Newsletter

Zakład PepsiCo w Żninie uruchamia nowoczesną linię produkcyjną Pepsi

05.12.2023, 15:05aktualizacja: 05.12.2023, 16:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PesiCo (1)
PesiCo (1)
Zakład napojowy PepsiCo w Żninie stale się modernizuje, stawiając na wydajność przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska. Taka właśnie jest nowa linia produkcyjna zbudowana i uruchomiona w niespełna dwa miesiące. W zakładzie rozlewane są kultowe napoje Pepsi, Mirinda, 7UP i Mountain Dew.

Nowa linia produkuje już pierwsze butelki z napojami przy użyciu nowoczesnych technologii zgodnych ze strategiczną transformację firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju – PepsiCo Positive (Pep+). W porównaniu z wcześniej używaną w zakładzie linią, nowa bez zwiększania zużycia energii produkuje o 50% więcej napojów w jednostce czasu. Zużywa także o 20% mniej dwutlenku węgla oraz zmniejsza zużycie wody o 60% w przeliczeniu na litr wyprodukowanego napoju. Atutem nowej linii jest także zmniejszenie śladu węglowego o 8,6 tony dwutlenek węgla dzięki użyciu nowoczesnego tunelu grzewczego do formowania zgrzewek.

„Uruchomienie nowej linii produkcyjnej stanowi kluczowe wydarzenie dla zakładu w Żninie. Nowa linia nie tylko umożliwi nam bardziej efektywną produkcję, ale także pozwoli zminimalizować nasz wpływ na środowisko naturalne” ‒ powiedział Piotr Balcerzak, kierownik ds. produkcji i utrzymania ruchu PepsiCo w zakładzie w Żninie.

Linia napojowa w nowej odsłonie jest zaawansowana technologicznie i zautomatyzowana. Maksymalna prędkość napełniania nowej linii to 36 500 butelek o pojemności 2l i aż 50 000 butelek o pojemności 0,5l na godzinę. Zakład produkuje napoje z portfolio PepsiCo we wszystkich pojemnościach – od 0,5l do 2,5l.

„Ponieważ zakład w Żninie produkuje napoje nie tylko na polski, ale również i europejskie rynki, modernizacja linii to strategiczne posunięcie, które potwierdza jego pozycję jako jednego z najbardziej efektywnych zakładów napojowych w skali całej Europy” – powiedziała Dagmara Piasecka Ramos, dyrektor generalna i prezes zarządu PepsiCo Polska.

W montaż i uruchomienie nowej linii zaangażowany był międzynarodowy zespół składający się aż ze 110 osób z PepsiCo – z Polski, Niemiec, Węgier, Ukrainy, Czech, Słowacji, Rumunii i Bułgarii, a także z 17 firm zewnętrznych. Uruchomienie nowej linii wymagało m.in. położenia 15 km przewodów oraz 1 km rur.

Obecnie zakład PepsiCo w Żninie zatrudnia 122 pracowników. Spośród nich 15 osób jest zatrudnionych na miejscu od samego początku istnienia zakładu. Łącznie 50% pracowników ma ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w zakładzie. Zakład nieprzerwanie cieszy się popularnością jako dobry pracodawca wśród poszukujących pracy i charakteryzuje się bardzo niską rotacją pracowników nieprzekraczającą 3%.

Nowa linia napojowa stanowi przykład wdrażania przez PepsiCo zaawansowanych technologii z dbałością o planetę i jej mieszkańców.

Film z prezentacją nowej linii: https://www.youtube.com/watch?v=eHm99-QTbqo 

PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

KONTAKT:
PepsiCo Polska
Julian Krzyżanowski
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo
e-mail: julian.krzyzanowski@pepsico.com 
tel.: + 48 782 892 258

Źródła informacji: PesiCo

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.12.2023, 15:05
Źródło informacji PesiCo
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ