Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na jakim etapie są kolejne odcinki?
Ofertę firmy Polaqua, GDDKiA wskazała jako najkorzystniejszą także w przetargu na realizację odcinka Siemianice - Gotartów o długości 22,7 km. Wartość tej oferty to 523 152 279 zł. Jeden z konkurentów złożył odwołanie od rozstrzygnięcia, jednak Krajowa Izba Odwoławcza w całości je odrzuciła i od podpisania umowy instytucje dzieli tylko otrzymanie pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Na trzeci odcinek, Gotartów - początek obwodnicy Olesna o długości 10,5 km, wpłynęło osiem ofert. Tym razem jako najkorzystniejszą wskazano ofertę konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Jej wartość to 464 941 426,57 zł. Po odwołaniu KIO podtrzymała wybór tej oferty.
Odcinek Kępno - Siemianice
Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej na terenie województwa wielkopolskiego o długości 12,5 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Jej początkowy fragment będzie stanowił połączenie z oddaną do ruchu 16 sierpnia 2021 r. obwodnicą Kępna (II etap). Ominie kolejno miejscowości Słupia Pod Kępnem, Łęka Opatowska, Opatów i Siemianice.
Nowa trasa na znacznej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. Przewidziano na niej budowę dziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji zaplanowano budowę węzła drogowego Siemianice.
Co obejmują kolejne odcinki?
Na kolejnych dwóch odcinkach dwujezdniowa trasa na znacznej długości zostanie poprowadzona nowym śladem:
Siemianice - Gotartów (22,7 km),
Gotartów - początek obwodnicy Olesna (10,5 km).
Trasa przewiduje budowę kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. Na tych odcinkach zaplanowano budowę kolejnych węzłów drogowych: Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ planowana jest lokalizacja Miejsc Obsługi Podróżnych po obu stronach drogi. W rejonie tego węzła planowana jest również budowa Obwodu Utrzymania Drogi.
Cała inwestycja przewiduje także budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także przebudowę infrastruktury technicznej (sieć wodociągowa i kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne). Ponadto w ciągu trasy głównej wybudowane zostaną dodatkowe jezdnie do obsługi przyległego terenu.
Trochę historii
W sierpniu 2021 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Opolu wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla prawie 46 km odcinka. Zatwierdziła ona rekomendowany wariant przebiegu drogi (W2B, tj. wariant żółto-zielony). 28 listopada br. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu odwołań, utrzymał w mocy DŚU. Decyzja stała się ostateczna 13 marca br.
Komfort i bezpieczeństwo podróży
Realizacja inwestycji, poza zapewnieniem komfortu podróżowania na tym odcinku, przyczyni się do poprawy jakości szlaków komunikacyjnych nie tylko na terenie województwa wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego. Wpłynie bowiem na wyprowadzenie z miast ruchu tranzytowego na całej osi północ-południe poprzez drogę ekspresową S11.
Pierwszy odcinek ekspresowej S11 w województwie opolskim służy już kierowcom.
W lipcu 2023 r. GDDKiA oddało do ruchu obwodnicę Olesna - to blisko 25 km dwujezdniowej trasy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Inwestycja to także budowa 24 obiektów mostowych oraz węzła Olesno. Dzięki temu kierowcy mają do dyspozycji pierwszy odcinek drogi ekspresowej w woj. opolskim. Obwodnica Olesna to inwestycja zrealizowana w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych.
Droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa
Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.03.2024, 09:12 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PARP świętuje 20 lat Polski w Unii Europejskiej
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyłącza się do inicjatywy Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej i świętuje 20 lat Polski w strukturach UE. Celebracja nie może ominąć także polskich przedsiębiorców, którzy dzięki Funduszom Europejskim mogą liczyć na wsparcie w realizacji swoich pomysłów biznesowych. Zaprasza do wspólnego świętowania, bo będzie się działo.- 29.04.2024, 12:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
H2POLAND: rozwój wodoru wymaga wsparcia finansowego i systemowego PAP
Transformacja energetyczna jest bardzo kosztowna, ale nie możemy z niej zrezygnować, jeśli chcemy odejść od paliw kopalnych - powiedział podczas kongresu H2POLAND & NetZero Forum Marek Zieliński, dyrektor biura innowacji 3W w BGK. „Wodór jest naturalnym kierunkiem, w którym powinniśmy podążać. Może on znaleźć zastosowanie w transporcie lądowym, kolejowym, morskim i powietrznym. Dzięki temu obniżymy emisję i spowodujemy, że będzie nam się żyło zdrowiej” - tłumaczył Marek Zieliński. Według niego rozwój technologii wodorowych wymaga nie tylko wsparcia finansowego, ale także systemowego, m.in. wprowadzenia odpowiednich regulacji prawnych.- 29.04.2024, 10:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nano-Care Deutschland AG launches next generation of sustainable PFAS-free oleophobic coatings
Rehlingen-Siersburg, - Nano-Care Deutschland AG, leader in the development of innovative surface finishes, is excited to announce the launch of its latest product range. Taking “next generation products” as its theme, the company is introducing a range of revolutionary solutions that not only offer maximum performance, but also place a strong emphasis on sustainability and environmental compatibility.- 29.04.2024, 09:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS