Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Każdy rodzic, wychowawca czy pedagog ma pod ręką proste, a jednocześnie bardzo skuteczne narzędzie. Dobra lektura, wspólna rozmowa są w stanie zdziałać więcej w rozwoju nastolatka niż godziny spędzone na szkoleniach w dorosłym wieku.
Wpisując się w tę potrzebę i chcąc wspierać podnoszenie świadomości z zakresu neuroróżnorodności i tolerancji, EY Polska, Fundacja Zaczytani oraz Fundacja JiM prezentują opowiadanie edukacyjne „Czasem idzie się przed sobą” przeznaczone dla młodzieży w wieku 13-16 lat oraz audiobook zrealizowany na podstawie opowiadania. Obie publikacje nie tylko mogą zainspirować młodzież do pogłębienia wiedzy o różnicach w zachowaniu i postrzeganiu świata przez osoby neuroatypowe, mają także na celu skłonić młodych ludzi do refleksji nad relacjami i współdziałaniem. Opowieść uczy empatii, zrozumienia i otwartości w działaniu na rzecz wspólnej, dobrej przyszłości. Wraz z opowiadaniem powstał też materiał ze wskazówkami dla nauczycieli i rodziców jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o neuroróżnorodności.
„Zaangażowaliśmy się w powstanie audiobooka by edukować społeczeństwo na temat neuroróżnorodności oraz wspierać rozwój emocjonalny i społeczny młodzieży. Chcemy dać siłę młodym ludziom, żeby niezależnie od tego jaki mają neurotyp, mogli w siebie uwierzyć, znaleźć swoją pasję, miejsce w życiu. Żeby każdy młody człowiek w Polsce miał szansę zrealizować swój potencjał” - mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.
Opowiadanie edukacyjne "Czasem idzie się przed sobą" jest jednym z elementów kampanii Fundacji JiM "Uważna Szkoła". Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problemy i potrzeby uczniów neuroatypowych oraz poprawę ich sytuacji. To nie uczniowie muszą się zmienić, a szkoła. W ramach kampanii fundacja edukuje również nauczycieli i pracowników oświaty, udostępniając bezpłatne szkolenie "Szkoła uważna na autyzm", a także wspiera rodziców eksperckim poradnikiem "Moje wspaniałe dziecko". Wszystkie materiały dostępne są na stronie: https://uwaznaszkola.org/
Opowiadanie w formie audiobooka lub PDF oraz materiał ekspercki "Przez neuroróżnorodność do lepszego świata" można pobrać na stronie kampanii, w zakładce audiobook: https://uwaznaszkola.org/audiobook/
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.05.2024, 09:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet