Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W projekcie wykonawczym zieleni opisano szczegółowo przeprowadzoną w terenie inwentaryzację dendrologiczną. Określono dokładną lokalizację, gatunek, wykonano podstawowe pomiary dendrometryczne wszystkich drzew i krzewów. Analiza ta pokazała, że starodrzew okalający plac pochodzi z XIX wieku, a drzewa i krzewy wewnątrz terenu są wynikiem sukcesywnych nasadzeń, począwszy od lat 70 – tych XX wieku.
Ze względu na przerośnięcia i zdegenerowanie się głównie krzewów iglastych, zostały one przeznaczone do wycinek. W zamian pojawi się nowa roślinność - drzewa, krzewy, byliny i obsada sezonowa. Posadzonych zostanie 10 klonów i lip drobnolistnych. Wśród ponad 330 krzewów odnaleźć będziemy mogli hortensje bukietowe i drzewiaste, lilaki, jaśminowce, tawuły szare, róże rabatowe, laurowiśnie wschodnie oraz bluszcz pospolity. Dużą grupę roślin, czyli ponad 1400 sztuk, stanowić będą byliny, czyli m.in.: liliowce, jeżówki purpurowe, liatry kłosowe, rozchodniki okazałe, ciemierniki białe, czyśćce wełniste, sasanki zwyczajne czy też szałwie omszone. A wiosną podziwiać będziemy mogli krokusy i tulipany.
Drzewa poddane zostaną korekcji, a w trakcie wykonywania prac ziemnych wykonawca dołoży wszelkich starań, aby zminimalizować ich uszkodzenia, zostaną one odpowiednio zabezpieczone.
Plac Grunwaldzki zlokalizowany jest w obszarze historycznego układu urbanistycznego, zabudowy poza średniowiecznymi murami miejskimi i jest ujęty w gminnej ewidencji zabytków. Dlatego też projekt zagospodarowania zieleni musiał uzyskać pozytywną opinię Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Przypomnijmy, że inwestycję realizuje wyłoniona w przetargu firma AKWAPLANTA Sp. z o.o. z Wrocławia. Jej koszt to 2 703 171 zł. Miasto otrzymało na ten cel rządową dotację w wysokości 1 miliona 800 tys. zł.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.10.2024, 08:22 |
Źródło informacji | Miasto Świdnica |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet