Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nowa linia produkuje już pierwsze butelki z napojami przy użyciu nowoczesnych technologii zgodnych ze strategiczną transformację firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju – PepsiCo Positive (Pep+). W porównaniu z wcześniej używaną w zakładzie linią, nowa bez zwiększania zużycia energii produkuje o 50% więcej napojów w jednostce czasu. Zużywa także o 20% mniej dwutlenku węgla oraz zmniejsza zużycie wody o 60% w przeliczeniu na litr wyprodukowanego napoju. Atutem nowej linii jest także zmniejszenie śladu węglowego o 8,6 tony dwutlenek węgla dzięki użyciu nowoczesnego tunelu grzewczego do formowania zgrzewek.
„Uruchomienie nowej linii produkcyjnej stanowi kluczowe wydarzenie dla zakładu w Żninie. Nowa linia nie tylko umożliwi nam bardziej efektywną produkcję, ale także pozwoli zminimalizować nasz wpływ na środowisko naturalne” ‒ powiedział Piotr Balcerzak, kierownik ds. produkcji i utrzymania ruchu PepsiCo w zakładzie w Żninie.
Linia napojowa w nowej odsłonie jest zaawansowana technologicznie i zautomatyzowana. Maksymalna prędkość napełniania nowej linii to 36 500 butelek o pojemności 2l i aż 50 000 butelek o pojemności 0,5l na godzinę. Zakład produkuje napoje z portfolio PepsiCo we wszystkich pojemnościach – od 0,5l do 2,5l.
„Ponieważ zakład w Żninie produkuje napoje nie tylko na polski, ale również i europejskie rynki, modernizacja linii to strategiczne posunięcie, które potwierdza jego pozycję jako jednego z najbardziej efektywnych zakładów napojowych w skali całej Europy” – powiedziała Dagmara Piasecka Ramos, dyrektor generalna i prezes zarządu PepsiCo Polska.
W montaż i uruchomienie nowej linii zaangażowany był międzynarodowy zespół składający się aż ze 110 osób z PepsiCo – z Polski, Niemiec, Węgier, Ukrainy, Czech, Słowacji, Rumunii i Bułgarii, a także z 17 firm zewnętrznych. Uruchomienie nowej linii wymagało m.in. położenia 15 km przewodów oraz 1 km rur.
Obecnie zakład PepsiCo w Żninie zatrudnia 122 pracowników. Spośród nich 15 osób jest zatrudnionych na miejscu od samego początku istnienia zakładu. Łącznie 50% pracowników ma ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w zakładzie. Zakład nieprzerwanie cieszy się popularnością jako dobry pracodawca wśród poszukujących pracy i charakteryzuje się bardzo niską rotacją pracowników nieprzekraczającą 3%.
Nowa linia napojowa stanowi przykład wdrażania przez PepsiCo zaawansowanych technologii z dbałością o planetę i jej mieszkańców.
Film z prezentacją nowej linii: https://www.youtube.com/watch?v=eHm99-QTbqo
PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.
KONTAKT:
PepsiCo Polska
Julian Krzyżanowski
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo
e-mail: julian.krzyzanowski@pepsico.com
tel.: + 48 782 892 258
Źródła informacji: PesiCo
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.12.2023, 15:05 |
Źródło informacji | PesiCo |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT