Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Umowa i zakres prac projektowych
Opracowanie dokumentacji, którą wykona konsorcjum Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa, wyceniono na 54,2 mln zł. Projektanci mają 41 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji administracyjnych. Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu uzgodnień i decyzji dokumentacja będzie gotowa w II kwartale 2026 r. Kolejny krok to ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych.
Droga ekspresowa S7 Kiełpin - Warszawa będzie miała przekrój dwujezdniowy. Zaprojektowane zostaną dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m) oraz wariantowo pięć węzłów: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, Warszawa Północ (NS - połączenie z Trasą Armii Krajowej S8). Do tego wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ostateczne rozwiązania wynikną z uzgodnień i analiz, przeprowadzonych na etapie projektowania.
Dlaczego najpierw projekt
Prowadzone wcześniej prace przygotowawcze obejmowały opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej. Kolejnym krokiem jest opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wynika to ze złożoności rozwiązań technicznych, przebiegu trasy w terenie zurbanizowanym, prognozowanego natężenia ruchu, rozmów z samorządami i wynikających z nich planowanych inwestycji w otoczeniu projektowanej S7.
Przebieg trasy a złożoność rozwiązań projektowych
S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości ponad 13 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.
Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i Janickiego. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ (NS).
Oprócz tuneli powstaną wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wykonawca projektu dokona dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym.
S7 na północ od Warszawy
Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. W realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów. Z kolejnych 35 km będzie można korzystać w 2026 r. Szczegóły dotyczące zmian w organizacji ruchu, jak i inne informacje dostępne są na stronie internetowej kontraktu S7 Płońsk - Czosnów.
We wrześniu 2024 r. GDDKiA złożyła wniosek do Wojewody Mazowieckiego o decyzję ZRID dla 9-kilometrowego odcinka Czosnów - Kiełpin. Zakończenie wszystkich prac przewidziane jest w połowie 2027 r.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.10.2024, 12:27 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Badanie IGTE: dla połowy czterdziestolatków temat emerytur nie jest pilny
Większość czterdziestolatków nie ma podstawowej wiedzy z zakresu emerytalnych instrumentów finansowych. 45% uważa, że odkładanie na emeryturę ma sens tylko wtedy, jeśli to zagwarantuje wymarzony poziom życia w tym okresie, a dla połowy temat emerytur nie jest pilny. Jednocześnie czterdziestolatkowie uznają system emerytalny za niestabilny.- 21.01.2025, 07:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: IGTE
-
Image
Agata Dziwisz-Moshe, kancelaria Kochański & Partners: podwójne opodatkowanie banków nie jest ani logiczne, ani zgodne z prawem PAP
„Tam, gdzie mamy do czynienia z uznaniem, że w wyniku stwierdzenia nieważności umowy kredytu frankowego nie ma przychodu, a mimo to bank musi zapłacić od niego podatek, jest sytuacją, która nie powinna mieć miejsca. Na gruncie przepisów prawa podatkowego taka konkluzja jest pewnego rodzaju wynaturzeniem” - ocenia Agata Dziwisz-Moshe, adwokat, partner w kancelarii Kochański & Partners, szef praktyki prawa podatkowego.- 20.01.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Rimini Street uhonorowana nagrodami przez klientów i środowisko branżowe w kategoriach „Preferowany dostawca”, „Obsługa” oraz „Przywództwo”
Firma niezmiennie świadczy wiodące w branży wsparcie zewnętrzne w zakresie oprogramowania oraz dostarcza innowacyjne rozwiązania na rynku, koncentrując się na ułatwianiu sukcesu klientów w wymiarze strategicznym, operacyjnym i finansowym.- 20.01.2025, 12:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire