Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Europejska debata o edukacji włączającej dzieci

22.04.2024, 13:52aktualizacja: 22.04.2024, 13:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Czepczyński Family Foundation
Czepczyński Family Foundation
Edukacja włączająca dzieci jest kluczowa dla budowania społeczeństwa opartego na równości i integracji. Daje każdemu dziecku szansę na rozwój, niezależnie od jego indywidualnych cech czy potrzeb. Ta idea przyświecała wszystkim uczestnikom debaty zorganizowanej w kwietniu przez Parlament Europejski.

17 kwietnia 2024 r. w siedzibie Parlamentu Europejskiego odbyło się wydarzenie poświęcone edukacji włączającej dzieci, zorganizowane przez Ewę Kopacz - wice przewodniczacą oraz kordynatorkę Parlamentu Europejskiego ds. praw dziecka. Spotkanie zgromadziło praktyków i ekspertów związanych z wdrażaniem edukacji włączającej w krajach Unii Europejskiej, przedstawicieli sektora edukacji, Komisji Europejskiej oraz Europarlamentarzystów. Celem wydarzenia było omowienie roli szkół oraz wymiana najlepszych praktyk i narzędzi wspierających nauczycieli, wychowawców i decydentów w ich roli polegającej na promowaniu i kształceniu dzieci w zakresie włączania.

„Empatia to zrozumienie drugiego człowieka, to także podstawowe kompetencje, których powinny być uczone dzieci w szkole i to już od najmłodszych lat. Bo z niewiedzy bierze się brak akceptacji, brak tolerancji ale także agresja” - powiedziała wiceprzewodnicząca PE Ewa Kopacz.

Wśród prelegentów, oprocz europoslanki Ewy Kopacz, pojawili się: Iliana Ivanova (Unijna Komisarz ds. Innowacji, Badań, Kultury, Edukacji i Młodzieży), Sabine Verheyen (posłanka do Parlamentu Europejskiego, Przewodniczaca Komisji ds. Kultury i Edukacji), Chiara Piccolo (The Alliance for Childhood European Network Group), Andreas Beckmann (Szkoły Europejskie), Annalisa Cannoni (Komisja Europejska), Oana Felecan (Komisja Europejska), Ally Dunhill (Eurochild).

Polskim głosem w dyskusji był przedstawiciel Czepczyński Family Foundation - Damian Kupczyk, psycholog, pedagog i terapeuta dziecięcy, który podzielił się doświadczeniami z wprowadzania projektu ABC Empatii do przedszkoli i szkół podstawowych w Polsce i za granicą.

„Edukacja włączająca dzieci jest nie tylko naszym moralnym obowiązkiem, ale także strategiczną inwestycją w przyszłość społeczeństwa. Zapewnienie każdemu dziecku równych szans i wsparcia w procesie uczenia się jest kluczowe dla tworzenia bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego świata” - podkreśla Damian Kupczyk.

Wydarzenie stało się ważną platformą do prowadzenia dyskusji na temat sposobów tworzenia bardziej inkluzywnych społeczeństw poprzez system edukacyjny. Uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań oraz zgłaszania uwag zarówno na miejscu, jak i online. Rezultaty debaty przyczynią się do dalszego rozwoju praktyk edukacyjnych w Europie.

Czepczyński Family Foundation

Czepczyński Family Foundation jest organizacją społeczną, której głównym celem jest zwiększanie dostępności do edukacji oraz stałe podnoszenie jej jakości. Fundatorami CFF są Justyna i Artur Czepczyńscy, którzy od wielu lat prowadzą działalność filantropijną i charytatywną. Zespół CFF tworzą eksperci z takich dziedzin jak: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, oligofrenopedagogika, terapia rozwojowa czy wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Fundacja współpracuje z wieloma partnerami, m.in. Komisją Europejską, OECD, DG FISMA, ROTARY Polska, Fundacja ING Dzieciom, Fundacja ORLEN, Fundacja PZU, Konfederacja Lewiatan, NBP czy BGK.

Źródło informacji: Czepczyński Family Foundation

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.04.2024, 13:52
Źródło informacji Czepczyński Family Foundation
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ