Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polska marka samochodów elektrycznych powstaje we współpracy z potentatem globalnego rynku motoryzacyjnego – Geely. Partner technologiczny Izery jest twórcą nowoczesnej platformy technologicznej SEA, która będzie wykorzystywana w samochodach marki Izera. Firma ElectroMobility Poland, będąca właścicielem tej marki, zakupiła licencję na technologię, którą będzie mogła rozwijać i dostosowywać do potrzeb Izery.
„Platforma to serce samochodu: jednostka napędowa i całe podwozie, ale także bateria, która jest kluczowym elementem auta elektrycznego” – mówi Beata Białoń-Dudek, dyrektor ds. zakupów i łańcucha dostaw w ElectroMobility Poland. Drugim elementem samochodu jest tzw. top hat, czyli nadwozie. „To są te elementy, które zostały specyficznie wystylizowane dla naszej Izery, po kształcie których będzie ona rozpoznawana na rynku” – dodaje Beata Białoń-Dudek.
„Całość samochodu składa się z ok. 1700 systemów i podzespołów. Według naszej analizy, opartej o rachunek ekonomiczny, aspekty techniczno-technologiczne, bezpieczeństwo projektowe, ale też aspekty dopasowania biznesowego naszych dostawców, możemy powiedzieć, że ok. 750 systemów i podzespołów dla naszej Izery będzie produkowanych lokalnie” – mówi Beata Białoń-Dudek.
W pierwszej kolejności potencjalni dostawcy dostaną specyfikacje i zapytania ofertowe związane z budową nadwozia.
„W obszarze 200 kilometrów od fabryki Izery w Jaworznie polski przemysł jest w stanie wyprodukować 80 proc. top hatu” – podkreśla przedstawicielka ElectroMobility Poland.
Zauważa również, że współpraca EMP z Geely to szansa dla polskich poddostawców na rozwój i budowę biznesowych relacji. Komponenty nie tylko nadwozia, lecz także – na kolejnym etapie – platformy będą mogły powstawać lokalnie. „Geely ma już wypracowany system angażowania dostawców do procesu rozwoju pojazdu. Jest to know-how, na bazie którego nasi dostawcy współpracujący w tym projekcie będą angażowani do poszczególnych etapów projektowych” – mówi Beata Białoń-Dudek.
Dostawcy współpracujący z ElectroMobility Poland będą mogli dać się poznać Geely jako producenci części. Przez to będą mieli szansę zaistnieć w bazie dostawców tego chińskiego potentata rynku motoryzacyjnego.
„Chińskie firmy wchodzą do Europy z nowymi pojazdami, sprzedając je na naszym rynku. Prędzej czy później będą produkować samochody w Europie. Oczywiste jest więc, że bardziej opłaca się im mieć krótkie, dobrze skomunikowane łańcuchy dostaw, które są blisko rynków zbytu. To będzie szansa dla polskich dostawców, aby zaistnieć w sprawdzony już sposób w portfolio dostawców Geely” – podkreśla Beata Białoń-Dudek.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2023, 08:34 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Odliczamy dni do targów Future China i Maison Shanghai 2025
- 27.08.2025, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Business performance up on previous year: LBBW delivers strong result in the first half of the year
- Sustained growth: operating profit before tax, excluding integration costs from Berlin Hyp, increases to €759 million (previous year: €731 million).
- Successful core business: income improves across all customer segments, with the strongest growth in the Corporate Customers business.
- Allowances for losses on loans and securities slightly below previous year - model adjustments unchanged at €880 million.
- Common equity Tier 1 (CET 1) capital ratio rises to 16.6 percent. - Outlook confirmed: profit before tax above €1 billion for the full year.- 27.08.2025, 16:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Deskorolka, na której Tony Hawk wykonał historyczną „dziewięćsetkę”, główną atrakcją aukcji w Julien’s Auctions
- 27.08.2025, 15:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ