Pobierz materiał i Publikuj za darmo
POZNAŃ, Polska, 28 grudnia 2023 r. /PRNewswire/ -- Dzięki ponad 10 tys. sklepów, dostawom pod drzwi, rozwiązaniom cyfrowym oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów, Grupa Żabka jest jedną z czołowych marek sklepów typu convenience w Europie.
Wejście Grupy Żabka na rynek rumuński to efekt konsekwentnego budowania koncepcji i ekosystemu convenience z potencjałem ekspansji na rynki europejskie. Ekspansja zagraniczna wpisuje się w strategię wielowymiarowego rozwoju obraną w chwili stworzenia Grupy w 2021 roku. Po uzyskaniu zgód rumuńskich organów regulacyjnych na zawarcie umowy priorytetem będzie dalszy, przyspieszony rozwój spółki DRIM, możliwy dzięki połączeniu jej silnej pozycji rynkowej z know-how w obszarze convenience i potencjałem finansowym Grupy Żabka.
„Budujemy partnerstwo z firmą, która cieszy się ogromnym zaufaniem partnerów biznesowych i klientów na rodzimym rynku, ale także rozwija się w zgodzie ze standardami, do jakich jesteśmy przywiązani w Żabce. Wspólnota wartości, wzajemny szacunek oraz zaufanie stanowią solidny fundament dla strategicznego partnerstwa oraz wspólnych, ambitnych projektów, jakie mamy w planach. Poprzednie ćwierć wieku poświęciliśmy na dynamiczny rozwój w Polsce, a dziś rozpoczynamy kolejny etap, który wiążę się z rozpoczęciem działalności na nowym rynku europejskim” - mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Długofalowy rozwój i perspektywy rynku rumuńskiego oraz zbliżony do polskiego profil konsumenta czynią z Rumunii naturalny kierunek geograficzny dla ekspansji Grupy. Ten przełomowy krok został poprzedzony pogłębioną analizą rynku rumuńskiego, w tym badaniami preferencji lokalnych konsumentów. Poprzez obecność operacyjną na tym rynku Grupa Żabka zyska wiedzę oraz doświadczenie, co pozwoli zdecydować o ewentualnych dalszych inwestycjach w Rumunii i wyborze właściwych obszarów do rozwoju z szerokiego portfolio Grupy.
„To strategiczna inwestycja, dzięki której cała Grupa zyskuje unikalną perspektywę dalszego rozwoju oraz dostęp do nowego rynku w ramach partnerskiej współpracy z jednym z największych lokalnych dystrybutorów produktów na rynku FMCG. Partnerstwo z DRIM z pewnością przyczyni się do zwiększenia potencjału oferowania innowacyjnych rozwiązań naszym klientom oraz partnerom, umożliwiając dalszą dywersyfikację działalności i dając dodatkowy bodziec wzrostowy” - komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future/EVP.
„Ja i moja rodzina jesteśmy bardzo podekscytowani partnerstwem z Grupą Żabka. Wierzymy, że jest to krok, który pomoże przenieść naszą firmę na wyższy poziom. Fundamenty tego partnerstwa są bardzo solidne, dzielimy bowiem bardzo podobne wartości i jesteśmy zgodni co do możliwości dostępnych na rynku rumuńskim. Połączył nas także podobny entuzjazm, niezbędny do realizacji tych planów. To, co bardzo mocno wpłynęło na naszą decyzję o nawiązaniu współpracy z Żabką, to ogromne perspektywy dla naszych kluczowych interesariuszy, czyli klientów, pracowników i dostawców” - dodaje Radu Trandafir, dyrektor strategiczny DRIM Daniel Distributie FMCG.
DRIM Daniel Distributie to rodzinna firma z rozległym doświadczeniem w branży. Obecnie zarządzana przez drugie pokolenie właścicieli cieszy się dużym szacunkiem w Rumunii. W trakcie prawie 30 lat działalności stworzyła zaawansowaną infrastrukturę logistyczną oraz ugruntowała pozycję solidnego partnera wśród dostawców i właścicieli sklepów tradycyjnych. Dzięki temu stała się jedną z największych sieci dystrybucyjnych produktów typu szybkozbywalnych na lokalnym rynku, która zatrudnia ponad 800 osób i zaopatruje ok. 12 tys. sklepów handlu tradycyjnego.
Marka Żabka powstała w 1998 r., a w 2021 r. utworzona została Grupa Żabka, która składa się z trzech podstawowych jednostek biznesowych: Żabka Polska, Żabka Digital i Żabka Future, które są wspierane przez Przywództwo Strategiczne, definiujące strategię konsumencką, personalną i finansową. Żabka Polska koncentruje się na działalności detalicznej i odpowiada głównie za operacyjne i handlowe aspekty działalności Grupy, w tym zarządzanie i rozwój nowoczesnej sieci placówek stacjonarnych typu modern convenience oraz ogólnopolskiej sieci logistycznej Grupy. Żabka Future stawia sobie za cel tworzenie nowych biznesów, które wspierają rozwój grupy. Z kolei Żabka Digital odpowiada za przyspieszenie budowy najnowocześniejszego cyfrowego ekosystemu convenience oraz poszukiwanie synergii pomiędzy dojrzałymi już biznesami cyfrowymi w portfolio dzięki technologii. Działania w obszarze odpowiedzialności Grupa rozwija w sposób strategiczny, integrując czynniki środowiskowe, społeczne i z obszaru ładu korporacyjnego (ESG) ze strategią biznesową. W ramach strategii odpowiedzialności Grupa Żabka podjęła się zobowiązań m.in. w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, wzmacniania kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz cyrkularności i dekarbonizacji. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2022: https://zabkagroup.com/esg/
Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com/media/2306330/Zabka_Group_1.jpg
Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com/media/2306331/Zabka_Group_2.jpg
Źródło: Żabka Group
KONTAKT:
Biuro prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48514877509
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.12.2023, 15:13 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |