Newsletter

Najpopularniejsze rodzaje tatuaży z tekstem

28.08.2023, 10:57aktualizacja: 28.08.2023, 11:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Preply
Preply
Tatuaże to jeden z najbardziej powszechnych sposobów wyrażania siebie. Gdy chcemy pokazać to, co dla nas ważne, często decydujemy się na tatuaż w formie tekstu. Z badania, które przeprowadził Preply, dowiemy się m.in., tatuaże w jakich językach zyskują na popularności, jakie są globalne trendy i w jakich krajach wykonuje się najwięcej tatuaży z błędami, często spowodowanymi niewłaściwym tłumaczeniem. Jeśli marzysz o wykonaniu tatuażu i nie chcesz tego żałować, lepiej zapoznaj się z jego wynikami.

Ludzie na całym świecie robią sobie tatuaże, często decydując się na tekst w języku innym niż ten, którym się posługują. Tatuaże tekstowe występują w bardzo różnej formie: od inspirujących cytatów i tekstów piosenek po imiona i zwroty. Czy wiesz, jaki rodzaj napisów jest najczęściej wybierany i którzy celebryci swoimi tatuażami zainspirowali najwięcej osób?

Preply, analizując liczbę oznaczonych odpowiednimi hasztagami postów na Instagramie oraz roczną liczbę wyszukiwań w Google, wytypował pięć najpopularniejszych rodzajów tatuaży tekstowych na całym świecie.

Najczęściej tatuujemy imiona, inicjały i ulubione cytaty

Tatuaże z imionami są najpopularniejszym rodzajem tatuaży tekstowych. Na Instagramie w 2022 roku pojawiło sią 298 000 postów na ten temat. W Google frazy uwzględniające tatuaż z imieniem wyszukiwano aż 2,6 miliona razy. Numer jeden na podium nie powinien nikogo dziwić. Bardzo często chcemy uwiecznić imię członka rodziny czy swojej miłości.

Na drugim miejscu znalazły się tatuaże składające się z pojedynczych liter. Na Instagramie pojawiły się one 122 000 razy, i odnotowano 2 157 840 wyszukiwań w Google. Najczęściej oznaczają one imię lub miejsce, które mają dla danej osoby znaczenie.

Trzecie miejsce - 87 400 postów na Instagramie i 896 640 wyszukiwań w Google - należy do cytatów.

Na czwartym miejscu najpopularniejszych tatuaży tekstowych znalazły się słowa - tatuaże, które mają za zadanie wyrażenie konkretnych uczuć, motywację, odzwierciedlenie szeregu różnych myśli i emocji. Pojawiły się one w 87 400 postach na Instagramie i uzyskały 535 200 wyszukiwań w Google.

Tatuaże zawierające fragment tekstu ulubionej piosenki uplasowały się na piątym miejscu, z łączną liczbą 5000 wyników na Instagramie i 145 320 w Google.

Oto na jakie języki decydujemy się najczęściej

Wiele osób decyduje się na wytatuowanie sobie obcojęzycznych słów lub zwrotów. Niektórych kusi estetyka znaków języków niełacińskich, inni decydują się na uniwersalny język, najczęściej angielski, by tatuaż był zrozumiały na całym świecie.

W jakim języku najczęściej wykonujemy tatuaże? Co ciekawe nie jest to język angielski, który zajmuje dopiero 10 miejsce w zestawieniu. Pierwsza trójka należy do języków spoza alfabetu łacińskiego. Na szczycie listy znajduje się język japoński, zaraz za nim plasuje się język chiński, a pierwszą trójkę domyka język arabski. Na tatuaże po arabsku zdecydowały się gwiazdy takie jak Selena Gomez, Angelina Jolie i Rihanna, co prawdopodobnie wpływa na ich popularność.

Tatuaże w języku polskim bardzo zyskują

Trendy w tatuażu nieustannie się zmieniają. Preply przyjrzał się temu, które języki wybierane były najczęściej, w oparciu o średnią zmianę popytu z roku na rok.

Największa zmiana zainteresowania nastąpiła w przypadku tatuaży wykonanych w języku perskim ze wzrostem popularności na całym świecie o 312% w skali roku. Perski jest językiem indoeuropejskim używanym w krajach takich jak Iran i Afganistan.

Na drugim miejscu uplasował się język polski ze wzrostem o 200%, a na trzecim język pendżabski - wzrost o ponad 129%.

Czyimi tatuażami inspirujemy się najczęściej? Preply przyjrzał się celebrytom

Osoby podziwiane na całym świecie, mają duży wpływ na to, jakie tatuaże wybieramy. Mając to na uwadze, Preply przyjrzał się liczbie wyszukiwań dotyczących tatuaży celebrytów, i w ten sposób wyłonił dwudziestu o największym wpływie.

Na całym świecie, w Internecie najczęściej wyszukiwane są tatuaże Ariany Grande - jest to ponad 1,3 miliona wyszukiwań rocznie. Sama gwiazda pop ma na swoim ciele prawdopodobnie ponad 50 tatuaży, które zawierają m.in. cytaty z filmów oraz pseudonimy. Wyszukiwania dotyczące tatuaży Ariany Grande szczytową popularność osiągnęły w 2019 roku po tym, jak fani wychwycili błąd w tłumaczeniu jej japońskojęzycznego tatuażu poświęconego jej albumowi „7 ring”. Tatuaż przedstawiający wyraz „shichirin” w dosłownym tłumaczeniu oznacza „mały grill”. No cóż, może trzeba było skorzystać z porady native speakera?

Na drugim i trzecim miejscu znajdują się odpowiednio Harry Styles i Justin Bieber, Inne wytatuowane gwiazdy, które znalazły się w pierwszej dziesiątce, to Rihanna, Ben Affleck czy Angelina Jolie.

Angelina Jolie i Rihanna mają wytatuowane teksty w języku arabskim. Angelina Jolie ma również tatuaż po łacinie, podobnie jak David Beckham, który w zestawieniu najpopularniejszych celebrytów zajął 12. miejsce.

Tatuaże z błędem - najwięcej jest ich w USA

Decydując się na tatuaż tekstowy w obcym języku, warto upewnić się, że forma w jakiej go utrwalimy jest poprawna, inaczej możemy bardzo tego żałować.

Preply sprawdził, w jakich krajach jest najwięcej osób, które żałują wykonanych tatuaży, oraz gdzie popyt na ich usunięcie lub korektę jest największy.

Co roku, ponad milion osób w Stanach Zjednoczonych poszukuje informacji dotyczących usunięcia tatuażu. W Brazylii takich informacji szukało 275 040, a w Wielkiej Brytanii 217 200.

O czym należy pamiętać przed wykonaniem tatuażu, aby nie żałować swojej decyzji?

Mądry wybór tatuatora i pozwolenie mu na kreatywne podejście do naszego pomysłu to na pewno dobry pomysł. Zawsze też starajmy się, aby native speaker sprawdził poprawność tatuażu tekstowego.

Metodologia i źródła

Preply przeanalizował globalne dane wyszukiwania Google, aby poznać najpopularniejsze rodzaje tatuaży tekstowych i inspiracje tatuażami celebrytów w oparciu o najczęstsze zapytania.

Dane zebrane w listopadzie 2022 r.

KONTAKT:

Kamila Szlezyngier

Senior PR Manager

tel. 784 398 072

e-mail: kamila@all4comms.com 

www.all4comms.com

Źródło informacji: Preply

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.08.2023, 10:57
Źródło informacji Preply
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ