Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Infrastruktury informuje:
Utrzymanie i usprawnienie połączenia kolejowego Lwów-Rawa Ruska-Warszawa, a także ograniczenia techniczne przy wykorzystaniu taboru przewoźnika ukraińskiego na polskiej sieci kolejowej były tematem rozmowy podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotra Malepszaka z wiceministrem do spraw rozwoju gmin, terytoriów i infrastruktury Ukrainy Yuriiem Vaskovem. Spotkanie w formie wideokonferencji odbyło się 17 stycznia 2024 r.
Było to pierwsze spotkanie ministrów, którzy w swoich resortach odpowiadają za nadzór nad zagadnieniami kolejowymi. Rozmowy pozwoliły na omówienie technicznych zagadnień wpływających na jakość świadczonych usług w przewozach pasażerskich oraz możliwości ich poprawy przy zapewnieniu wszelkich obowiązujących wymogów bezpieczeństwa.
W październiku 2023 r. Koleje Ukraińskie (UZ) uruchomiły połączenie Lwów-Warszawa. Połączenie to na terenie Polski ma charakter komercyjny, w celu jego uruchomienia Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) wydał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na rzecz spółki SKPL Cargo Sp. z o. o. Z powodu awarii dotychczasowego składu, który obsługiwał połączenie Warszawa-Rawa Ruska, SKPL zwróciła się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (zarządcy narodowej sieci kolejowej), z prośbą o wyrażenie zgody na tymczasową eksploatację pojazdów kolejowych typu DM90.
Wiceminister infrastruktury P. Malepszak poinformował swego rozmówcę, że każdy typ pojazdu kolejowego używanego w Polsce musi posiadać zezwolenie Agencji Kolejowej Unii Europejskiej (ERA) lub Prezesa UTK. Wcześniej przewoźnik musi odbyć jazdy testowe z taborem bez pasażerów, w formie uzgodnionej z zarządcą infrastruktury i UTK. Ostateczna decyzja o dopuszczeniu pojazdów kolejowych do ruchu jest w gestii Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Reasumując stanowisko strony polskiej wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak wskazał: – Najważniejsze jest bezpieczeństwo podróżnych. Ludzie, którzy decydując się na korzystanie z danego środka transportu wierzą, że jest on bezpieczny – powiedział Piotr Malepszak.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ pif/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.01.2024, 10:49 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |