Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Akcja serwisowa - co to takiego?
Akcja serwisowa jest procedurą inicjowaną przez producentów samochodów, gdy wykryją oni potencjalne usterki w swoich modelach. Mogą to być problemy mające wpływ na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu, takie jak wadliwe hamulce, lub inne mniej krytyczne kwestie, na przykład związane z elektryką. W momencie identyfikacji defektu producent zobowiązany jest do poinformowania właścicieli dotkniętych pojazdów i wezwania ich do odwiedzenia autoryzowanego serwisu. Warto podkreślić, że w ramach akcji serwisowej naprawa pojazdu jest bezpłatna dla właściciela. Ta praktyka stanowi istotny element dbałości o bezpieczeństwo na drogach oraz budowania zaufania między producentami a konsumentami.
Osoby, które decydują się na zakup używanego samochodu od dealera, mają zazwyczaj większą możliwość uzyskania pełnej informacji o ewentualnych akcjach serwisowych, które dotyczyły pojazdu. Dealerzy, mając dostęp do aktualnych danych o stanie technicznym sprzedawanych samochodów, są zobowiązani do informowania nabywców o wszelkich znanych usterkach czy przeprowadzonych kampaniach naprawczych.
Ukryta historia serwisowa z drugiej ręki
Natomiast zakup samochodu od prywatnej osoby niesie ze sobą ryzyko nieznajomości kompletnego przebiegu historii pojazdu, w tym informacji o akcjach serwisowych. Dlatego nabywcy pojazdów używanych powinni jak najczęściej korzystać z powszechnie dostępnych różnorodnych źródeł w celu weryfikacji historii samochodu, w tym informacji dostępnych w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mediach branżowych, serwisie autobaza.pl, a także raportach historii pojazdu. Dostarczają one cennych danych, które są kluczowe dla podjęcia świadomej decyzji zakupowej.
Wezwania serwisowe i trend europejski
Co ciekawe, według danych pochodzących z serwisu car-recalls.eu, w 2023 roku liczba akcji serwisowych w Europie również wzrosła znacząco w porównaniu z rokiem 2022. W 2023 roku zanotowano 283 wezwania do serwisu, obejmujące 249 modeli od 46 producentów. Dla porównania w 2022 roku odnotowano 207 akcji serwisowych.
„Bez względu na markę pojazdu możliwe, że wzrost wezwań serwisowych wynika z rosnącej uwagi producentów na jakość i bezpieczeństwo użytkowników, ale może także odzwierciedlać nowe wyzwania technologiczne, z jakimi muszą się mierzyć. Mogą to być chociażby zaawansowane systemy elektroniczne w pojazdach, które wymagają regularnych aktualizacji i serwisowania, a także rosnąca kompleksowość systemów bezpieczeństwa czy wyzwania związane z coraz większą elektryfikacją pojazdów” - spekuluje Przemysław Gąsiorowski, ekspert autobaza.pl.
Znacząca rola raportów historii pojazdu Autobaza.pl
W kontekście rosnącej liczby kampanii naprawczych w Polsce raporty historii pojazdu, oferowane przez takie firmy jak autobaza.pl, odgrywają coraz ważniejszą rolę. Dostarczają one dokładnych informacji o wszystkich przeprowadzanych serwisach na danym samochodzie.
„Dzięki tym raportom potencjalni nabywcy mogą dokładnie przeanalizować historię pojazdu przed zakupem, a obecni właściciele mają możliwość monitorowania stanu technicznego swojego auta. Te informacje są nieocenione w wykrywaniu potencjalnych problemów i pomagają zapobiegać poważniejszym awariom” - komentuje Przemysław Gąsiorowski, ekspert autobaza.pl.
Wnioski i perspektywy na przyszłość
Ten przegląd kampanii naprawczych w 2023 roku pokazuje, jak ważne jest monitorowanie jakości i niezawodności samochodów. Dla właścicieli pojazdów jest to przestroga, aby być czujnym i śledzić wszelkie komunikaty producentów o możliwych usterkach. Dla producentów samochodów jest to przypomnienie o konieczności utrzymania wysokich standardów produkcji i kontroli jakości.
Autoiso Sp. z o.o. jest właścicielem serwisu autobaza.pl oferującym raporty historii pojazdu. Od 20 lat firma dostarcza klientom wiarygodnych danych dotyczących przeszłości pojazdu. Autobaza.pl agreguje dane z wielu wiarygodnych i uznanych źródeł. Współpracuje z zaufanymi podmiotami, jak holenderska fundacja Nationale Auto Pas (NAP). Serwisowi autobaza.pl został również przyznany certyfikowany dostęp do National Motor Vehicle Title Information System (NMVTIS), czyli do Krajowego Systemu Informacji o tytułach pojazdów silnikowych w USA.
Dziś autobaza.pl stanowi największą niezależną bazę danych VIN z historią pojazdów dostępną na rynku europejskim. Działalność firmy ma realny wpływ na jakość pojazdów oferowanych na rynku wtórnym w Polsce.
Źródło informacji: Autoiso Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.01.2024, 09:00 |
Źródło informacji | Autoiso Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu