Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Glovo zadebiutowało na polskim rynku w 2019 roku. W ciągu czterech lat, pomimo bardzo intensywnej konkurencji, z mało znanej marki stała się nr 2 pod względem udziału w rynku i zdecydowanie najszybciej rosnącą platformą w Polsce.
„Planując ekspansję na polski rynek znaliśmy jego realia oraz konkurencję. Mieliśmy świadomość, że nie będzie łatwo zawojować rynek, dlatego skupiliśmy się na rozbudowie naszej oferty, szybkiej ekspansji do 200 miast w Polsce oraz wyjściu poza klasyczne dostawy z restauracji. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę - zapewnia Carlos A. Silvan, General Manager Glovo Polska. - W ciągu ostatniego roku zanotowaliśmy imponujący wzrost o 40% w liczbie aktywnych partnerów z sektora handlowego i gastronomicznego, co czyni nas aplikacją oferującą najszerszy wybór sklepów i restauracji w Polsce. Dzięki Glovo, oprócz dań z restauracji, można zamawiać także produkty spożywcze, kosmetyki, artykuły dla zwierząt, kwiaty, a nawet pieluchy dla dzieci - słowem wszystko, co jest w danej chwili potrzebne”. Firma podwoiła również zasięg dotarcia - usługi Glovo dostępne są już w 200 miastach w całej Polsce, co oznacza dostęp do aplikacji aż dla 80% populacji miejskiej w kraju - pobrało ją już blisko 6 milionów osób.
Dzięki współpracy z takimi topowymi markami jak Biedronka, McDonald’s czy Kontigo Glovo stało się głównym graczem na rynku szybkich dostaw, o czym świadczy fakt, że przez trzy kolejne lata Glovo jest najczęściej pobieraną aplikacją dedykowaną dostawom.
Rekordy realizowanych dostaw Glovo pobija także dzięki współpracy z Biedronką w ramach usługi BIEK - czyli ekspresowych dostaw w 20 minut. Usługa dostępna jest w wybranych strefach sześciu największych miast: Gdańska, Krakowa, Łodzi, Poznania, Warszawy i Wrocławia. W ramach tej ekspresowej dostawy użytkownicy aplikacji mogą zamówić setki produktów, w tym m.in. warzywa, owoce, mięso, ryby, lody, kosmetyki i artykuły pielęgnacyjne.
Realne korzyści dla małych i średnich firm
Glovo jest także świadome potrzeb małych i średnich firm, które stanowią ponad 90% spośród ponad 15000 partnerów aplikacji w Polsce. Dlatego firma angażuje się w pomoc lokalnym przedsiębiorstwom, umożliwiając im wejście na cyfrowy rynek za pomocą zintegrowanych rozwiązań do prowadzenia działalności online. To wsparcie obejmuje nie tylko właścicieli małych restauracji, ale także sklepów spożywczych, kwiaciarni i wszystkich, którzy szukają wsparcia. Dzięki temu małe i średnie przedsiębiorstwa mogą łatwiej sprzedawać swoje produkty, skutecznie zarządzać działalnością i rozwijać się, korzystając z możliwości oferowanych przez platformę cyfrową Glovo. Co istotne, dzięki rejestracji na Glovo, przedsiębiorstwa te mają szansę zwiększenia swoich przychodów nawet o 40%.
Couriers Pledge i Glovo center wsparciem dla kurierów
W 2022 roku, przy udziale organizacji pozarządowej Fairwork, Glovo wprowadziło „Zobowiązanie wobec kurierów” - zestaw inicjatyw oferujących kurierom świadczącym usługi dla Glovo świadczenia socjalne, ubezpieczenie, wysokie standardy bezpieczeństwa, wsparcie finansowe w przypadku choroby lub narodzin dziecka oraz dostęp do dodatkowych szkoleń umożliwiających naukę nowych umiejętności w różnych dziedzinach (np. zajęcia językowe i komputerowe) i rozwój kariery w nowych obszarach. Projekt „Zobowiązanie wobec kurierów” przekłada się globalnie także na zwiększoną satysfakcję kurierów - 80% z nich deklaruje, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona ze świadczenia usług dla Glovo.
Ponadto w sześciu największych miastach Polski kurierzy świadczący usługi dla Glovo mają możliwość odpoczynku w „Glovo Center”. To punkty, w których można nie tylko zrelaksować się, ale też schronić przed niepogodą oraz skorzystać z różnorodnego wsparcia ze strony opiekunów miast.
Źródło informacji: Glovo
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.11.2023, 10:28 |
Źródło informacji | Glovo |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet