Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd spółki Shoper S.A. ("Emitent"), na bazie wstępnej analizy dostępnych wyników finansowych szacuje, że:
W roku 2023 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:
1. przychody ze sprzedaży: 152,6 mln zł, wobec 123,3 mln zł w roku 2022 (wzrost o 24 proc.)
2. skorygowany wynik EBITDA: 50,6 mln zł, wobec 38,7 mln zł w roku 2022 (wzrost o 31 proc.)
3. skorygowany zysk brutto: 36,0 mln zł, wobec 27,1 mln zł w roku 2022 (wzrost o 33 proc.)
4. skorygowany zysk netto: 31,0 mln zł, wobec 21,7 mln zł w roku 2022 (wzrost o 43 proc.)*
*Zarząd spółki Shoper S.A. zwraca uwagę na wpływ zastosowania ulg podatkowych, które wpłynęły na wysokość skorygowanego zysku netto w roku 2023. Wyłączając wpływ wyżej wymienionych korekt skorygowany zysk netto wzrósł w rok 2023 o 37% przy rentowności na poziomie 19%.
Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce,
z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label" (GMV Sklepy) wyniosła w roku 2023 8,5 mld zł, wobec 7,4 mld zł w roku 2022 (wzrost o 15 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w roku 2023 9,5 mld zł wobec 8,2 mld zł w roku 2022 (wzrost o 16 proc.).
Emitent zwraca uwagę, że po migracji klientów home.pl, obsługiwanych do października 2023 w modelu private label, wartość zamówień realizowanych przez sklepy tych klientów (GMV) uwzględniana jest w GMV Shoper. Dynamika GMV Sklepów rok do roku z wyłączeniem efektów migracji wyniosła w roku 2023 roku +12%, a dla GMV Omnichannel +14%.
W czwartym kwartale 2023 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:
1. przychody ze sprzedaży: 43,6 mln zł, wobec 36,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 19 proc.)
2. skorygowany wynik EBITDA: 15,1 mln zł, wobec 12,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 17 proc.)
3. skorygowany zysk brutto: 11,7 mln zł, wobec 9,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 20 proc.)
4. skorygowany zysk netto: 10,2 mln zł, wobec 7,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 31 proc.)*
*Zarząd spółki Shoper S.A. zwraca uwagę na wpływ zastosowania ulg podatkowych, które wpłynęły na wysokość skorygowanego zysku netto w czwartym kwartale 2023 roku. Wyłączając wpływ wyżej wymienionych korekt skorygowany zysk netto wzrósł w czwartym kwartale o 24% przy rentowności na poziomie 22%.
Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label" (GMV Sklepy) wyniosła w czwartym kwartale roku 2023 2,6 mld zł, wobec 2,2 mld zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 22 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w czwartym kwartale roku 2023 3,0 mld zł, wobec 2,4 mld zł w czwartym kwartale roku 2022 (wzrost o 26 proc.).
Emitent zwraca uwagę, że po migracji klientów home.pl, obsługiwanych do października 2023 w modelu private label, wartość zamówień realizowanych przez sklepy tych klientów (GMV) uwzględniana jest w GMV Shoper. Dynamika GMV Sklepów rok do roku z wyłączeniem efektów migracji wyniosła w czwartym kwartale 2023 roku +13%, a dla GMV Omnichannel +17%.
Prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Publikacja raportu za 2023 rok planowana jest na dzień 25 kwietnia 2024 roku.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.02.2024, 06:23 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |