyjaznym zarówno dla osób tu pracujących, jak i naszych petentów – podkreśla Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza. – Dzięki remontowi poprawi się komfort pracy urzędników, o co nieustannie dbamy, ale nie tylko. Także osoby stawiające się na posiedzenie składu orzekającego zespołu będą miały odpowiednie warunki.
 
Biura Zespołu mieszczą się w pokojach 224A oraz 225 w budynku przy ulicy Ratuszowej 1 i są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zresztą z myślą o tej grupie przygotowano kolejne udogodnienia. Przyjmowanie wniosków odbywa się bowiem w Biurze Obsługi Interesanta, miejscu jeszcze lepiej dostępnym dla niepełnosprawnych.
 
W wyremontowanych biurach prowadzona jest obsługa administracyjna, a od września rozpoczną się tu posiedzenia składu orzekającego z udziałem lekarza i specjalisty. Stąd też jedno z pomieszczeń przeznaczono na gabinet lekarski. Obecnie takie posiedzenia odbywają się w budynku przy ulicy Małomłyńskiej. Już wkrótce całą sprawę będzie można załatwić zatem w jednym miejscu.
 
Remont kosztował około 100 tysięcy złotych, na co składają się koszty zakupu materiałów oraz wyposażenia.
 
– Przeprowadziliśmy go własnymi siłami. Wszystkie prace wykonane zostały przez pracowników gospodarczych naszego Urzędu, co znacznie ograniczyło poniesione przez nas koszty – dodaje prezydent Maciej Glamowski.
 
Co istotne, Miastu udało się uzyskać dofinansowanie z Urzędu Wojewódzkiego na wyposażenie biur w kwocie 20 tysięcy złotych.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.08.2023, 10:47
Źródło informacji UM Grudziądz
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ