Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Bomba poszła w górę!” - na to hasło, które w sobotnie popołudnie wybrzmiało na Torze Służewiec, od listopada czekało coraz liczniejsze grono miłośników wyścigów konnych w Polsce. Wydarzenie otworzyło 80. sezon zmagań w tej królewskiej dyscyplinie na kultowym warszawskim hipodromie. W tym roku na Torze Służewiec zaplanowano łącznie niemal 400 gonitw w czasie 46 dni rywalizacji.
„To dla nas bardzo wyjątkowy sezon, ponieważ obchodzimy również 85. rocznicę powstania tego wspaniałego obiektu, jakim jest Tor Służewiec - pierwsza gonitwa odbyła się tu 3 czerwca 1939 roku, dosłownie w przededniu wybuchu II wojny światowej. Wciąż kultywujemy tu piękną tradycję wyścigową, korzystając z faktu, że cała infrastruktura zachowała się w oryginalnej formie” - podkreśla Szymon Piechowiak, przedstawiciel Toru.
Tor Służewiec został zaprojektowany przez cenionego architekta II Rzeczpospolitej Zygmunta Plater-Zyberka, a wiele lat później zrewitalizowany dzięki mecenatowi Totalizatora Sportowego. Obiekt stanowi unikalny, łączący przeszłość z przyszłością, punkt na kulturalnej mapie stolicy. W tym wyjątkowym miejscu doskonale odnajdują się i bawią wszyscy: zarówno zapaleni fani wyścigów konnych, jak i ci, dla których gonitwy stanowią jedynie dodatek do czasu wolnego spędzanego z rodziną i przyjaciółmi.
„Blisko 140 hektarów pięknej zieleni, w którą wtopione są wspaniałe i stylowe budynki Toru, tworzą niepowtarzalny klimat, stanowiąc idealną przestrzeń do spacerów czy aktywnego wypoczynku. Wyścigom zaś towarzyszą niezliczone atrakcje: strefa zabaw dla dzieci, food trucki czy strefa mody wyścigowej, w której podziwiać możemy przygotowywane na długo przed samym wydarzeniem kreacje i kostiumy” - tłumaczy Rafał Krzemień, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Jednak głównymi bohaterami tak całego sezonu, jak i jego inauguracji, są konie i dosiadający je jeźdźcy - Otwarcie Sezonu 2024 dostarczyło wielu sportowych emocji. Pierwszy wyścig w tym roku - o Nagrodę Dandolo - wygrał hiszpański wałach Notorious. Następnie regularnie, co pół godziny, finiszowali uczestnicy kolejnych gonitw, gorąco dopingowani przez tłumy kibiców. Nagrodę Generała Andersa zgarnął Boitdanssonblanc, a Harun RA pierwszy minął metę w gonitwie o Nagrodę Skowronka.
W najważniejszym tego dnia wyścigu, czyli przeznaczonej dla trzylatków gonitwie o Nagrodę Strzegomia, zwyciężył faworyt Zen Spirit trenowany przez Macieja Jodłowskiego, a dosiadany przez Dastana Sabatbekowa. Pokonał on dystans 1600 metrów w czasie 1.44,5 i wyprzedził konia Top Profit (pod dżokejem Kamilem Grzybowskim) oraz Cunning Foxa (dżokej Stefano Mura).
„Rywalizacja o Nagrodę Strzegomia oraz Memoriał Generała Andersa stanowią swoisty sprawdzian dla koni trzyletnich pełnej krwi angielskiej przygotowujących się do jednej z najbardziej prestiżowych gonitw w sezonie wyścigowym, czyli Westminster Derby. Po dzisiejszym dniu fani tego sportu z pewnością mają już swoje przemyślenia i wytypowanych faworytów, którym będą towarzyszyć na wszystkich etapach budowania formy i zdobywania doświadczenia” - wyjaśnia Dominik Nowacki, dyrektor Toru Służewiec.
Pierwszym gonitwom jubileuszowego sezonu przyglądało się również wielu gości specjalnych: na trybunach obok tysięcy warszawiaków i kibiców z całej Polski zasiedli m.in. prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski oraz Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Czesław Siekierski, a także wiele znanych osób ze świata kultury, sportu i biznesu. Potwierdza to, że podczas najważniejszych wydarzeń na Torze Służewiec zwyczajnie „wypada się pojawić”.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.04.2024, 15:37 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Ningbo w świetle i cieniu” - wystawa specjalna otwarta w Madrycie
Rok 2025 oznacza zarówno 50. rocznicę nawiązania stosunków dyplomatycznych między Chinami a Unią Europejską, jak i 20. rocznicę kompleksowego partnerstwa strategicznego między Chinami a Hiszpanią. 26 września 2025 roku w Chińskim Centrum Kultury w Madrycie (Centro Cultural de China en Madrid) otwarto specjalną wystawę „Ningbo w świetle i cieniu”. Wystawa, która odwiedziła już 19 krajów i przyciągnęła szeroką uwagę, trafia do Madrytu jako pierwsza prezentacja w Europie Zachodniej oraz jako ważna inicjatywa odpowiadająca na Plan Działań na rzecz Wzmocnienia Kompleksowego Partnerstwa Strategicznego między Chińską Republiką Ludową a Królestwem Hiszpanii (2025-2028).- 30.09.2025, 09:05
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Ningbo International Communication Center
-
Image
Rusza ogólnopolska loteria urodzinowa Carrefour - sieć rozda klientom blisko 330 tysięcy nagród o wartości 2,2 miliona złotych
Carrefour rozpoczyna świętowanie swoich 28 urodzin w Polsce. Wraz z końcem września sieć uruchomiła ogólnopolską loterię urodzinową “Szczęścio MAT2” z pulą nagród o wartości ponad 2,2 mln zł. Wszyscy klienci, którzy do 11 października 2025 roku zrobią zakupy w sklepach Carrefour za minimum 50 zł (z wyłączeniem produktów, które nie biorą udziału w akcji), będą mogli wygrać jedną z ponad 329.000 nagród natychmiastowych przygotowanych z partnerami akcji: Pepsi, Teekane czy Cheetos oraz nagrody finałowe, a wśród nich m.in. samochód, sprzęt AGD czy karty podarunkowe na zakupy.- 29.09.2025, 09:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Carrefour
-
Nowa kampania Kate Spade New York „Spark something beautiful” ponownie prezentuje kultowy duet pokolenia Z, Ice Spice i Charli d'Amelio, a dołączy do nich Laufey
Ta grupa kobiet pokazuje siłę więzi; razem zmieniają codzienność w coś piękniejszego. U ich boku: uniwersalna torebka Duo, zawsze towarzysząca nieskończonym możliwościom, jakie niesie życie.- 24.09.2025, 16:01
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ