Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:
Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Polskim Radiem Pomorza i Kujaw oraz pozostałymi rozgłośniami regionalnymi Polskiego Radia rusza z kampanią społeczną pod nazwą „W cyfrowym świecie”. Jej celem jest edukowanie słuchaczy, jak świadomie korzystać z nowoczesnych technologii oraz e-usług publicznych. Audycje będą emitowane od 23 października do 30 listopada 2024 r. w 17 regionalnych rozgłośniach radiowych w całej Polsce.
W obliczu szybkiego rozwoju technologii cyfrowych kluczowe jest podnoszenie kompetencji w tym obszarze. Kampania „W cyfrowym świecie” to odpowiedź na potrzebę zwiększania wiedzy społeczeństwa na temat bezpiecznego korzystania z Internetu, a także ochrony prywatności w sieci. Oprócz praktycznych porad na temat obsługi aplikacji internetowych, kampania będzie promować załatwianie spraw urzędowych online, co bardzo ułatwia codzienne życie.
Nowoczesne technologie bliżej ludzi
Audycje radiowe są skierowane w szczególności do osób z niższymi kompetencjami cyfrowymi, w tym seniorów, dla których nowoczesne technologie mogą wydawać się niedostępne. Zostaną zaprezentowane w przystępny sposób, tak aby każdy, niezależnie od wieku czy poziomu znajomości technologii, mógł zrozumieć ich treść.
– Naszym priorytetem jest przygotowanie obywateli na wyzwania, jakie niesie cyfrowa transformacja – podkreślił wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski. – Chcemy, aby każdy potrafił poruszać się w przestrzeni online swobodnie i bez obaw. Naszym celem jest nie tylko edukacja, ale też zachęcanie do korzystania z e-usług publicznych, które upraszczają codzienne życie. Dzięki nim kontakt z administracją staje się bardziej przyjazny i dostępny.
E-usługi na wyciągnięcie ręki
Jednym z elementów kampanii będzie promocja e-usług publicznych, w tym aplikacji mObywatel. Słuchacze dowiedzą się, jakie sprawy urzędowe można załatwiać online i jak z nich skorzystać. Ponadto, w audycjach pojawią się informacje o nowych funkcjach, zwiększających bezpieczeństwo użytkowników, jak w przypadku zastrzegania numeru PESEL czy funkcji „Bezpiecznie w sieci”. Umożliwia ona zgłaszanie cyberzagrożeń, takich jak podejrzane strony internetowe czy phishingowe wiadomości.
Praktyczne porady i szeroki zakres tematów
W audycjach znajdą się porady dotyczące ochrony danych osobowych, korzystania z mediów społecznościowych i zakupów internetowych, a także nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Eksperci opowiedzą, jak unikać oszustw online i dbać o higienę cyfrową. Przedstawione będą również zagadnienia związane z aktualnymi wyzwaniami, jakie stoją przed społeczeństwem, takimi jak dezinformacja, dostępność cyfrowa czy rola kobiet w branży IT.
Dla rodziców i seniorów planowane są dedykowane audycje dostosowane do ich potrzeb. Kampania ma podkreślać, że rozwijanie kompetencji cyfrowych jest procesem trwającym całe życie i że w obliczu szybkiego postępu technologicznego każdy z nas powinien czuć się pewnie w cyfrowym świecie.
Kampania „W cyfrowym świecie” to element Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Więcej aktualnych informacji o rozwoju kompetencji cyfrowych na stronie: www.kompetencjecyfrowe.gov.pl
Zapraszamy do słuchania audycji i odkrywania, jak nowoczesne technologie mogą usprawnić codzienne życie.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ wm/ lm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.10.2024, 14:48 |
Źródło informacji | MC |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |