Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„To już druga edycja naszego autorskiego projektu, przygotowanego we współpracy z partnerami merytorycznymi: Urzędem Patentowym RP, Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie oraz Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Indeks składa się z 17 zmiennych pogrupowanych w cztery kategorie: nakłady na eko-innowacje, efekty eko-innowacji, aktywność społeczno-ekonomiczna w tym obszarze oraz efektywność wykorzystania zasobów. Wierzymy, że przedstawione w raporcie dane pomogą zarówno najwyżej notowanym regionom, takim jak Pomorze, Małopolska i Mazowsze, jak i tym klasyfikowanym niżej od nich, w rozwijaniu eko-innowacyjności i wesprą realizację celów strategii zrównoważonego rozwoju” – tłumaczy Grzegorz Maliszewski, główny ekonomista Banku Millennium oraz pomysłodawca i autor Eko-indeksu.
Ekspert wyjaśnia, że eko-innowacje to połączenie dwóch trendów: konieczności bycia produktywnym, efektywnym i innowacyjnym z rosnącą świadomością społeczną na temat ekologii i potrzebą działań na rzecz ochrony planety. Ekoinnowacyjność, której przejawem będzie m.in. mniejsza materiałochłonność gospodarki, mniejsza emisyjność, czy też mniejsza energochłonność należy traktować jako inwestycję w budowę przewagi konkurencyjnej gospodarek i firm, której waga będzie rosła w miarę upływu czasu.
„Zmiany klimatyczne są coraz bardziej odczuwane przez społeczeństwo i przez gospodarkę globalną, dlatego konieczne jest większe zakotwiczenie działalności biznesowej w środowisku naturalnym” – dodaje ekspert.
Pełną treść raportu „Eko-indeks Millennium – potencjał eko-innowacyjności regionów” można znaleźć tutaj.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 05.12.2023, 09:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |