Newsletter

ANSWEAR.COM SA (13/2024) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za II kwartał 2024 r. oraz I półrocze 2024 r.

04.07.2024, 17:15aktualizacja: 04.07.2024, 17:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 13/2024

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za II kwartał 2024 r. oraz I półrocze 2024 r. wraz z wartościami porównawczymi za II kwartał 2023 r. oraz I półrocze 2023 r.

W drugim kwartale 2024 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 21% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r., osiągając kwotę 344 mln zł (II kwartał 2023 r.: 284 mln zł). Sprzedaż online za I półrocze 2024 r. wyniosła 624 mln zł i wzrosła o 13% w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 551 mln zł.

Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w drugim kwartale 2024 r. wyniosły 341 mln zł osiągając dynamikę 2Q2024 / 2Q2023 na poziomie 20% (II kwartał 2023 r.: 285 mln zł). Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2024 r. wyniosły 629 mln zł i wzrosły o 13% w porównaniu do I półrocza 2023 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 556 mln zł.

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:

W drugim kwartale 2024 r. Spółka osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży rdr pomimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w walucie PLN.

Sprzedaż on-line w 2Q2024 wyrażona w walutach stałych jest wyższa od 2Q2023 o 30%, czyli dynamika 2Q2024/2Q2023 jest o 9 p.p. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Aprecjacja polskiej złotówki względem EUR oraz innych walut regionu wpływa na raportowane dynamiki sprzedaży ze względu na fakt, że ok 80% sprzedaży Spółki realizowane jest poza granicami Polski.

Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, której jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów. Jednocześnie oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium, co wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia.

W drugim kwartale Spółka prowadziła intensywną kampanię marketingową informującą klienta o premiumizacji oferty w sklepie Answear oraz kampanię rebrandingową marki PRM. Celem prowadzonych na dużą skalę działań marketingowych w mediach szerokozasięgowych jest długofalowe wspieranie sprzedaży poprzez wzrost świadomości marek z portfolio Spółki. W konsekwencji dobre wyniki sprzedażowe zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM oraz repozycjonowaniem marki Answear.

Ponadto w drugim kwartale br. miało miejsce otwarcie dwóch concept store w Fabryce Norblina w Warszawie, co wpływa pozytywnie na zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marek Answear i PRM w Polsce i wspiera sprzedaż na tym rynku.

W całym pierwszym półroczu 2024 r. Spółka konsekwentnie realizowała założenia strategiczne intensywnie inwestując w działania wspierające sprzedaż, rozwijając markę PRM i otwierając dwa sklepy typu concept store w Warszawie oraz ponosząc zwiększone koszty marketingowe związane z repozycjonowaniem Answear do segmentu premium. Zarząd Spółki uważa, że poczynione inwestycje są trafne i przyniosą wymierne korzyści w kolejnych kwartałach.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za II kwartał 2024 r. oraz I półrocze 2024 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.07.2024, 17:15
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ