Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MC: Start kampanii społecznej „W cyfrowym świecie” – edukacja cyfrowa w całej Polsce (komunikat)

23.10.2024, 14:48aktualizacja: 23.10.2024, 16:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:

Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Polskim Radiem Pomorza i Kujaw oraz pozostałymi rozgłośniami regionalnymi Polskiego Radia rusza z kampanią społeczną pod nazwą „W cyfrowym świecie”. Jej celem jest edukowanie słuchaczy, jak świadomie korzystać z nowoczesnych technologii oraz e-usług publicznych. Audycje będą emitowane od 23 października do 30 listopada 2024 r. w 17 regionalnych rozgłośniach radiowych w całej Polsce.

W obliczu szybkiego rozwoju technologii cyfrowych kluczowe jest podnoszenie kompetencji w tym obszarze. Kampania „W cyfrowym świecie” to odpowiedź na potrzebę zwiększania wiedzy społeczeństwa na temat bezpiecznego korzystania z Internetu, a także ochrony prywatności w sieci. Oprócz praktycznych porad na temat obsługi aplikacji internetowych, kampania będzie promować załatwianie spraw urzędowych online, co bardzo ułatwia codzienne życie.

Nowoczesne technologie bliżej ludzi

Audycje radiowe są skierowane w szczególności do osób z niższymi kompetencjami cyfrowymi, w tym seniorów, dla których nowoczesne technologie mogą wydawać się niedostępne. Zostaną zaprezentowane w przystępny sposób, tak aby każdy, niezależnie od wieku czy poziomu znajomości technologii, mógł zrozumieć ich treść.

– Naszym priorytetem jest przygotowanie obywateli na wyzwania, jakie niesie cyfrowa transformacja – podkreślił wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski. – Chcemy, aby każdy potrafił poruszać się w przestrzeni online swobodnie i bez obaw. Naszym celem jest nie tylko edukacja, ale też zachęcanie do korzystania z e-usług publicznych, które upraszczają codzienne życie. Dzięki nim kontakt z administracją staje się bardziej przyjazny i dostępny.

E-usługi na wyciągnięcie ręki

Jednym z elementów kampanii będzie promocja e-usług publicznych, w tym aplikacji mObywatel. Słuchacze dowiedzą się, jakie sprawy urzędowe można załatwiać online i jak z nich skorzystać. Ponadto, w audycjach pojawią się informacje o nowych funkcjach, zwiększających bezpieczeństwo użytkowników, jak w przypadku zastrzegania numeru PESEL czy funkcji „Bezpiecznie w sieci”. Umożliwia ona zgłaszanie cyberzagrożeń, takich jak podejrzane strony internetowe czy phishingowe wiadomości.

Praktyczne porady i szeroki zakres tematów

W audycjach znajdą się porady dotyczące ochrony danych osobowych, korzystania z mediów społecznościowych i zakupów internetowych, a także nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Eksperci opowiedzą, jak unikać oszustw online i dbać o higienę cyfrową. Przedstawione będą również zagadnienia związane z aktualnymi wyzwaniami, jakie stoją przed społeczeństwem, takimi jak dezinformacja, dostępność cyfrowa czy rola kobiet w branży IT.

Dla rodziców i seniorów planowane są dedykowane audycje dostosowane do ich potrzeb. Kampania ma podkreślać, że rozwijanie kompetencji cyfrowych jest procesem trwającym całe życie i że w obliczu szybkiego postępu technologicznego każdy z nas powinien czuć się pewnie w cyfrowym świecie.

Kampania „W cyfrowym świecie” to element Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Więcej aktualnych informacji o rozwoju kompetencji cyfrowych na stronie: www.kompetencjecyfrowe.gov.pl

Zapraszamy do słuchania audycji i odkrywania, jak nowoczesne technologie mogą usprawnić codzienne życie.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ wm/ lm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.10.2024, 14:48
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ