Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Turniej „Z Orlika Na Stadion” ma na celu promocję aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży, skupia się na upowszechnieniu sportu, zasad fair play oraz rozwijaniu współpracy z lokalnymi samorządami i szkołami. W rywalizacji mogą brać udział uczniowie klas 6-8 szkół podstawowych (roczniki 2012, 2011 i 2010 oraz młodsze) - drużyny szkolne, jak i tzw. „dzikie drużyny”, czyli drużyny amatorskie, niezwiązane z żadnym klubem.
Fundacja Orły Sporty organizuje wydarzenie we współpracy z lokalnymi samorządami, które dysponują infrastrukturą ponad 2600 Orlików w całej Polsce. Orliki to obiekty, które promują aktywność fizyczną, ale też wzmacniają więzi społeczne i integrują lokalne społeczności dzięki wydarzeniom sportowym organizowanym przez szkoły, samorządy i instytucje gminne. Dlatego też są idealnym miejscem do organizacji każdego z etapów turnieju „Z Orlika na Stadion” i właśnie tam w najbliższym czasie będą rywalizować drużyny biorące udział w wydarzeniu. Przewidziane są etapy lokalne, regionalne, wojewódzkie, a w ich przygotowaniu wspiera Fundację Szkolny Związek Sportowy (SZS).
Wielki finał na PGE Narodowym
Najlepszych 96 drużyn weźmie udział w turnieju finałowym w Warszawie w dniach 17-18 listopada oraz w finale na PGE Narodowym 19 listopada 2024 roku. Każda drużyna, biorąca udział w turnieju, otrzyma upominki i dyplomy, a zwycięzcy finałów wojewódzkich puchary i medale. Dla uczestników finału oraz trenerów czekają nagrody. Dodatkowo, uczestnicy turnieju będą mieć szansę na zdobycie jednego z 3500 bezpłatnych biletów na mecz reprezentacji Polski ze Szkocją 18 listopada 2024 r. Najlepsi zawodnicy i zawodniczki turnieju, wyselekcjonowani przez skautów PZPN, otrzymają zaproszenie na tygodniowe bezpłatne zgrupowanie z trenerami młodzieżowych reprezentacji Polski oraz możliwość udziału w treningu z selekcjonerem reprezentacji Polski.
Gwiazdy polskiej piłki zachęcają do udziału
Ambasadorami wydarzenia są reprezentanci Polski: Weronika Zawistowska, Jakub Moder, Kacper Urbański oraz Robert Lewandowski, którzy wystąpili w specjalnym spocie promującym turniej. Hasłem „Przejdź swoją drogę z Orlika na Stadion” zachęcają młodych sportowców do udziału w sportowej rywalizacji. To dla nich szansa na spełnienie piłkarskich marzeń.
Wsparcie dla rozwoju kultury fizycznej
Polski Związek Piłki Nożnej jako współorganizator turnieju, podkreśla znaczenie tego typu inicjatyw dla polskiego futbolu.
„Od wielu lat konsekwentnie angażujemy się w promocję aktywności fizycznej wśród Polaków. Szczególnym odbiorcą naszych działań są dzieci. Z tego też względu z roku na rok rośnie liczba inicjatyw, które kierujemy do szkół czy szkółek piłkarskich. Już teraz widzimy rezultaty tych działań. Wystarczy wspomnieć, że aż 13 zawodników z kadry na EURO 2024 pierwsze piłkarskie szlify zdobywało w dziecięcym turnieju organizowanym przez PZPN już od 24 lat. Cieszymy się, że dołączamy do kolejnej inicjatywy - mówi Cezary Kulesza, prezes PZPN. - Wierzymy, że uczestniczki i uczestnicy realizowanych przez nas projektów w przyszłości będą stanowili o sile reprezentacji Polski. To doskonała inwestycja w przyszłość polskiej piłki” - dodaje.
Sponsorem Generalnym turnieju „Z Orlika na Stadion” jest PZU - jak podkreśla Paweł Wróbel, dyrektor Grupy PZU ds. marketingu, komunikacji i zaangażowań społecznych:
„>>Z Orlika na Stadion<< to kolejny duży projekt promujący zdrowy styl życia, który wspieramy w ostatnim czasie. Ogromną wartością turnieju jest to, że swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę, również mniejsze, lokalne ośrodki. Aktywizuje dzieci i młodzież - grupę, która jest dla nas bardzo ważna, co podkreślamy w strategii zaangażowań społecznych Grupy PZU. Trzymamy kciuki za wszystkich młodych sportowców i mamy nadzieję, że już za kilka czy kilkanaście lat wielu z nich będziemy mogli podziwiać na boiskach najlepszych klubów piłkarskich”.
Partnerem Strategicznym jest z kolei ORLEN, który od lat angażuje się w działania wspierające rozwój młodzieży.
„Turniej >>Z Orlika na Stadion<< świetnie wpisuje się w to, jak myślimy o sporcie dzieci i młodzieży. Z jednej strony inicjatywa ta dociera do tysięcy młodych piłkarzy i piłkarek w całym kraju, integruje je wokół wspólnej aktywności fizycznej oraz promuje zdrowy tryb życia. Z drugiej, pozwala odkrywać nowe talenty, które w przyszłości będą zajmować miejsce dzisiejszych reprezentantów kadr narodowych i dawać radość kibicom” - mówi Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w ORLEN S.A.
Rejestracja potrwa do 27 września 2024 roku. Szczegóły dotyczące turnieju znajdują się na stronie: www.zorlikanastadion.pl
Źródło informacji: Fundacja Orły Sportu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.09.2024, 14:05 |
Źródło informacji | Fundacja Orły Sportu |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wigilijne stoły w Polsce. Opowieść o warzywach, które tworzą świąteczną magię
Wigilijny wieczór to nie tylko czas spotkań rodzinnych, ale także moment, kiedy polskie domy zapełniają się zapachami tradycyjnych potraw. Od wieków, mimo ograniczonego dostępu do świeżych warzyw w zimie, nasze babcie i prababcie potrafiły wykorzystać to, co dostępne - kiszonki, susze, przechowywane w piwnicach korzenie - tworząc z nich wyjątkowe dania, które do dziś są symbolem polskiej Wigilii.- 23.12.2024, 09:55
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Brandmates
-
Bez imienia, bez twarzy, z wielką misją - nowy projekt w sieci
W polskim internecie pojawiła się nowa, anonimowa postać, która działa w cieniu, ale z jasnym celem - szerzenie dobra w wyjątkowy sposób. Nie szuka rozgłosu, ale jej działania mogą zmienić to, jak patrzymy na wsparcie i empatię. Czy internet jest gotowy na coś takiego?- 19.12.2024, 13:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Dobro nie potrzebuje twarzy”
-
Image
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym”: każdy powinien mieć łatwy dostęp do apteki PAP
Według danych Rejestru Aptek i GUS około 1,8 mln Polaków nie ma dostępu do apteki w swojej gminie. Dlatego Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” zachęca do międzyśrodowiskowego dialogu z myślą o pacjentach – to główny wniosek konferencji pt. „Apteka dla Pacjenta - nierówny dostęp do leków i opieki farmaceutycznej w samorządach. Jeden problem - wiele perspektyw”.- 19.12.2024, 11:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom