Newsletter

Prezes Lidla: jestem optymistą, jeśli chodzi o rozwój polskiej gospodarki

06.09.2023, 13:25aktualizacja: 06.09.2023, 13:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/C. Piwowarski (1)
Fot. PAP/C. Piwowarski (1)
„Trwają dyskusje ekspertów, czy odbicie polskiej gospodarki będzie szybkie. Jestem optymistą ze względu na elastyczność, zaangażowanie i wolę walki, jakie pokazali polscy przedsiębiorcy przez ostatnie trzy lata” - przekonywał prezes Lidl Polska Włodzimierz Wlaźlak podczas XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

Prezes Lidl Polska, który wziął udział w panelu na temat przyszłości światowej gospodarki w kontekście globalnych wyzwań podkreślił, że „jesteśmy w wyjątkowym punkcie w dziejach nie tylko Polski, ale i świata”.

Jego zdaniem, by dobrze opisać ten moment, trzeba się cofnąć i przeanalizować ostatnie trudne lata związane z pandemią koronawirusa oraz wojną w Ukrainie, które m.in. doprowadziły do wzrostu inflacji w Polsce.

„Inflacja zaczęła, co prawda, spadać dość szybko i teraz, jeśli chodzi o wzrost gospodarczy, jesteśmy, moim zdaniem, na dołku litery V lub U. Trwają dyskusje ekspertów, jakie są możliwe scenariusze. Jestem optymistą ze względu na to, co Polacy pokazali przez te trzy lata, czyli elastyczność, zaangażowanie, wolę walki jako przedsiębiorcy” - tłumaczył Wlaźlak.

Jego zdaniem pozwala to prognozować, że „polska gospodarka będzie w sposób bardzo przedsiębiorczy, szybki i dostosowujący się do otoczenia, nadal rosnąć”.

Prezes Lidl Polska zauważył, że już teraz polskie firmy wygrywają konkurencję z firmami zagranicznymi i to nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale również w Europie Zachodniej. Według niego dzieje się tak właśnie dlatego, że potrafimy się dostosować i szukamy nowych sposobów alokacji kapitału.

Zapytany o to, w jaki sposób kierownictwo Lidla szuka inspiracji przy podejmowaniu strategicznych decyzji w niestabilnych czasach, wskazał na trzy główne elementy.

Jego zdaniem oprócz analiz wskaźników i trendów kluczowe jest dostarczanie społeczeństwu produktów wysokiej jakości w możliwie jak najniższej cenie.

„Oczywiście można zastanawiać się, czy daną inwestycję realizować teraz czy później albo które wydatki przesunąć. Jedno jest pewne, jeśli chodzi o klienta - musimy dostarczać najtańsze możliwie artykuły w bardzo dobrej jakości. To wydaje się proste, ale jest wyzwaniem, któremu podołamy, ponieważ jest to wpisane w DNA naszej sieci” - podkreślił.

Dodał, że kluczowa jest także współpraca z dostawcami.

„To nie jest tak, że jedna strona może sama wygrać, zwłaszcza w tak trudnych czasach, kiedy jest inflacja i wysokie koszty kredytu. To musi być rozwiązanie win-win. I my to rozwiązanie często znajdujemy razem z dostawcami” - wskazał Wlaźlak.

Zdaniem prezesa Lidl Polska elementem, który istotnie wpływa na kluczowe decyzje sieci, są pracownicy.

„To grupa, na której nigdy nie oszczędzamy i nie będziemy oszczędzać. Chcemy wiązać się z nimi na długo, chcemy być firmą, która płaci najlepiej na rynku. I to są fakty - w naszej branży płacimy najlepiej na rynku. I nawet w latach bardzo ciężkich, czyli 2020-2023 na tym aspekcie nigdy nie oszczędzaliśmy” - podkreślił.

Forum Ekonomiczne w Karpaczu jest największą konferencją gospodarczo-polityczną w Europie Środkowej i Wschodniej, miejscem, w którym od ponad 30 lat spotykają się ze sobą osoby o decydującym wpływie na losy Polski, Europy i Świata. W tegorocznej XXXII edycji, której hasło przewodnie to „ Nowe Wartości Starego Kontynentu - Europa u progu zmian” bierze udział ponad 5 tysięcy uczestników z Europy, USA, Azji i Afryki.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.09.2023, 13:25
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii