Newsletter

Polityka i społeczeństwo

SG WP: Budowa mostów tymczasowych o dużej nośności – strategiczne przedsięwzięcie wojsk inżynieryjnych w ramach operacji Feniks (komunikat)

21.09.2024, 19:09aktualizacja: 21.09.2024, 19:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Sztab Generalny Wojska Polskiego informuje:

Wojska inżynieryjne, we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, w ramach operacji Feniks realizują przedsięwzięcia związane z budową mostów tymczasowych o dużej nośności. Mosty te mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia ciągłości transportu w regionie. Umożliwiają dostawy niezbędnych towarów i sprzętu na obszary, które w wyniku powodzi utraciły istniejące przeprawy.

W ramach przedsięwzięcia można wyróżnić następujące etapy budowy mostu tymczasowego:

1. Przygotowanie terenu: sprzątanie i usuwanie skutków powodzi. Pierwszym krokiem w procesie budowy mostu jest dokładne sprzątanie terenu z wszelkich pozostałości po powodzi. Żołnierze, wspierani przez władze lokalne i mieszkańców usuwają zniszczenia, gruz i inne przeszkody, aby przygotować obszar do dalszych prac budowlanych.

2. Usuwanie starych konstrukcji. Stare i uszkodzone elementy mostu będą demontowane, w ścisłej współpracy z wykonawcą poprzedniej konstrukcji oraz Ministerstwem Infrastruktury. Przeprowadzenie tej fazy wymaga precyzji i koordynacji. Należy się upewnić czy teren jest gotowy na postawienie nowej konstrukcji.

3. Przygotowanie przyczółków. Następnym krokiem jest odpowiednie przygotowanie przyczółków, czyli fundamentów, na których zostanie posadowiona konstrukcja. Teren zostaje wyrównany, utwardzony i zabezpieczony, tak aby zapewnić stabilność nowego mostu, który będzie musiał wytrzymać ruch ciężkich pojazdów transportowych.

4. Montaż konstrukcji przęsłowej. Montaż konstrukcji jest intensywnym etapem, który trwa zazwyczaj od trzech do czterech dni. Dzięki doświadczeniu wojsk inżynieryjnych oraz nowoczesnym technologiom, most jest montowany w sposób zapewniający szybki i bezpieczny postęp prac.

5. Odbiory techniczne i dopuszczenie do ruchu. Po zakończeniu budowy konstrukcji, most przechodzi przez szereg testów i odbiorów technicznych. Inspektorzy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwa Infrastruktury oceniają jego stan techniczny i bezpieczeństwo. Po spełnieniu wymaganych warunków technicznych, most zostaje dopuszczony do ruchu.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ wkr/ par/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.09.2024, 19:09
Źródło informacji KPRM
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ