Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• Firma, która obchodzi w tym roku 25-lecie, koncentruje się na realizacji celów zapisanych na lata 2023-2025 w strategii „Cyfrowa Era Leasingu 2.0”.
• Wśród kluczowych obszarów rozwoju PKO Leasing wymienia m.in. dalszą digitalizację usług, w tym realizację cyfrowych projektów wraz z podmiotami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, rozbudowę Automarketu, zwiększenie inwestycji w architekturę IT oraz usprawnianie procesów sprzedażowych w tradycyjnych kanałach.
Branża leasingowa ma powody do zadowolenia - zeszły rok zamknęła z rekordem 102,5 mld zł udzielonego finansowania. Dynamika wzrostu sektora wyniosła 16,3 proc. r/r.
Grupa PKO Leasing, z 13,3 proc. udziałem w krajowym rynku leasingu w 2023 roku, utrzymała pozycję lidera. Firma osiągnęła wysoką, zbliżoną do całej branży dynamikę wzrostu na poziomie +16,6 proc. r/r i sfinansowała przedmioty o wartości blisko 13,6 mld zł. W wielu obszarach wyraźnie przekroczyła zakładane cele.
Dwucyfrowe wzrosty w segmencie pojazdów
W segmencie nowych i używanych samochodów osobowych Grupa PKO Leasing urosła o ponad 26 proc. r/r, do czego w dużym stopniu przyczyniły się bardzo dobre wyniki w kategorii pojazdów premium. Firma zanotowała dwucyfrowe wzrosty także w finansowaniu pojazdów innych rodzajów, m.in. ciągników siodłowych (+10,8 proc. r/r) i autobusów (+17,3 proc. r/r), jak również przedmiotów poza kategorią motoryzacyjną. Ponadrynkowe wzrosty r/r wypracowała np. w finansowaniu maszyn i urządzeń oraz sprzętu IT - odpowiednio +2,1 proc. i +17,1 proc.
„Nasze zeszłoroczne wyniki i całego rynku bardzo mnie cieszą. Stanowią dowód na dobrą kondycję całej branży i proinwestycyjne nastroje wśród klientów, ale też potwierdzają niezachwianą pozycję PKO Leasing jako lidera w swojej kategorii biznesowej. Dla naszej organizacji ma to szczególne znaczenie, bo w 2024 roku obchodzimy jubileusz 25-lecia działalności. Współtworzymy rynek leasingu w Polsce właściwie od jego początków. Mamy za sobą lata intensywnego rozwoju i mądre decyzje, które przy silnym wsparciu PKO Banku Polskiego doprowadziły nas do obecnych sukcesów” - mówi Paweł Pach, prezes zarządu w PKO Leasing. „Aktualnie skupiamy się m.in. na realizacji założeń wpisanych w strategię >>Cyfrowa Era Leasing 2.0<< na lata 2023-2025, co oznacza wspieranie technologią i stabilną kontynuację naszych głównych sprzedażowo obszarów oraz wzmacnianie kompetencji w nowych obszarach” - mówi Paweł Pach, prezes zarządu w PKO Leasing.
Cyfryzacja i ESG - kluczowe kierunki na lata 2023-2025
Cyfrowa transformacja Grupy PKO Leasing ukierunkowana jest m.in. na dalszy rozwój platformy samochodowej Automarket, która w zeszłym roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 4,7 tys. samochodów (+25 proc. wzrostu r/r), a także integrację różnych kanałów komunikacji i sprzedaży w modelu omnichannel oraz optymalizację biznesu dzięki inwestycjom w architekturę IT. Szereg inicjatyw w tych obszarach realizowanych będzie we współpracy z pozostałymi podmiotami Grupy Kapitałowej - przede wszystkim PKO Bankiem Polskim oraz Masterlease.
„Optymalizujemy, upraszczamy i integrujemy procesy sprzedażowe i obsługowe. Wspólnie z PKO Bankiem Polskim oferujemy klientom leasing na samochody w serwisie iPKO. Budujemy rozwiązania omnikanałowe. Wychodzimy z ofertą Automarketu poza kanał sprzedaży w sieci i akcentujemy swoją obecność w świecie offline, uruchamiając sprzedaż stacjonarną. Oprócz poszerzenia dostępnych kanałów sprzedaży i pracy nad zwiększeniem rozpoznawalności platformy, rozwijamy współpracę z dealerami. Automarket jest silną marką, zaś stały jego rozwój, wdrażanie kolejnych udogodnień dla naszych klientów, pozwala nam wierzyć, że obecny rok będzie dla Automarketu rekordowy” - mówi Paweł Pach z PKO Leasing. „Nieustannie pracujemy też nad ofertą. To ważne, bo finansowanie pewnych kategorii przedmiotów nabiera dużego znaczenia i musimy mieć know-how, żeby poprawiać naszą konkurencyjność. Poprzez doradztwo oraz dostępność finansowania - również w ramach programów dopłat unijnych - pomagamy klientom sprawnie przeprowadzać ich biznes przez proces energetycznej transformacji. Staramy się wyznaczać w tym zakresie trendy, m.in. oferując tzw. samospłatę inwestycji z oszczędności wygenerowanych dzięki energii ze źródeł odnawialnych, np. słonecznej pozyskiwanej z paneli PV” - dodaje.
W roku jubileuszu firma zamierza utrzymać dwucyfrową dynamikę wzrostu i pozycję największej firmy na rynku, a pomóc ma jej w tym m.in. konsekwentne wdrażanie strategicznych projektów technologicznych.
Źródło informacji: PKO Leasing
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.03.2024, 15:02 |
Źródło informacji | PKO Leasing |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |