Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ze wspólnych badań Nextbike i SW Research - przeprowadzonych na reprezentatywnej próbie 1500 Polaków w wieku 16-80 lat - wynika, że ponad 4 na 10 Polaków wierzy, że firmę można uznać za ekologiczną, tj. dbającą o środowisko naturalne, jeśli stosuje ona ekologiczną formę reklamy np. na ekologicznym nośniku. Takim nośnikiem według opinii większości mieszkańców jest transport publiczny. Autobus miejski (41%), przystanek (39%) czy tramwaj (31%) należą do najbardziej odpowiednich miejsc na umieszczenie reklam ekologicznych produktów i usług.
„Najnowsze wyniki badania EKObarometr pokazują, że komunikacja marketingowa może odbywać się na warunkach konsumentów i czasem warto wsłuchiwać się w ich propozycje. Można powiedzieć, że badani dają ekologicznej reklamie warunkowe zielone światło, o ile ta będzie autentyczna, spójna z nośnikiem, a przede wszystkim nie będzie zanieczyszczała przestrzeni publicznej” - komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes SW Research, kierownik zespołu badawczego EKObarometr.
Bardzo silną korelację między zasadnością zrównoważonej komunikacji marketingowej a ekologicznym środkiem transportu odnotowano także w przypadku miejskich rowerów publicznych. Wprawdzie, tylko 1 na 3 Polaków wskazał rower jako eko-nośnik reklamowy, ale już co drugi konsument (52%) odważnie stwierdził, że reklamy na rowerach miejskich powinny być zarezerwowane dla tych marek, które aktywnie angażują się w działania na rzecz środowiska.
„Z zebranych odpowiedzi wynika, że reklama na rowerach ma ogromny potencjał zasięgowy. Aż 15% ankietowanych Polek i Polaków deklaruje codzienne korzystanie z miejskich rowerów publicznych, dojeżdżając często tam, gdzie tradycyjna reklama nie mogła by zawitać z różnych względów: środowiskowych, przestrzennych czy prawnych np. w kontekście ustawy krajobrazowej. Warto podkreślić, że reklamy na rowerach stanowią nie tylko ekologiczne rozwiązanie marketingowe, ale pozostają społecznie użytecznym rozwiązaniem dla mieszkańców” - komentuje Marcin Sałański, Head of Communications, Nextbike Polska.
Także zdaniem respondentów publiczny rower miejski może mieć nie lada wpływ na jakość życia w mieście na kilku innych płaszczyznach: od ochrony środowiska (68%) i poprawy zdrowia publicznego (62%), przez zmniejszenie ruchu samochodowego i korków (55%), a kończąc na zmniejszeniu hałasu w mieście (54%).
„To są ważne czynniki, szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że współczesne, innowacyjne miasto to ekosystem technologii i odpowiednich praktyk, które na różnych poziomach podnoszą nasz codzienny dobrostan” - dodaje Sałański z Nextbike.
Badanie wykazało także, że rower miejski zajmuje bardzo silne miejsce w świadomości Polek i Polaków jako ważny element miejskiej przestrzeni oraz troski o ekologię. 70% ankietowanych uważa, że korzystanie z rowerów miejskich może wpływać pozytywnie na nasze nawyki i styl życia. Aż 62% ankietowanych chce więc, aby polskie samorządy - władze miast i gmin - zaczęły inwestować więcej środków finansowych w rozwój systemów miejskich rowerów publicznych. Co ciekawe także 61 proc. osób niekorzystających na co dzień z tej formy komunikacji, popiera tego typu inwestycje.
Źródło informacji: Nextbike
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2024, 08:00 |
Źródło informacji | Nextbike |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Inżynierowie przyszłości - jak AI zmienia sposób projektowania i tworzenia
Czy inżynieria przyszłości to domena wyłącznie kodu i algorytmów? A może przede wszystkim ludzi, którzy potrafią współpracować, uczyć się szybciej i wykorzystywać technologię do realnych zmian? Właśnie takie pytania wybrzmiały podczas tegorocznego Women in Tech Summit 2025, gdzie GlobalLogic prezentował nie tylko najnowsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, ale też prawdziwe historie ludzi, którzy je tworzą.- 26.06.2025, 14:05
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: GlobalLogic
-
Image
Spotkanie Ministrów Energetyki Szanghajskiej Organizacji Współpracy odbędzie się w Ningbo
Spotkanie Ministrów Energetyki Szanghajskiej Organizacji Współpracy (SCO) oraz wydarzenia towarzyszące odbędą się w dniach 26-27 czerwca w Ningbo, w prowincji Zhejiang. Zielone praktyki Ningbo mają stanowić „chińskie rozwiązanie” dla globalnej transformacji energetycznej.- 26.06.2025, 11:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ningbo International Communication Center
-
Expensify rozszerza globalny zakres obsługi kart firmowych, języków, rozliczeń i zwrotów
Ta niezwykle rozbudowana aplikacja z dziedziny finansów teraz obsługuje karty firmowe tysięcy kolejnych banków z całego świata, a także oferuje wiele innych aktualizacji na międzynarodową skalę.- 26.06.2025, 10:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ