Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Głównym celem kampanii jest zachęcenie mężczyzn, a w szczególności ojców i opiekunów do czytania dzieciom. Kampanii towarzyszy darmowa publikacja - poradnik dla rodziców i opiekunów „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024”, a jej ambasadorami zostali m.in. Łukasz Dominiak „Who’s Your Daddy”, Łukasz „Juras” Jurkowski, Kamil Nowak „Blog Ojciec”, Marcin Perfuński „Supertata.tv”, Wiesław Nowobilski, Katarzyna Zielińska, Anna Czartoryska-Niemczycka, Magda Kordaszewska „Zabawkowicz” i Joanna Flis. Akcję wsparli również Anna i Robert Lewandowscy.
Badania czytelnictwa Biblioteki Narodowej pokazują, że panowie sięgają po lekturę zdecydowanie rzadziej niż kobiety (odpowiednio 36% i 50%). Podobnie rozkłada się stosunek emocjonalny do tej czynności - 53% kobiet lubi czytać, w przypadku mężczyzn zaś odsetek ten wynosi 36%. Różnice między postawami czytelniczymi kobiet i mężczyzn nie zależą tylko od poziomu wykształcenia czy czasu poświęconego na jego zdobywanie.
„Kluczowe znaczenie mają też różne modele socjalizacji do czytania w środowisku rodzinnym. Ukształtowane w dzieciństwie i wczesnej młodości postawy w tej dziedzinie rzutują na zachowania późniejsze. Brak męskiego czytającego wzorca to jedna z przyczyn porzucania czytelniczych nawyków przez chłopców” - podkreśla dr Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej. Aktywne zaangażowanie mężczyzn w socjalizację czytelniczą w środowisku rodzinnym sprzyja wyrobieniu i utrwaleniu czytelniczych postaw.
Hasło „#TataTeżCzyta …bo czytanie daje wolność” zwraca uwagę na czytanie jako skrzydła rozwoju. Badania z różnych dziedzin łącznie pokazują, że czytanie książek od małego buduje na poziomie indywidualnym nasze zdrowie psychofizyczne i sukces życiowy, co przekłada się, na poziomie społecznym, na sukces naukowo-gospodarczy i kapitał społeczny zbiorowości.
„Wolność w tym haśle rozumiemy jako zbudowane dzięki czytaniu samoświadomość i kompetencje, które umożliwiają dziecku stawanie się kim chce - daje mu prawdziwą wolność wyboru drogi życiowej i ścieżki zawodowej. Chcemy, by każde dziecko w Polsce miało taką szansę - rodzinne czytanie temu służy” - podkreśla Maria Deskur, prezeska Fundacji Powszechnego Czytania.
Bezpłatny poradnik dla rodziców i opiekunów „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024”, to kompendium wiedzy o tym, dlaczego warto czytać dzieciom, co daje czytanie dziecku na poszczególnych etapach rozwoju i jak to robić. Poradnik w wersji online dostępny jest na stronie www.tatatezczyta.pl.
Organizatorzy zaprosili do współpracy czołowych polskich dystrybutorów i wydawców. Dzięki ich wsparciu poradnik „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024” w nakładzie ponad 50 tys. egzemplarzy trafi bezpłatnie do wybranych księgarń, bibliotek, przedszkoli i szkół na terenie całej Polski, a rodzice mogą czerpać inspiracje z książek polecanych przez wydawców. Na stronie TataTeżCzyta.pl zamieszczone zostały m.in. scenariusze zajęć dla dzieci do pobrania i wykorzystania.
Kampanii #TataTeżCzyta towarzyszy spot z udziałem ambasadorów akcji, kampania telewizyjna, outdoorowa, spot reklamowy w radiu, kampania w social mediach oraz influencer marketing.
Kampania potrwa do 23 czerwca. Formuła akcji jest całkowicie otwarta. Każdy może się włączyć. Organizatorzy zapraszają do udziału, a także pobierania i wykorzystywania materiałów dostępnych na stronie TataTeżCzyta.pl.
KONTAKT:
Aleksandra Strzelecka
Fundacja Powszechnego Czytania
e-mail: aleksandra.strzelecka@fpc.org.pl
784063019
Źródło informacji: Fundacja Powszechnego Czytania
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.05.2024, 06:00 |
Źródło informacji | Fundacja Powszechnego Czytania |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.
-
Image
W Rijadzie startuje Międzynarodowa Konferencja Krytyki Filmowej
- 12.11.2024, 09:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire