Newsletter

Zwyczaje zakupowe Polaków podczas festiwali Black Week

13.11.2023, 09:00aktualizacja: 13.11.2023, 09:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Allegro (1)
Allegro (1)
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro, zdecydowana większość konsumentów robiących zakupy w czasie festiwali zakupowych Black Week przynajmniej raz upolowała naprawdę satysfakcjonującą obniżkę. Ponadto aż 77% badanych przyznaje, że czeka na festiwal z zakupem określonych produktów*. Podczas Allegro Black Weeks każdego dnia klienci mogą znaleźć tysiące produktów w obniżonych cenach nawet do -50%.

Jak pokazało badanie Allegro, więcej niż co drugi badany przyznaje, że korzysta z promocji podczas festiwali zakupowych Black Week. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Allegro wydłużyło największe święto zakupów na platformie aż do 25 dni - w tym roku Allegro Black Weeks potrwa aż do 30 listopada. 

Przez lata promocje w okresie Black Week zyskały miano najlepszych w roku. Badanie pokazuje, że 65% Polaków pozytywnie ocenia atrakcyjność cen w trakcie festiwalu w porównaniu z resztą roku. Aż 94% konsumentów przyznaje, że w tym czasie przynajmniej raz udało im się upolować naprawdę satysfakcjonującą obniżkę. Opłacalność zakupów w trakcie Black Week potwierdza to, że aż 77% badanych celowo wstrzymuje się z zakupem pewnych produktów, czekając na listopadowe promocje. Black Week jest dla nich ważnym okresem, podczas którego mogą znaleźć atrakcyjne oferty i zaoszczędzić na zakupach. To także czas przemyślanych wyborów - 66% osób planuje z wyprzedzeniem, jakie produkty kupi w tym okresie, a na zakupową spontaniczność stawia 34% klientów. Ponadto więcej niż co trzeci konsument przyznaje, że planuje wydać od 200 do 500 zł. 

Konsumenci przyznają, że wśród najbardziej interesujących kategorii podczas nadchodzących festiwali Black Week są głównie moda (48%) i elektronika (45%). Na trzecim miejscu zaś uplasowała się uroda (20%). Popularnym wyborem są także prezenty świąteczne - co czwarta osoba często decyduje się zakupić je w trakcie Black Week, co jest szansą na spore oszczędności bez konieczności obniżania jakości prezentów dla bliskich. Wśród kategorii, które najczęściej interesują mężczyzn, na podium znalazły się takie kategorie jak: elektronika (58%), moda (38%) oraz oferty z kultury i rozrywki (13%). Kobiety najczęściej przeglądają oferty z kategorii moda (56%), elektronika (34%) oraz uroda (30%). 

Black Weeks na Allegro

Od 13 listopada klienci Allegro mogą polować na tysiące wyjątkowych ofert obniżonych nawet o 50%. Zobacz oferty specjalne: https://allegro.pl/strefaokazji/black-friday.

Warto także korzystać z aplikacji Allegro. Konsumenci mogą otrzymać kupon w wysokości 10 zł za zainstalowanie aplikacji i kolejne 10 zł za dokonanie pierwszego zakupu za jej pośrednictwem. Dodatkowo podczas festiwalu mogą otrzymać aż 30 Monet, jeśli wydadzą minimum 500 zł na produkty oznaczone jako „Black Weeks”**. Jeszcze więcej korzyści czeka na użytkowników Allegro Smart. Tylko w aplikacji mają dostęp do codziennych ofert z Shakera, przecenionych o co najmniej 50%, w tym jednej oferty dziennie za 1 zł.

* Badanie „Black Weeks 2023” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1010 ankiet z reprezentatywną ze względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania próbą dorosłych Polaków. Badanie zostało zrealizowane w formie wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel w dniach 31.10-02.11. 2023 r.

** Klienci mogą otrzymać 30 Monet pomiędzy 13-19 listopada oraz 28-30 listopada.

Źródło informacji: Allegro

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 13.11.2023, 09:00
Źródło informacji Allegro
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ