Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Chociaż wrześniowe upały przedłużyły nieco sezon letni, rodzima branża turystyczna nie zalicza go do szczególnie udanych. Polacy mocno skracali wakacyjne wyjazdy i uważnie oglądali każdą złotówkę. Jednym z jaśniejszych punktów podsumowania sezonu jest zwiększający się odsetek turystów z zagranicy. Czy faktycznie ten wzrost jest zauważalny? Co doceniają turyści z innych krajów, gdy odwiedzają Polskę? Sprawdziła to platforma Nocowanie.pl ankietą skierowaną do właścicieli obiektów noclegowych, głównie pensjonatów, apartamentów, domków, kwater i pokoi gościnnych z różnych regionów Polski. W badaniu wzięło udział ponad 300 respondentów.
Co piąty z nich (21%) zauważył w minionym sezonie wzrost liczby turystów zagranicznych. Zapytani o kierunki, z których przyjechali ich goście, ankietowani wskazali przede wszystkim na Niemcy, Czechy, Ukrainę i Wielką Brytanię. Nie brakowało również Słowaków, Skandynawów i Hiszpanów. Odnotowano też przyjazd gości spoza kontynentu - z Arabii Saudyjskiej i Stanów Zjednoczonych.
Zapytani o to, czy wymagania gości zagranicznych są inne niż polskich turystów, respondenci zgodnie odpowiadają, że nie. Zagraniczni goście najczęściej nie mają specjalnych wymagań i rzadko narzekają. Priorytetem jest dla nich czystość, wygoda i umiarkowana cena. To właśnie znajdują i chwalą w Polsce.
Mogąc wskazać kilka elementów, które zagraniczni turyści najbardziej doceniają w Polsce, ankietowani na pierwszym miejscu wymienili dobre warunki do wypoczynku - ciszę i spokój, a następnie czystość i dobre utrzymanie obiektu. Ważne są również: lokalizacja, niska cena i polska kuchnia.
„Opinie zebrane przez naszych partnerów od zagranicznych gości absolutnie nie dziwią. Polskie ceny są dla Europejczyków bardzo konkurencyjne, ale to jakość bazy i jej wysoki standard są atutami wypoczynku w Polsce. Dysponujemy znaczącą liczbą stosunkowo młodych obiektów, dzięki czemu baza noclegowa w Polsce jest w lepszym stanie niż w wielu krajach za granicą - mówi Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. - Chociaż infrastruktura jest jeszcze świeża, obserwujemy, że właściciele obiektów, zabiegając o gości, także tych zagranicznych, inwestują w remonty, te mniejsze i generalne, rozbudowują się, szukają pomysłów na nowoczesną aranżację przestrzeni".
Właściciele obiektów coraz wyraźniej dostrzegają potencjał tkwiący w portfelach zagranicznych gości. Blisko 10% ankietowanych przyznaje, że aktywnie zabiega o turystów spoza Polski, chociażby przez tłumaczenie materiałów reklamowych i ofert czy dbanie o zapewnienie obsługi w językach obcych. To dobry kierunek, bo bariera językowa to jedna z nielicznych rzeczy, na którą zdarza się narzekać zagranicznym turystom. Choć bywa ona też źródłem zabawnych nieporozumień. Jak wspomina jeden z uczestników badania, swojskie polskie „no” na potwierdzenie gość z Anglii rozumiał jako zaprzeczenie. Z kolei inny z respondentów zachęca, by w kontaktach z gośćmi z Czech nie zdawać się na podobieństwo naszych języków.
To cenna podpowiedź, bo turystów z Czech jest w Polsce coraz więcej. I to nie tylko - po sąsiedzku - w Małopolsce, ale też nad Bałtykiem. W platformie Hotely.cz (należącej do tej samej grupy co Nocowanie.pl) wzrost rezerwacji w polskich obiektach wyniósł 19% rok do roku. Najwięcej z nich zrealizowano w Kołobrzegu, Zakopanem, Krakowie i Gdańsku.
KONTAKT:
Joanna Karpińska
tel. 501 738 565
Źródło informacji: Nocowanie.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.09.2023, 09:14 |
Źródło informacji | Nocowanie.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |