Newsletter

Dyrektorzy ds. informatycznych i dyrektorzy ds. technicznych, według najnowszego badania, borykają się z modelem świadczenia wsparcia i usług opartym na wielu dostawcach

27.10.2023, 09:30aktualizacja: 27.10.2023, 09:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire
Business Wire
Kierownicy ds. IT dążą do skonsolidowania wsparcia i usług w ramach jednego dostawcy, aby osiągnąć większą elastyczność, kontrolować podatności i zwiększyć oszczędność kosztową.

LAS VEGAS--(BUSINESS WIRE)-- Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), dostawca kompleksowego wsparcia w zakresie oprogramowania firmowego oraz produktów i usług z dziedziny oprogramowania dla firm o zasięgu globalnym, wiodący podmiot zewnętrzny świadczący usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partner Salesforce i AWS, ogłosił dzisiaj wyniki przeprowadzonego przez Censuswide badania nastrojów kupujących zatytułowanego „Kierownicy ds. IT rozważają nowy model świadczenia wsparcia i usług”, analizującego wyzwania w zakresie planowania zasobów przedsiębiorstwa i wsparcia baz danych, zarządzanie relacjami z dostawcami oraz zapotrzebowanie na lepszy model wsparcia i usług informatycznych. Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad 600 respondentów z USA obejmujących dyrektorów ds. informatycznych i dyrektorów ds. technicznych w firmach osiągających dochody powyżej 250 mln USD. Jest to druga część dwuczęściowej serii raportów opracowanych przez Censuswide, którą poprzedził raport zatytułowany „Organizacje chcą sprawować większą kontrolę nad swoimi planami działania w kwestiach informatycznych”.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20231026813620/pl/ 

CIOs and CTOs Struggle with Multiple Vendor-Based Support and Services Model, According to New Survey (Photo: Business Wire)

Wyniki badania pokazują, że organizacje żonglują coraz większą liczbą dostawców, produktów i usług w portfolio aplikacji przedsiębiorstwa, co wywiera presję na obecne modele wsparcia i nadwyręża budżet IT. Prawie trzy czwarte respondentów stwierdza, że modele te są nieadekwatne w zaspokajaniu ich potrzeb informatycznych i biznesowych.

„W ostatniej dekadzie przedsiębiorstwa wdrażały coraz większą liczbę systemów oprogramowania firmowego i technologii wsparcia, aby prowadzić swoją działalność. Uzależniło je to od skomplikowanej sieci dostawców oprogramowania i usługodawców wspierających te krytyczne systemy i zarządzających nimi – powiedział David Rowe, wiceprezes wykonawczy ds. transformacji globalnej i dyrektor ds. produktów. – Dane pokazują, że taki system po prostu nie działa u klienta biznesowego. Bez wspólnych wysiłków ze strony dostawców nakłada on zwiększoną odpowiedzialność na kierowników ds. IT w zakresie koordynacji różnych systemów i dostawców oraz zarządzania nimi. Obecnie istnieje lepsza alternatywa: konsolidacja wsparcia i usług w ramach jednego partnera strategicznego, który nadaje priorytet osiągnięciom biznesowym i zapewnia ścisłą współpracę, aby pomóc w opracowywaniu i realizacji planu transformacji cyfrowej, który odpowiada celom firmy”.

Dyrektorzy ds. informatycznych i dyrektorzy ds. technicznych stwierdzają, że model świadczenia wsparcia i usług oparty na wielu dostawcach nie jest wystarczająco elastyczny i rozliczalny

Kluczowe wnioski są następujące:

  • na pytanie o ocenę wsparcia i usług otrzymywanych na rzecz swoich systemów planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), baz danych i powiązanych technologii 72% dyrektorów ds. informatycznych i dyrektorów ds. technicznych odpowiedziało, że model oparty na dostawcach jest nieodpowiedni, przytaczając brak rozliczalności (62%) i brak wiedzy eksperckiej (46%) jako główne wyzwania,
  • wśród wyzwań związanych z zarządzaniem wieloma dostawcami wsparcia i usług respondenci wymienili różne procesy poszczególnych dostawców (36%), wysokie koszty kilku umów z dostawcami (35%) oraz zbyt duży wysiłek związany z wyborem dostawców i zarządzaniem nimi (35%), jako największe problemy,
  • 61% respondentów chce skonsolidować wsparcie i zarządzane usługi w ramach jednego dostawcy.

Dane pokazują, że kierownicy ds. technologii stoją przed krytycznymi wyzwaniami w obszarze wsparcia i usług informatycznych. Brak rozliczalności oznacza, że firmy mogą doświadczać powtarzających się problemów z produktami, gdyż często nie są one rozwiązywane u źródła, co zmusza je do wielokrotnego wyjaśniania tego samego problemu swoim poszczególnym dostawcom. Ponadto zespoły ds. wsparcia u dostawców często oferują ograniczoną wiedzę ekspercką, co zmusza przedsiębiorstwa do konsultowania się z niezależnymi ekspertami lub zwracania się do własnych doświadczonych inżynierów. Organizację tracą w związku z tym czas i zasoby o krytycznym znaczeniu.

Konsolidacja dostawców to jedynie pierwszy krok w rozwiązywaniu problemu złożoności

Raport szczegółowo opisuje, w jaki sposób poleganie na wsparciu i usługach od wielu dostawców sprawia, że działania stają się jeszcze bardziej złożone i kosztowne dla dyrektorów ds. informatycznych i dyrektorów ds. technicznych. Jak stwierdzają respondenci, w ramach tych modeli opartych na wielu dostawcach różni dostawcy obwiniają się nawzajem za problemy (34%), punkty przekazywania usług ulegają utracie między dostawcami (29%), a czasy realizacji projektów są dłuższe (27%).

Problemy te wykraczają poza koszty i złożoność operacyjną, szkodząc także wysiłkom w obszarze cyberbezpieczeństwa. Model świadczenia wsparcia i usług oparty na wielu dostawcach może powielać istniejące problemy zagrażające bezpieczeństwu. Dane pokazują pięć następujących głównych wyzwań dla bezpieczeństwa:

  • śledzenie liczby podatności w ujęciu kwartalnym (31%),
  • balansowanie zasobami operacyjnymi między bieżącymi działaniami a priorytetami strategicznymi (30%),
  • znajdowanie sposobu na radzenie sobie z coraz większą liczbą zagrożeń (30%),
  • unikanie zakłóceń działalności dzięki wzmocnieniu bezpieczeństwa (30%),
  • aktualizacja oprogramowania, aby kwalifikować się do poprawek zabezpieczeń (29%).

Oferowanie pojedynczego punktu wsparcia i usług dla obecnych kierowników ds. technologii jest zaledwie pierwszym krokiem w stawianiu czoła wyzwaniu stwarzanemu przez model świadczenia wsparcia i usług oparty na wielu dostawcach. Dostawcy muszą także zapewnić, że mogą wykazać wartość dodaną wynikającą z konsolidacji, taką jak zdolność do przekazywania obiektywnego, niezależnego i spersonalizowanego doradztwa w sprawie planów działania. Na koniec kierownicy ds. IT oczekują od swoich dostawców kreatywności i elastyczności oraz odgrywania roli partnerów strategicznych, aby pomóc im w opracowywaniu ich planu transformacji cyfrowej oraz jego udanej realizacji.

Dostęp do pełnego, kompleksowego raportu z badania zatytułowanego „Kierownicy ds. IT rozważają nowy model świadczenia wsparcia i usług” można uzyskać tutaj.

Informacje o Rimini Street, Inc.

Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), spółka Russell 2000®, jest dostawcą kompleksowego wsparcia w zakresie oprogramowania firmowego oraz produktów i usług z dziedziny oprogramowania dla firm o zasięgu globalnym, wiodącym podmiotem zewnętrznym świadczącym usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partnerem Salesforce i AWS. Firma prowadzi działalność na całym świecie i oferuje kompleksową gamę ujednoliconych rozwiązań do prowadzenia, obsługi, personalizacji, konfiguracji, łączenia, ochrony, monitorowania i optymalizacji firmowych aplikacji, baz danych i oprogramowania technologicznego oraz do zarządzania w tym zakresie, umożliwiając klientom osiąganie lepszych wyników biznesowych, znaczne ograniczenie kosztów i przeznaczenie zasobów na innowacje. Jak dotąd ponad 5200 organizacji sklasyfikowanych w rankingach Fortune 500, Fortune Global 100, ze środkowego segmentu rynku, sektora publicznego i niemalże z każdej branży wybrało Rimini Street jako zaufanego dostawcę produktów i usług z zakresu oprogramowania dla firm. Więcej informacji znajduje się na stronie riministreet.com oraz na profilach Rimini Street w serwisach Twitter, Instagram, Facebook i LinkedIn. (IR-RMNI)

Wypowiedzi prognozujące

Pewne wypowiedzi w niniejszej informacji prasowej nie odnoszą się do danych historycznych, lecz stanowią wypowiedzi prognozujące na potrzeby zasad „Safe Harbor” zgodnie z Ustawą o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. (Securities Litigation Reform Act of 1995). Słowa takie jak: „spodziewa się”, „wierzy”, „kontynuuje”, „mogłoby”, „obecnie”, „szacuje”, „oczekuje”, „przyszłość”, „zamierza”, „może”, „prognoza”, „planuje”, „możliwe”, „potencjalne”, „przewiduje”, „prognozuje”, „wydaje się”, „ma zamiar”, „powinien”, „będzie”, „byłoby” oraz podobne wyrażenia wskazują na wypowiedzi prognozujące. Wypowiedzi prognozujące obejmują m.in. wypowiedzi dotyczące oczekiwań spółki względem przyszłych wydarzeń, możliwości, globalnej ekspansji i innych inicjatyw rozwojowych oraz inwestycji spółki w te inicjatywy. Wypowiedzi te oparte są na różnych założeniach i bieżących oczekiwaniach kierownictwa spółki, nie są prognozami faktycznych wyników ani nie odnoszą się do danych historycznych. Takie wypowiedzi prognozujące podlegają czynnikom ryzyka i niepewności dotyczącym działalności spółki Rimini Street, przy czym rzeczywiste rezultaty mogą znacznie odbiegać od treści wypowiedzi prognozujących. Ryzyka i niepewności obejmują m.in. niekorzystne rozstrzygnięcia i koszty związane z toczącymi się postępowaniami sądowymi lub nowymi postępowaniami sądowymi, w tym decyzją sądu w sprawie nierozstrzygniętych odwołań; dodatkowe koszty ponoszone w związku z zastosowaniem zakazów sądowych dotyczących określonych praktyk biznesowych spółki oraz ich wpływu na koszty w przyszłych okresach; zmiany otoczenia biznesowego, w którym prowadzi działalność Rimini Street, w tym wpływ wszelkich recesyjnych tendencji gospodarczych i wahania kursów walut, i zmiany ogólnych warunków finansowych, gospodarczych, regulacyjnych i politycznych wpływających na branżę, w której prowadzi działalność Rimini Street, oraz na branże, w których działalność prowadzą nasi klienci; ewolucję w środowisku zarządzania i wsparcia oprogramowania dla przedsiębiorstw, której doświadczają nasi klienci i potencjalni klienci, a także naszą zdolność do pozyskania i utrzymania klientów oraz dalszego rozwoju naszej bazy klientów; istotny poziom konkurencji w branży usług wsparcia w zakresie oprogramowania; wdrażanie przez klientów naszej rozbudowanej gamy produktów i usług oraz produktów i usług przewidzianych do wprowadzenia na rynek w przyszłości; naszą zdolność do utrzymania lub osiągnięcia wzrostu dochodów lub rentowności oraz zarządzania kosztami uzyskania przychodów; szacunkowe dane dotyczące łącznego obsługiwanego przez nas rynku oraz spodziewane oszczędności klientów w stosunku do korzystania z usług innych dostawców; zmienność naszego cyklu sprzedaży oraz ryzyko związane ze wskaźnikami utrzymania; utratę co najmniej jednego członka zespołu zarządzającego; naszą zdolność do pozyskiwania i utrzymywania wykwalifikowanych pracowników oraz kluczowego personelu; trudności w zarządzaniu kwestią rentowności wzrostu; konieczność i możliwość zgromadzenia dodatkowego kapitału lub obsługi zadłużenia na korzystnych warunkach i zdolność spółki do generowania przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej pozwalającą na zwiększone finansowanie inicjatyw rozwojowych; wpływ kwestii związanych z ochroną środowiska, sprawami społecznymi i ładem korporacyjnym (ESG); ryzyko związane z prowadzeniem działalności na szczeblu globalnym; naszą zdolność do zapobiegania nieuprawnionemu dostępowi do naszych systemów informatycznych i innym zagrożeniom cyberbezpieczeństwa, ochrony informacji poufnych naszych pracowników i klientów i zachowania zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych; naszą zdolność do utrzymania skutecznego systemu kontroli wewnętrznej nad sprawozdawczością finansową; naszą zdolność do utrzymania, ochrony i rozwoju naszej marki oraz własności intelektualnej; zmiany w przepisach i uregulowaniach, w tym zmiany w przepisach podatkowych lub niekorzystne skutki naszych interpretacji podatkowych, lub niezdolność do ustanowienia przez nas odpowiednich rezerw na zdarzenia podatkowe; wpływ naszych bieżących zobowiązań w zakresie obsługi zadłużenia w związku z naszym kredytem oraz zobowiązań finansowych i operacyjnych związanych z naszą działalnością i powiązanym ryzykiem stopy procentowej, w tym niepewności związanej z przejściem na SOFR lub inne wskaźniki referencyjne stopy procentowej; wystarczającą ilość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów pozwalającą na spełnienie wymogu zachowania płynności; ilość i harmonogram wykupów, jeżeli będą realizowane, w ramach naszego programu wykupu akcji oraz naszą zdolność do podnoszenia wartości dla akcjonariuszy w ramach takiego programu; niepewność co do wartości długoterminowej kapitałowych papierów wartościowych Rimini Street; katastrofy zakłócające naszą działalność lub działalność naszych klientów, oraz ryzyka omawiane w rozdziale pt. „Czynniki ryzyka” w Sprawozdaniu Kwartalnym Rimini Street złożonym na formularzu 10-Q z dnia 2 sierpnia 2023 r. i okresowo aktualizowanym przez kolejne Sprawozdania Roczne na Formularzu 10-K, Sprawozdania Kwartalne na Formularzu 10-Q i Sprawozdania Bieżące na Formularzu 8-K, oraz inne dokumenty składane przez Rimini Street w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Securities and Exchange Commission). Ponadto wypowiedzi prognozujące zawierają oczekiwania, plany i prognozy przyszłych wydarzeń i opinie aktualne na dzień publikacji niniejszej informacji prasowej przez Rimini Street. Rimini Street przewiduje, że kolejne wydarzenia i kierunki rozwoju sytuacji wpłyną na zmianę oceny spółki Rimini Street. O ile Rimini Street może podjąć decyzję o aktualizacji wypowiedzi prognozujących w przyszłości, nie przyjmuje żadnego zobowiązania w tym względzie, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to wymagane przez prawo. Niniejsze wypowiedzi prognozujące nie powinny być traktowane jako rzetelna ocena spółki Rimini Street w terminie po dacie publikacji niniejszej informacji prasowej.

© 2023 Rimini Street, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. „Rimini Street” jest znakiem towarowym zarejestrowanym przez spółkę Rimini Street, Inc. w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, przy czym nazwa i logotyp Rimini Street, jak również logo z nich utworzone, oraz inne znaki z oznaczeniem TM są znakami towarowymi należącymi do Rimini Street, Inc. Pozostałe znaki towarowe pozostają własnością spółek, które je zarejestrowały, przy czym spółka Rimini Street nie jest powiązana z żadnym z tych posiadaczy znaków towarowych czy spółek ani ich nie promuje.

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20231026813620/pl/ 

Źródło: Rimini Street, Inc.

KONTAKT:
Janet Ravin
Wiceprezes ds. globalnej komunikacji
Rimini Street, Inc.
tel.: +1 702 285-3532
e-mail: pr@riministreet.com 

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.10.2023, 09:30
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ