Newsletter

Promują wielopokoleniową turystykę. Do wygrania vouchery na wyjazdy z seniorami

14.12.2023, 16:45aktualizacja: 14.12.2023, 16:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Publicon
Publicon
Stowarzyszenie Projekt Tarnów rusza z kolejnym etapem kampanii „Cudowna Podróż”, która promuje wielopokoleniową turystykę. Na uczestników specjalnego konkursu czekają nagrody w postaci voucherów na wyjazdy do popularnych krajowych ośrodków. Cały projekt wpisuje się w ideę prężnie rozwijającej się turystyki społecznej.

Seniorzy potrzebują wsparcia w podróżach

„Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, blisko 48% osób w wieku 65-74 lat nigdy nie korzystało z komputera. Bariery cyfrowe ograniczają seniorom możliwości podróżowania. Właśnie dlatego chcemy zachęcać osoby młode do wsparcia starszego pokolenia, pokazywania seniorom w jaki sposób można korzystać z ułatwiających turystykę aplikacji mobilnych i które destynacje wybierać ze względu na ich inkluzywność. Walczymy o to, aby podróżowanie stało się dla osób starszych dostępne i inspirujące” –  zwraca uwagę Grzegorz Sokołowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Projekt Tarnów. 

„Podróżowanie z dziadkami to szansa nie tylko na odkrywanie nowych, nieodwiedzanych dotąd przez młode osoby miejsc. To także wyjątkowa okazja do tworzenia pięknych wspomnień, dzielenia się historiami oraz uczenia się od siebie. To bezcenny dla każdej rodziny czas. Osoby starsze często posiadają unikalną perspektywę historyczną i kulturową, wzbogacającą podróżowanie” – dodaje Sokołowski. 

Opisz wymarzony wyjazd i wygraj voucher na wyjazd

Głównym elementem kampanii promującej turystykę wielopokoleniową jest konkurs. Aby wygrać bony podróżnicze do wybranych miejsc w Polsce, wystarczy wejść na stronę www.cudownapodroz.pl, a następnie wypełnić formularz konkursowy i opisać w nim scenariusz idealnej, „Cudownej Podróży” wraz z seniorami. W konkursie mogą wziąć udział osoby powyżej 13. roku życia - za odpowiednio wyrażoną zgodą opiekuna. 

Do promocji międzypokoleniowej turystyki organizatorzy kampanii zaangażowali influencerów, którzy poprzez Instagrama oraz TikToka będą promować krajoznawcze wojaże po całej Polsce. Wśród nich znaleźli się znani i lubiani Leniwce w podróży oraz Piotr Gładczak prowadzący popularny profil Wrocławskie Podróże Kulinarne.

Wsparcie w nowoczesnym podróżowaniu

W ramach „Cudownej Podróży” powstały też dwa specjalne poradniki edukacyjne, które mają pomóc seniorom także w indywidualnym podróżowaniu. W XXI wieku jest to niezwykle trudne bez użycia najpopularniejszych aplikacji podróżniczych. Przygotowane dla seniorów instrukcje i porady wyjaśniają, w jaki sposób wybrać się w podróż czy jak znaleźć odpowiedni nocleg.

Seniorzy dzięki tym poradnikom poznają osiem powszechnie używanych aplikacji, stworzonych z myślą o odwiedzaniu nowych miejsc. Wśród tych aplikacji znalazły się: Booking (rezerwowanie noclegów), Airbnb (rezerwowanie noclegów), Maps.me (mapy, które nie wymagają połączenia internetowego), TripAdvisor (szukanie inspiracji oraz atrakcji w wybranych miejscach), Jakdojade (komunikacja w miejscowościach, a także międzymiastowa) Komoot (tworzenie tras rowerowych w oparciu o topografię), Uber (przejazdy po miastach) czy TikTok (szukanie podróżniczych inspiracji).

Organizatorem kampanii jest stowarzyszenie Projekt Tarnów, które działa od 2010 roku. Organizacja zrzesza młodych ludzi, których głównym celem jest budowa społeczeństwa obywatelskiego. Projekt tworzą osoby o różnorodnych poglądach, co zapewnia dotarcie do wielu środowisk. Misją stowarzyszenia jest promowanie sumienności, odpowiedzialności i profesjonalizmu na każdym polu.

Kampanię dofinansowano ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki.

Źródło informacji: Publicon 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.12.2023, 16:45
Źródło informacji Publicon
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ