Newsletter

teamLab Planets TOKIO wyróżniony w rankingu GUINNESS WORLD RECORDS™ jako najczęściej odwiedzane muzeum (kolektyw poświęcony jednemu rodzajowi sztuki) na świecie. Otwarcie ogromnej nowej przestrzeni „Athletics Forest” planowane na początek 2025

11.07.2024, 12:49aktualizacja: 11.07.2024, 12:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire/ PLANETS Co., Ltd.
Business Wire/ PLANETS Co., Ltd.
W okresie od 1 kwietnia 2023 r. do 31 marca 2024 r. teamLab Planets odwiedziło 2 504 264 turystów, a tym samym obiekt zyskał miano najchętniej odwiedzanego muzeum poświęconego jednemu artyście na całym świecie.

TOKIO -- (BUSINESS WIRE) -- Obiekt teamLab Planets TOKYO DMM w Toyosu, Tokio (dalej: teamLab Planets), w okresie od 1 kwietnia 2023 r. do 31 marca 2024 r. odwiedziła imponująca liczba 2 504 264 turystów. Osiągnięcie zapewniło mu tym samym wyróżnienie w KSIĘDZE REKORDÓW GUINESSA jako najchętniej odwiedzane muzeum (kolektyw poświęcony jednemu rodzajowi sztuki) na świecie.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20240709034462/pl/ 

Ponadto w okresie od stycznia do grudnia 2023 r. obiekt teamLab Planets odwiedziło łącznie 2 412 495 turystów (*1). W porównaniu z danymi z ankiety „The Art Newspaper Visitor Figures 2023” (*2), która porównuje liczbę zwiedzających muzea na całym świecie, wynik uzyskany przez teamLab Planets zdecydowanie zdeklasował inne muzea poświęcone jednemu artyście, takie jak Muzeum Van Gogha w Amsterdamie (1 686 766 odwiedzających) czy Muzeum Picassa w Barcelonie (1 047 094 odwiedzających).

teamLab Planets uplasował się także na 5. pozycji w rankingu Google zatytułowanym „Rok 2023 w wyszukiwarce” w kategorii „najpopularniejszych muzeów świata” (*3), zaraz za paryskim Luwrem, londyńskim Muzeum Brytyjskim, paryskim Musée d'Orsay oraz londyńskim Muzeum Historii Naturalnej.

Wyróżnienie stanowi drugą wzmiankę muzeum teamLab w KSIĘDZE REKORDÓW GUINESSA - w 2019 r. obiekt teamLab Borderless: MORI Building DIGITAL ART MUSEUM w Odaiba (Tokio) przyciągnął 2 198 284 odwiedzających (*4).

INAUGURACJA NOWEJ OGROMNEJ PRZESTRZENI NA POCZĄTKU 2025 R.

Na początku 2025 r. obiekt teamLab Planets znacznie się powiększy wraz z dodaniem nowych rozległych przestrzeni. Nowa strefa obejmować będzie kreatywną przestrzeń nawiązującą do świata sportu, „Athletics Forest”, projekt edukacyjny „Future Park” oparty na twórczej współpracy oraz przestrzeń „Catching and Collecting Forest”. W ramach rozbudowy przewidziano ponad 10 instalacji artystycznych, które ogromnie przyczynią się do udoskonalenia doświadczenia ze zwiedzania teamLab Planets.

ATHLETICS FOREST

Athletics Forest to kreatywna przestrzeń nawiązująca do świata sportu, stworzona na podstawie idei interpretacji świata z perspektywy ciała oraz trójwymiarowego rozpatrywania jego istoty. Odwiedzający całkowicie zanurzają ciało w kompleksowej i pełnej fizycznych wyzwań trójwymiarowej przestrzeni interaktywnego świata.

„Ludzie postrzegają świat z perspektywy własnego ciała i ich myśli również dyktuje ciało. Poruszając się po złożonym, trójwymiarowym świecie we własnym ciele, fizycznie postrzegamy ów świat z perspektywy trzech wymiarów i nasze myśli również zyskują trójwymiarowy aspekt. Przedsięwzięcie „Athletics Forest” zrodziło się z nadziei, że uda nam się wspomóc trójwymiarowe rozpatrywanie rzeczywistości, aby wznieść nasz sposób myślenia na wyższy poziom. Wyobraźnia przestrzenna kojarzy się z innowacyjnością i kreatywnością. Wychowałem się na wsi i bawiłem się w górach, lecz w dzisiejszym społeczeństwie i szkołach ciało nie doświadcza tak wiele ruchu. Myślę, że w miastach zbyt często mamy do czynienia z informacjami w płaskim wymiarze, w postaci książek, telewizji czy ekranów smartfonów. To dlatego stworzyliśmy trójwymiarową przestrzeń stanowiącą nie lada wyzwanie dla ciała. Jest to przestrzeń umożliwiająca doświadczenie sztuki za pomocą ciała” - założyciel teamLab, Toshiyuki Inoko

Więcej informacji na temat koncepcji przestrzeni Athletics Forest: https://www.teamlab.art/concept/athletics-forest/ 

FUTURE PARK

„Future Park” to projekt edukacyjny, który zrodził się z idei twórczości opartej na współpracy (współtworzenia). Jest to park rozrywki, w którym odwiedzający mogą nieskrępowanie cieszyć się urokami świata w towarzystwie innych osób.

Sztuka zyskuje życie, gdy ludzie postanawiają stworzyć coś razem. Gdy ludzie współtworzą coraz to nowe idee, sztuka może ewoluować bez końca.

Więcej informacji na temat koncepcji projektu Future Park: https://www.teamlab.art/concept/future-park/ 

CATCHING AND COLLECTING FOREST

„Catching and Collecting Forest” to nowa przestrzeń sprzyjająca nauce, oparta na koncepcji „Catch, Study, Release”, w której poznajemy świat za pomocą własnego ciała, odkrywając, pozyskując i poszerzając zainteresowania na podstawie uchwyconych informacji. Odwiedzający poznają przestrzeń z wykorzystaniem własnych smartfonów, chwytają rozmaite istoty, analizują je i tworzą własny księgozbiór.

Przyglądając się zwierzętom poruszającym się po przestrzeni, jeśli odwiedzający wystrzeli Strzałę Wiedzy w kierunku zwierzęcia, które znalazło się w obiektywie, strzała ta opuści ekran telefonu i trafi w prawdziwą przestrzeń. Gdy sięgnie zwierzęcia, zniknie ono z przestrzeni i zostanie dodane do kolekcji na smartfonie odwiedzającego. Przesuwając uchwycone w ten sposób zwierzę w stronę miejsca obserwowanego w aparacie aplikacji, odwiedzający przywraca zwierzę do jego pierwotnej lokalizacji.

„Fizyczne poznawanie świata z innymi osobami, odkrywanie i chwytanie jego poszczególnych elementów, a następnie poszerzanie horyzontów na podstawie uchwyconych obiektów. Na tym właśnie polegała nauka przez lata historii ludzkości. Dla człowieka chwytanie i gromadzenie to dobra zabawa, dzięki której jednocześnie może się on uczyć. Stanowi to również nieodłączny element życia” - założyciel teamLab, Toshiyuki Inoko

Więcej informacji na temat koncepcji przestrzeni Catching and Collecting Forest: https://www.teamlab.art/concept/catching/ 

Informacje o teamLab Planets

W corocznym rankingu haseł najczęściej wyszukiwanych w Google pt. „Rok 2023 w wyszukiwarce” obiekt teamLab Planets zajął 5. miejsce w kategorii najpopularniejszych muzeów świata (*3). Pośród światowych muzeów o ponad stuletniej historii teamLab Planets to jedyne japońskie muzeum, które znalazło się w rankingu. Zostało również okrzyknięte najpopularniejszą atrakcją turystyczną Tokio przez dwa lata z rzędu przez platformę Honichi Lab (Visit Japan Lab) w „Rankingu popularnych atrakcji turystycznych wśród turystów przyjezdnych: wydanie dot. Tokio” (*5), spośród 2662 atrakcji Tokio.

Ponadto obiekt teamLab Planets zyskał uznanie na arenie międzynarodowej, w tym jako pierwszy w Japonii został uhonorowany tytułem „czołowej atrakcji turystycznej w Azji” w 2023 r. przez World Travel Awards, które często nazywane są Oscarami branży turystycznej.

Koncepcja teamLab Planets

Razem z innymi zanurz swoje całe ciało, poczuj je i stań się jednością ze światem

teamLab Planets to muzeum, w którym odwiedzający brodzą w wodzie, oraz ogród, w którym stają się jednością z otaczającymi ich kwiatami. Obiekt obejmuje 4 wielkoskalowe przestrzenie artystyczne i 2 ogrody stworzone przez kolektyw artystyczny teamLab.

Odwiedzający chodzą po obiekcie boso, zanurzając całe ciało w rozległych przestrzeniach artystycznych wraz z innymi. Przestrzenie zmieniają się z obecnością gości, zacierając widoczność granic pomiędzy jednostką a otaczającymi ją dziełami. Pozostali odwiedzający również modyfikują przestrzenie, zacierając granice pomiędzy nimi samymi a sztuką, a tym samym tworząc ciągłość pomiędzy jednostką, sztuką i pozostałymi jej odbiorcami.

Oficjalna strona internetowa: teamlab.art.planets

Informacje dla odwiedzających

teamLab Planets TOKYO DMM

Toyosu, Tokio (6-1-16 Toyosu, Koto-ku, Tokio)

https://maps.app.goo.gl/QVs4a34HD9qnvjUo8 

Godziny otwarcia: codziennie od 9:00 do 22:00

Zamknięte: środa 7 sierpnia; środa 4 września

*Ostatni zwiedzający wpuszczani są na godzinę przed zamknięciem.

*Godziny otwarcia mogą ulec zmianie.

*Ceny biletów podane na oficjalnej stronie internetowej.

Sklep prowadzący sprzedaż biletów do teamLab Planets TOKYO DMM: https://teamlabplanets.dmm.com 

Zestaw materiałów dla prasy

https://www.dropbox.com/sh/ir7d2aui794eo6z/AAChbzX5wPsQm8cgkQ2ViFD4a?dl=0 

*1. Na podstawie danych teamLab Planets dotyczących użytkowników biletów (od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.).

*2. The Art Newspaper (2024) „Visitor Figures 2023: The 100 most popular art museums in the world-blockbusters, bots and bounce-backs”. The Art Newspaper, 26 marca. Informacja dostępna na stronie: https://www.theartnewspaper.com/2024/03/26/the-100-most-popular-art-museums-in-the-world-2023 

*3 “artnet (2023) „These Were the Most Popular Museums in the World, According to Google’s "Year in Search"”. artnet, 20 grudnia. Informacja dostępna na stronie: https://news.artnet.com/art-world/google-trends-top-museums-teamlab-ark-encounter-2411845 

*4 Komunikat prasowy dotyczący światowego rekordu liczby odwiedzających. Informacja dostępna na stronie: https://prtimes.jp/main/html/rd/p/000000776.000007339.html 

*5 Honichi Lab (2024) „The Most Popular Tourist Spots in Tokyo Among Foreign Visitors in 2024: Asakusa Temple Ranks 3rd, and 1st Place is?”. Honichi Lab, 21 maja. Informacja dostępna na stronie: https://honichi.com/news/2024/05/21/202405_inboundranking_tokyo/ 

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20240709034462/pl/ 

Źródło: PLANETS Co., Ltd.

KONTAKT:

Dział Public Relations teamLab Planets

e-mail: pr-info@planets.art 

Wywiady: https://forms.gle/fAtnDKLpQKFME6XR9 

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.07.2024, 12:49
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ