Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Platforma SEA to autorski koncept technologiczny chińskiego potentata na rynku motoryzacyjnym - Geely Holding. Geely rozwija własne marki, jak np. ZEEKR, który obecnie trafia na europejski rynek, jest również właścicielem Volvo czy współwłaścicielem Smarta. Jesienią ubiegłego roku firma ElectroMobility Poland podpisała z Geely Holding umowę licencyjną, w ramach której dedykowana dla samochodów elektrycznych platforma SEA zostanie udostępniona dla projektu.
„SEA to >>Sustainable Experience Architecture<<. Cechuje się modułowością, elastycznością i trwałością. Głównym celem tego projektu było zapewnienie możliwości budowania pozytywnego doświadczenia u użytkowników, bez kompromisów” - mówi Yang Yu, Director of iVAC (intelligent vehicle architecture), Zeekr Intelligent Technology.
Jak podkreśla Yang Yu, stosowana przez Geely platforma umożliwiająca tworzenie pojazdów elektrycznych kładzie nacisk na bezpieczeństwo, pewność prowadzenia oraz aspekty związane z komfortem m.in. redukcją drgań i hałasów przenoszonych do wnętrza pojazdu.
„Naszym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno użytkowników samochodów budowanych z wykorzystaniem naszej architektury, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego” - dodaje Yang Yu.
Jak uważa Marek Kapuściński, główny inżynier architektury podwozia ElectroMobility Poland architektura SEA to coś więcej niż płyta podłogowa i towarzyszące jej układy.
„To cały zespół zależności technicznych i know-how, które kryje się w komponentach często niewidocznych bezpośrednio dla finalnego użytkownika, ale dających odczucie prawdziwej jakości, radości z użytkowania samochodu, jego zdolności do przyspieszania, hamowania, bezpieczeństwa, komfortu, przestrzeni etc.” - mówi Marek Kapuściński.
Opracowana przez Geely Holding technologia SEA jest wysoce skalowalna - dostępna zarówno dla małych pojazdów segmentu A, jak i segmentu E oraz dużych pojazdów dostawczych. Platforma zapewnia rozbudowaną strukturę oprogramowania, pozwalającą na minimalizacje inwestycji w jego rozwój po stronie partnerów. Zapewnia także dostosowanie rozstawu osi w zakresie od 1800mm do 3300mm, w zależności od wymagań.
Platforma SEA na bazie, której powstanie Izera, jest już wykorzystywana w dostępnych na rynku europejskim samochodach elektrycznych SMART #1 nowe Volvo EX30.
„Za chwilę pojawi się SMART #3 i ZEEKR X. Są to samochody, które mają unikalne charaktery, w percepcji klienta są zupełnie inne, a wykorzystują te same rozwiązania techniczne. I tak będzie też z Izerą” - mówi Tomasz Mydłowski, kierownik integracji pojazdu ElectroMobility Poland.
Wykorzystanie potencjału technologicznego architektury SEA, daje możliwość budowy co najmniej trzech różnych samochodów: SUV-a, hatchbacka i kombi (SW).
„Główne różnice między nimi będą polegały na takich parametrach jak zwis tylny (dający większą przestrzeń), czy wysokość samochodu” - mówi Marek Kapuściński.
Architektura, pozyskana przez ElectroMobility Poland w ramach partnerstwa z Geely jest obecnie i będzie konkurencyjna rynkowo za kilka lat, czyli w momencie wdrożenia samochodu do produkcji oraz później.
„Założenie jest takie, żeby samochód był konkurencyjny w każdym momencie jego istnienia na rynku. Mówimy tutaj nie tylko o takich systemach jak układ napędowy, ze szczególnym uwzględnieniem baterii, ale też możliwościach oferowanych przez elektronikę pokładową” - podkreśla Marek Kapuściński.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 24.08.2023, 08:00 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polska innowacja na światowym poziomie: od kosmosu, przez medycynę, po miejską zieleń
Polska staje się miejscem, gdzie powstają technologie przyszłości - od detektorów kosmicznych, przez inteligentne systemy diagnostyczne, po ekologiczne rozwiązania dla miast. Wszystko to możliwe dzięki wsparciu Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) pozyskanym w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), które pozwalają krajowym firmom rozwijać przełomowe projekty, zachowując cenne know-how w Polsce i wprowadzając produkty o światowym zasięgu.- 17.12.2025, 15:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Czystsze powietrze? Polscy naukowcy mają na to sposób
Smog kojarzy nam się głównie z węglem, starymi piecami i zimą. Tymczasem problem zanieczyszczonego powietrza jest znacznie szerszy. Nawet wtedy, gdy odchodzimy od węgla i sięgamy po „zielone” paliwa, takie jak biomasa, do atmosfery mogą trafiać szkodliwe pyły. Na szczęście są technologie, które potrafią je skutecznie zatrzymać – i co ważne, część z nich powstaje w Polsce.- 17.12.2025, 14:41
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Livelink sp. z o.o.
-
Image
Rynek wydawnictw Open Access rośnie w siłę - nauka dostępna dla wszystkich
Ponad połowa nowych publikacji naukowych na świecie jest już dostępna w modelu otwartego dostępu (ang. Open Access, OA). Globalny rynek OA dynamicznie się rozwija - liczba artykułów naukowych udostępnianych bez paywalla rośnie z roku na rok, wspierana przez polityki rządowe, potrzeby społeczne oraz doświadczenia wyniesione z pandemii COVID-19. Coraz więcej instytucji naukowych i finansujących badania stawia na otwarty dostęp, dostrzegając jego liczne zalety dla naukowców, społeczeństwa i gospodarki.- 17.12.2025, 11:12
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: MDPI
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ