Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polski rynek e-commerce należy do największych w Europie
Statystyczny sklep internetowy w Polsce wykazuje blisko 8 mln zł przychodu rocznie, co daje średni zysk w wysokości 250 tys. zł netto. Średnia rentowność sklepu internetowego działającego w Polsce to ok. 2,7 proc. Warto zaznaczyć, że na polskim rynku obecnych jest co najmniej kilka firm osiągających roczne przychody na poziomie miliardów złotych.
Pod względem liczby nowych firm rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym e-commerce jest obecnie czwartą najszybciej rozwijającą się branżą w Polsce, jak wynika z najnowszej analizy przeprowadzonej na zlecenie Coolshop, jednego z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 r. w KRS zarejestrowano prawie 7,2 tys. nowych firm, które jako swoją główną działalność podają sprzedaż przez Internet. Największą popularnością wśród polskich przedsiębiorców cieszyła się w tym okresie działalność związana z oprogramowaniem - 10,6 nowo zarejestrowanych firm - drugie miejsce zajęły wykończeniowe prace budowlane (9,6 tys.) oraz fryzjerstwo (8,2 tys.). Analizę przeprowadziła wywiadownia gospodarcza Dun & Bradstreet.
Jednocześnie w pierwszej połowie roku z KRS wykreślono działalność 3,9 tys. firm z branży e-commerce, a ponad 4,5 tys. działalności zostało zawieszonych. Ogółem liczba sklepów internetowych w pierwszej połowie roku wzrosła więc o 3,3 tys. - o 600 mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Mimo tego spadku dynamiki eksperci oceniają, że polski rynek e-commerce należy do największych w Europie, a liczba zarejestrowanych w tym sektorze podmiotów na koniec 2024 r. przekroczy 70 tys. Obecnie jest ich już 68,9 tys.
Rozwój handlu internetowego w Polsce znacząco przyspieszył pięć lat temu. Wcześniej liczba firm zarejestrowanych w branży e-commerce przez kilka lat utrzymywała się na poziomie ok. 27-29 tys. W 2019 r. osiągnęła wartość 35,6 tys., w 2020 r. - 44,5 tys., a na koniec 2021 r. przekroczyła 50 tys.
Najlepsza sytuacja finansowa średnich sklepów internetowych
W najlepszej kondycji finansowej znajdują się średnie firmy, osiągające roczne przychody od 10 mln do 250 mln zł - w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji znajduje się aż 88 proc. z nich. W najgorszej sytuacji są firmy młode i najmniejsze, z przychodem poniżej 10 mln zł rocznie - kondycja finansowa 52 proc. jest zła lub bardzo zła. W przypadku firm z przychodem powyżej 250 mln zł rocznie w dobrej lub bardzo dobrej kondycji znajduje się 81 proc., a 19 proc. w słabej. W tej kategorii nie odnotowano jednak w ogóle firm, których sytuacja finansowa byłaby bardzo zła.
Ponad 1/3 polskich internautów regularnie kupuje w Internecie
„Według ostatnich danych Izby Gospodarki Elektronicznej 37 proc. polskich internautów kupuje online co najmniej pięć razy w miesiącu - to o 9 punktów procentowych więcej niż w ubiegłym roku. Aż 87 proc. dokonało zakupu w Internecie w ciągu minionego półrocza, a 100 proc. zdarzyło się kupić coś przez Internet przynajmniej raz w życiu. Z punktu widzenia sklepu internetowego, który wchodzi na polski rynek, oczywiście jest to bardzo dobra wiadomość. Liczymy na to, że Polacy docenią nasz asortyment prawie 45 tys. artykułów, w tym produktów skandynawskich marek, wyróżniających się wysoką jakością, dobrym designem oraz przywiązaniem do prostoty i użyteczności, a także oferowane przez nas promocje i niskie ceny” - mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop.
Coolshop jest obecnie jednym z liderów skandynawskiego rynku e-commerce i cały czas dynamicznie się rozwija. Działa na 9 rynkach obejmujących 1/3 Europy, obsługując 2 miliony stałych klientów.
Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet przeprowadzonego w sierpniu 2024 r. Analizie poddano dane z rejestru KRS.
Coolshop to sklep internetowy założony w 2002 r., jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. Oferuje dziesiątki tysięcy produktów z ponad 20 kategorii ponad 2 milionom stałych klientów na 1/3 europejskich rynków. Jest częścią grupy Cool Group skupiającej się z 18 firm i organizacji z 8 branż, działających w 14 krajach.
https://www.coolshop.pl/
https://www.coolgroup.eu/
KONTAKT:
Anna Czajka-Kalinowska
tel. +48 691 476 903
e-mail: anna.czajkakalinowska@rocketscience.com.pl
Karolina Krzeska
tel. +48 785 857 662
e-mail: karolina.krzeska@rocketscience.com.pl
Źródło informacji: Rocket Science
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.08.2024, 14:18 |
Źródło informacji | Rocket Science |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT