Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Platforma SEA to autorski koncept technologiczny chińskiego potentata na rynku motoryzacyjnym - Geely Holding. Geely rozwija własne marki, jak np. ZEEKR, który obecnie trafia na europejski rynek, jest również właścicielem Volvo czy współwłaścicielem Smarta. Jesienią ubiegłego roku firma ElectroMobility Poland podpisała z Geely Holding umowę licencyjną, w ramach której dedykowana dla samochodów elektrycznych platforma SEA zostanie udostępniona dla projektu.
„SEA to >>Sustainable Experience Architecture<<. Cechuje się modułowością, elastycznością i trwałością. Głównym celem tego projektu było zapewnienie możliwości budowania pozytywnego doświadczenia u użytkowników, bez kompromisów” - mówi Yang Yu, Director of iVAC (intelligent vehicle architecture), Zeekr Intelligent Technology.
Jak podkreśla Yang Yu, stosowana przez Geely platforma umożliwiająca tworzenie pojazdów elektrycznych kładzie nacisk na bezpieczeństwo, pewność prowadzenia oraz aspekty związane z komfortem m.in. redukcją drgań i hałasów przenoszonych do wnętrza pojazdu.
„Naszym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno użytkowników samochodów budowanych z wykorzystaniem naszej architektury, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego” - dodaje Yang Yu.
Jak uważa Marek Kapuściński, główny inżynier architektury podwozia ElectroMobility Poland architektura SEA to coś więcej niż płyta podłogowa i towarzyszące jej układy.
„To cały zespół zależności technicznych i know-how, które kryje się w komponentach często niewidocznych bezpośrednio dla finalnego użytkownika, ale dających odczucie prawdziwej jakości, radości z użytkowania samochodu, jego zdolności do przyspieszania, hamowania, bezpieczeństwa, komfortu, przestrzeni etc.” - mówi Marek Kapuściński.
Opracowana przez Geely Holding technologia SEA jest wysoce skalowalna - dostępna zarówno dla małych pojazdów segmentu A, jak i segmentu E oraz dużych pojazdów dostawczych. Platforma zapewnia rozbudowaną strukturę oprogramowania, pozwalającą na minimalizacje inwestycji w jego rozwój po stronie partnerów. Zapewnia także dostosowanie rozstawu osi w zakresie od 1800mm do 3300mm, w zależności od wymagań.
Platforma SEA na bazie, której powstanie Izera, jest już wykorzystywana w dostępnych na rynku europejskim samochodach elektrycznych SMART #1 nowe Volvo EX30.
„Za chwilę pojawi się SMART #3 i ZEEKR X. Są to samochody, które mają unikalne charaktery, w percepcji klienta są zupełnie inne, a wykorzystują te same rozwiązania techniczne. I tak będzie też z Izerą” - mówi Tomasz Mydłowski, kierownik integracji pojazdu ElectroMobility Poland.
Wykorzystanie potencjału technologicznego architektury SEA, daje możliwość budowy co najmniej trzech różnych samochodów: SUV-a, hatchbacka i kombi (SW).
„Główne różnice między nimi będą polegały na takich parametrach jak zwis tylny (dający większą przestrzeń), czy wysokość samochodu” - mówi Marek Kapuściński.
Architektura, pozyskana przez ElectroMobility Poland w ramach partnerstwa z Geely jest obecnie i będzie konkurencyjna rynkowo za kilka lat, czyli w momencie wdrożenia samochodu do produkcji oraz później.
„Założenie jest takie, żeby samochód był konkurencyjny w każdym momencie jego istnienia na rynku. Mówimy tutaj nie tylko o takich systemach jak układ napędowy, ze szczególnym uwzględnieniem baterii, ale też możliwościach oferowanych przez elektronikę pokładową” - podkreśla Marek Kapuściński.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.08.2023, 08:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Sztuczna inteligencja triumfuje w najbardziej zaawansowanym wyścigu autonomicznych dronów na świecie w Abu Zabi
- 17.04.2025, 17:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Business Wire
-
Ceremonia wręczenia nagród zwycięzcom Nagrody Japońskiej 2025
Dr Russell Dean Dupuis odebrał nagrodę w dziedzinie materiałoznawstwa i produkcji. Dr Carlos M. Duarte otrzymał nagrodę w dziedzinie produkcji biologicznej i ekologii/środowiska.- 17.04.2025, 17:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Business Wire
-
Image
Eksperci: specjalistyczna sztuczna inteligencja jest szansą dla Polski PAP
Polska może dołączyć do globalnego wyścigu twórców sztucznej inteligencji i wygrać, jeśli skupi się na stworzeniu wąskiej, specjalistycznej AI do wykorzystywania w konkretnych obszarach, np. w produkcji czy cyberbezpieczeństwie – ocenili eksperci biorący udział w debacie zorganizowanej w Centrum Prasowym PAP przez Krajową Izbę Gospodarki Cyfrowej i portal Defence24.- 17.04.2025, 09:25
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ