Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Dzięki dynamicznemu rozwojowi i innowacyjności Grupy Żabka możemy mieć pozytywny wpływ na polską gospodarkę. Przekłada się to m.in. na tworzenie sprzyjających warunków do rozwoju przedsiębiorczości, zwiększanie liczby miejsc pracy, których obecnie zapewniamy ponad 63 tys., a także na zmiany zakupowe ponad 3 mln klientów, którzy każdego dnia odwiedzają ponad 10 tys. sklepów w całej Polsce. Podjęte w 2023 roku działania zostały po raz drugi z rzędu docenione w prestiżowym ratingu EcoVadis i dziś znajdujemy się w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej integrują czynniki ESG w swoich strategiach i działaniach” - mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka ds. Strategii i Rozwoju.
Raport Odpowiedzialności za 2023 rok
Raport „Wygodnie i odpowiedzialnie” to już szósty Raport Odpowiedzialności przygotowany przez Grupę Żabka. Publikacja została opracowana zgodnie z najnowszymi standardami raportowania niefinansowego Global Raporting Initiative (GRI Standards) oraz Sustainability Accounting Standards Board (SASB).
„Zgodnie z przyjętym przez nas strategicznym podejściem do kwestii odpowiedzialności społecznej i środowiskowej uwzględniamy aspekty ESG we wszystkich istotnych planach i działaniach Grupy. Osiąganie wytyczonych celów w tym zakresie wymaga właściwego zarządzania, zaangażowania, nakładu czasu i zasobów oraz przede wszystkim pracy zespołowej” - mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żabka.
Na okładce raportu, znalazł się plakat autorstwa Katarzyny Panek, który został uznany przez Grupę Żabka za najtrafniejszą interpretację wizualną przewodniego hasła jej Strategii Odpowiedzialności, czyli „Wygodnie i odpowiedzialnie”, podczas 24. edycji konkursu organizowanego przez Galerię Plakatu AMS. Grupa Żabka była partnerem głównym ubiegłorocznej edycji konkursu.
W Raporcie Odpowiedzialności za 2023 rok znalazło się podsumowanie działań, które Grupa Żabka podejmuje, mając na celu realizację założeń strategii ESG.
Zrównoważony styl życia - zdrowsze wybory żywieniowe
W 2023 roku Żabka uruchomiła kampanię „Porcja DobreGO!”, która ma pomóc klientom w dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych, co przełożyło się na 85% wzrost sprzedaży produktów marek własnych z oznaczeniami Nutri Score A i B od początku kampanii. Żabka podjęła też działania mające na celu poprawę dobrostanu zwierząt i promowanie zrównoważonego pozyskiwania produktów marek własnych, usunęła również ze składu produktów marek własnych jaja z chowu klatkowego. Natomiast markowe produkty dostępne w Żabce zawierają tylko certyfikowany olej palmowy.
Wzrost wskaźnika satysfakcji wśród franczyzobiorców
Żabka otworzyła w 2023 roku ponad 1000 sklepów, wprowadzając z myślą o swoich klientach także nowe formaty: Żabka Drive i Żabka Non Stop. Franczyzobiorcy współpracujący z siecią mogą liczyć na kompleksowe wsparcie, obejmujące m.in. w pełni wyposażony sklep, szkolenia, innowacyjne rozwiązania wspomagające prowadzenie sklepu, takie jak program OptiPlan czy aplikacja Cyberstore. Dzięki dobrej współpracy aż o 10 punktów wzrósł wskaźnik satysfakcji franczyzobiorców (NPS), w trakcie grudniowych badań satysfakcji 44% franczyzobiorców oceniło współpracę z siecią na 9 lub 10.
Wzmocnienie współpracy z partnerami biznesowymi
Aby wzmocnić współpracę z partnerami biznesowymi, Grupa Żabka uruchomiła platformę internetową „Czysty biznes”, która stanowi przestrzeń wymiany doświadczeń, inspiracji, inicjatyw oraz wspólnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Organizacja stawia sobie za cel zaangażowanie do 2026 roku partnerów biznesowych, odpowiedzialnych za 75% wydatków zakupowych z obszaru produktów i usług, w ustalenie naukowo potwierdzonych celów redukcyjnych - w 2023 roku ten odsetek wyniósł 61%. Organizacja prowadzi też nieustanny dialog z partnerami biznesowymi, regularnie zbierając opinie na temat dotychczasowej współpracy. W ogólnopolskim badaniu satysfakcji dostawców (NFS), przeprowadzonym w 2023 roku, Żabka uzyskała po raz kolejny najwyższy wynik spośród ponad 20 sieci handlowych.
Odpowiedzialna organizacja
Po raz drugi z rzędu Grupa Żabka znalazła się w gronie wyjątkowych miejsc pracy na świecie, których pracownicy wykazują się najwyższym zaangażowaniem. Zdobyła nagrodę Gallup Exceptional Workplace Award 2024, zostając tym samym pierwszą i jedyną polską firmą, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie. Instytut Gallupa plasuje Grupę Żabka wśród 26% organizacji na świecie o najbardziej angażującym środowisku pracy.
Działania na rzecz planety
Grupa Żabka prowadzi działania na rzecz obiegu zamkniętego, takie jak wykorzystywanie w produktach marki własnej butelek wykonanych w 100% z rPET i opakowań pochodzących z recyklingu. Wpłynęło to na redukcję o 30% ilości pierwotnego plastiku wprowadzanego na rynek – Grupa Żabka osiągnęła neutralność plastikową dla produktów marek własnych czwarty rok z rzędu. Natomiast pilotażowy program „Zielona Odnowa”, prowadzony w Zielonej Górze i Bydgoszczy, zachęca klientów do zwrotu opakowań plastikowych i puszek, co przyczynia się do wzrostu świadomości ekologicznej konsumentów.
Raport Odpowiedzialności Grupy Żabka za 2023 rok dostępny jest w wersji elektronicznej: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/
Źródło informacji: Grupa Żabka
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.05.2024, 09:00 |
Źródło informacji | Grupa Żabka |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera rodziny urządzeń SUNMI V3. Flagowiec trzeciej generacji błyszczy na targach EuroCIS 2025
- 24.02.2025, 17:01
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
26 mln zł z Agencji Badań Medycznych na usprawnienie opieki zdrowotnej PAP
Agencja Badań Medycznych przeznaczy ponad 26 mln zł na sfinansowanie siedmiu przedsięwzięć w obszarze wyrobów medycznych i rozwiązań diagnostycznych na styku medycyny, informatyki, nowych technologii i sztucznej inteligencji. „Finansujemy projekty o wysokiej wartości naukowej i z potencjałem komercyjnym” - mówi Ireneusz Staroń z ABM.- 24.02.2025, 10:53
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz klienci korzystający z aplikacji mogą wysyłać paczki do pięciu nowych krajów: Bułgarii, Rumunii, Słowenii, Irlandii oraz Luksemburga. Tym samym z poziomu DPD Mobile możliwe jest już nadawanie przesyłek do 20 europejskich państw w atrakcyjnej cenie od 30 zł.- 24.02.2025, 10:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: DPD
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ