Newsletter

SHOPER SA (21/2024) Szacunkowe skonsolidowane wyniki drugiego kwartału oraz pierwszego półrocza 2024 roku

07.08.2024, 06:43aktualizacja: 07.08.2024, 06:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 21/2024

Zarząd spółki Shoper S.A. ("Emitent"), na bazie wstępnej analizy dostępnych wyników finansowych szacuje, że:

W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:

1. przychody ze sprzedaży: 90,3 mln zł, wobec 71,5 mln zł w pierwszym półroczu 2023 roku (wzrost o 26 proc.)

2. skorygowany wynik EBITDA: 30,7 mln zł, wobec 23,4 mln zł w pierwszym półroczu 2023 roku (wzrost o 31 proc.)

3. skorygowany zysk brutto: 22,3 mln zł, wobec 16,5 mln zł w pierwszym półroczu 2023 roku (wzrost o 36 proc.)

4. skorygowany zysk netto: 18,2 mln zł, wobec 14,3 mln zł w pierwszym półroczu 2023 roku (wzrost o 27 proc.)

Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label" (GMV Sklepy) wyniosła w pierwszym półroczu 2024 roku 5,1 mld zł, wobec 3,9 mld zł w analogicznym okresie 2023 roku (wzrost o 32 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w pierwszym półroczu 2024 roku 6,6 mld zł wobec 4,3 mld zł w pierwszym półroczu 2023 roku (wzrost o 54 proc.).

W drugim kwartale 2024 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:

1. przychody ze sprzedaży: 46,1 mln zł, wobec 36,4 mln zł w drugim kwartale roku 2023 (wzrost o 27 proc.)

2. skorygowany wynik EBITDA: 15,8 mln zł, wobec 12,0 mln zł w drugim kwartale roku 2023 (wzrost o 32 proc.)

3. skorygowany zysk brutto: 11,4 mln zł, wobec 8,8 mln zł w drugim kwartale roku 2023 (wzrost o 29 proc.)

4. skorygowany zysk netto: 9,2 mln zł, wobec 7,9 mln zł w drugim kwartale roku 2023 (wzrost o 16 proc.)

Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label" (GMV Sklepy) wyniosła w drugim kwartale roku 2024 2,6 mld zł, wobec 2,0 mld zł w drugim kwartale roku 2023 (wzrost o 35 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w drugim kwartale roku 2024 3,5 mld zł, wobec 2,2 mld zł w drugim kwartale roku 2023 (wzrost o 61 proc.).

Prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Publikacja raportu za pierwsze półrocze 2024 roku planowana jest na dzień 17 września 2024 roku.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.08.2024, 06:43
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii