Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Allegro tworzy polski rynek e-commerce od 1999 roku, czyli niemal od początku jego istnienia. Wraz z rozwojem platformy rozkręcała się sprzedaż online, co z kolei napędzało branże logistyki, płatności czy marketingu. Dziś więcej niż co trzeci Polak i Polka są aktywnymi kupującymi na Allegro, podobnie jak co druga polska firma. Na pierwszej aukcji na Allegro zaoferowano kamerkę USB. Ćwierć wieku później na platformie jest pół miliarda ofert a Allegro krok po kroku rozszerza swój pozytywny gospodarczy wpływ na inne kraje regionu.
Na koniec 2023 roku ogólny wpływ Allegro na polską gospodarkę oszacowany został na ponad 26 miliardów złotych wartości dodanej brutto, czyli około 1% całkowitej WDB wytworzonej w Polsce oraz niecały 1% całkowitego PKB. Ta kwota pozwoliłaby sfinansować edukację wszystkich uczniów klas podstawowych w Polsce. Skala działalności Allegro daje zatrudnienie - w firmie i poza nią - łącznie około 140 tysiącom pracowników i pomaga generować blisko 8 mld złotych w wynagrodzeniach w całym kraju. Za zbliżoną wartość GDDKiA zleciła w 2023 roku budowę dróg o łącznej długości 216 km.
„Allegro jest motorem napędowym polskiego rynku e-commerce od czasu swojego powstania dwadzieścia pięć lat temu. Obecnie prawie jeden procent polskiego PKB jest generowany dzięki naszej platformie - powiedział Roy Perticucci, prezes Allegro. - Ciągle pracujemy nad tym, aby zakupy i sprzedaż były jak najłatwiejsze. Setki milionów produktów, fantastyczne ceny (zwykle najbardziej konkurencyjne na rynku) i wygodna dostawa zachęcają klientów do ciągłego korzystania z naszych usług - a ci liczni klienci przyciągają coraz więcej sprzedawców, którzy wystawiają u nas swoje produkty. Zajmujemy się również edukacją, wspieraniem organizacji charytatywnych i wyznaczaniem trendów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu”.
„Lojalność klientów i sprzedawców doprowadziła do tego, że Raport Wpływu określił nas mianem najpopularniejszej platformy w Polsce - dodał. - Jesteśmy bardzo dumni z tego osiągnięcia i krok po kroku rozszerzamy nasz model na inne kraje w regionie”.
Na koniec zeszłego roku Allegro cieszyło się zainteresowaniem prawie 20 mln aktywnych kupujących w regionie, z czego 14,6 mln na polskim rynku. Programy i oferty takie jak „Allegro Smart!”, „Allegro Pay”, czy „Gwarancja Najniższej Ceny” są już mocno zadomowione wśród polskich konsumentów, którzy tylko dzięki programowi „Smart!” zaoszczędzili łącznie ponad 8,6 mld złotych na kosztach przesyłek. Platforma wciąż rozszerza swoje możliwości logistyczne, wspomagając rozwój branży oraz rozbudowując własną ofertę automatów paczkowych One Box, usług kurierskich czy oferty One Fulfillment. Dzięki temu, około 9 na 10 zamówień realizowanych jest w ciągu 1-2 dni, a niemal 45% przesyłek dociera do kupujących już na drugi dzień.
„Pozytywny wpływ Allegro na polską gospodarkę należy rozpatrywać znacznie szerzej niż tylko w zatrudnieniu, wypłacanych wynagrodzeniach czy generowanej wartości dodanej - powiedział Andrzej Musiał, dyrektor w Zespole Transformacji Cyfrowej w Dziale Consultingu w KPMG w Polsce. - Allegro jest unikatowym podmiotem na skalę międzynarodową - platformą marketplace powstałą w Europie i tu napędzającą rozwój całego rynku e-commerce. Opisane w raporcie korzyści ekonomiczne związane z funkcjonowaniem platformy na polskim rynku pokazują, jak ważną rolę w krajowej gospodarce odgrywa Allegro i jaki jest potencjał tego modelu, który platforma właśnie rozszerza na inne kraje regionu. Kluczowa działalność spółki jest zlokalizowana w Polsce, ale Allegro to już teraz największy zespół e-commerce w tej części Europy. Ponadto rozwój Allegro poza granice Polski stymuluje międzynarodową ekspansję lokalnych przedsiębiorców”.
Źródło informacji: Allegro
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.07.2024, 10:00 |
Źródło informacji | Allegro |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT