Newsletter

Glovo podsumowuje cztery lata obecności na polskim rynku

22.11.2023, 10:28aktualizacja: 22.11.2023, 10:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Glovo
Glovo
Blisko 6 milionów Polaków korzystających z aplikacji Glovo, ponad 15000 aktywnych sklepów, wzrost liczby zamówień znacznie przekraczający tempo wzrostu całej kategorii w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy to niezaprzeczalne sukcesy platformy, która w listopadzie obchodzi czwartą rocznicę swojej obecności na polskim rynku. Te liczby mówią same za siebie i potwierdzają solidną pozycję Glovo jako kluczowego gracza w obszarze dostaw i zakupów online w Polsce.

Glovo zadebiutowało na polskim rynku w 2019 roku. W ciągu czterech lat, pomimo bardzo intensywnej konkurencji, z mało znanej marki stała się nr 2 pod względem udziału w rynku i zdecydowanie najszybciej rosnącą platformą w Polsce.

„Planując ekspansję na polski rynek znaliśmy jego realia oraz konkurencję. Mieliśmy świadomość, że nie będzie łatwo zawojować rynek, dlatego skupiliśmy się na rozbudowie naszej oferty, szybkiej ekspansji do 200 miast w Polsce oraz wyjściu poza klasyczne dostawy z restauracji. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę - zapewnia Carlos A. Silvan, General Manager Glovo Polska. - W ciągu ostatniego roku zanotowaliśmy imponujący wzrost o 40% w liczbie aktywnych partnerów z sektora handlowego i gastronomicznego, co czyni nas aplikacją oferującą najszerszy wybór sklepów i restauracji w Polsce. Dzięki Glovo, oprócz dań z restauracji, można zamawiać także produkty spożywcze, kosmetyki, artykuły dla zwierząt, kwiaty, a nawet pieluchy dla dzieci - słowem wszystko, co jest w danej chwili potrzebne”. Firma podwoiła również zasięg dotarcia - usługi Glovo dostępne są już w 200 miastach w całej Polsce, co oznacza dostęp do aplikacji aż dla 80% populacji miejskiej w kraju - pobrało ją już blisko 6 milionów osób.

Dzięki współpracy z takimi topowymi markami jak Biedronka, McDonald’s czy Kontigo Glovo stało się głównym graczem na rynku szybkich dostaw, o czym świadczy fakt, że przez trzy kolejne lata Glovo jest najczęściej pobieraną aplikacją dedykowaną dostawom.

Rekordy realizowanych dostaw Glovo pobija także dzięki współpracy z Biedronką w ramach usługi BIEK - czyli ekspresowych dostaw w 20 minut. Usługa dostępna jest w wybranych strefach sześciu największych miast: Gdańska, Krakowa, Łodzi, Poznania, Warszawy i Wrocławia. W ramach tej ekspresowej dostawy użytkownicy aplikacji mogą zamówić setki produktów, w tym m.in. warzywa, owoce, mięso, ryby, lody, kosmetyki i artykuły pielęgnacyjne.

Realne korzyści dla małych i średnich firm

Glovo jest także świadome potrzeb małych i średnich firm, które stanowią ponad 90% spośród ponad 15000 partnerów aplikacji w Polsce. Dlatego firma angażuje się w pomoc lokalnym przedsiębiorstwom, umożliwiając im wejście na cyfrowy rynek za pomocą zintegrowanych rozwiązań do prowadzenia działalności online. To wsparcie obejmuje nie tylko właścicieli małych restauracji, ale także sklepów spożywczych, kwiaciarni i wszystkich, którzy szukają wsparcia. Dzięki temu małe i średnie przedsiębiorstwa mogą łatwiej sprzedawać swoje produkty, skutecznie zarządzać działalnością i rozwijać się, korzystając z możliwości oferowanych przez platformę cyfrową Glovo. Co istotne, dzięki rejestracji na Glovo, przedsiębiorstwa te mają szansę zwiększenia swoich przychodów nawet o 40%.

Couriers Pledge i Glovo center wsparciem dla kurierów

W 2022 roku, przy udziale organizacji pozarządowej Fairwork, Glovo wprowadziło „Zobowiązanie wobec kurierów” - zestaw inicjatyw oferujących kurierom świadczącym usługi dla Glovo świadczenia socjalne, ubezpieczenie, wysokie standardy bezpieczeństwa, wsparcie finansowe w przypadku choroby lub narodzin dziecka oraz dostęp do dodatkowych szkoleń umożliwiających naukę nowych umiejętności w różnych dziedzinach (np. zajęcia językowe i komputerowe) i rozwój kariery w nowych obszarach. Projekt „Zobowiązanie wobec kurierów” przekłada się globalnie także na zwiększoną satysfakcję kurierów - 80% z nich deklaruje, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona ze świadczenia usług dla Glovo.

Ponadto w sześciu największych miastach Polski kurierzy świadczący usługi dla Glovo mają możliwość odpoczynku w „Glovo Center”. To punkty, w których można nie tylko zrelaksować się, ale też schronić przed niepogodą oraz skorzystać z różnorodnego wsparcia ze strony opiekunów miast.

Źródło informacji: Glovo

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.11.2023, 10:28
Źródło informacji Glovo
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii