Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rampy są do dyspozycji kierowców
Kierowcy największych pojazdów poruszających się po naszych drogach zyskali kolejne dwie rampy, które są zlokalizowane na MOP-ach Widoma Wschód i Widoma Zachód w ciągu drogi ekspresowej S7 (woj. małopolskie). Rampy dostępne są również w następujących lokalizacjach na sieci dróg szybkiego ruchu:
- A1 MOP Mszana Południe w woj. śląskim,
- A1 MOP Woźniki Wschód w woj. śląskim,
- A1 MOP Woźniki Zachód w woj. śląskim (tu dostępna jest dmuchawa),
- A4 MOP Prószków w woj. opolskim,
- A4 MOP Przysiecz w woj. opolskim,
- S3 MOP Racula Zachód w woj. lubuskim,
- S8 MOP Guzew Południe w woj. łódzkim,
- S19 MOP Obroki Wschód w woj. lubelskim,
- S19 MOP Obroki Zachów w woj. lubelskim,
- S61 MOP Chomentowo Wschód woj. podlaskim,
- S61 MOP Chomentowo Zachód woj. podlaskim.
Czas na konkretne działania
Choć aktualnie temperatury w większości kraju są powyżej zera, to już w nadchodzących tygodniach aura może się mocno zmienić, a wraz z nią przyjdzie mróz i opady śniegu.
Głównym celem prowadzonych przez GDDKiA działań jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci dróg krajowych. GDDKiA zwraca więc uwagę na każdy aspekt mogący wpłynąć na jego poprawę. Rozmawiając z branżą logistyczną i zarządcami MOP, wszyscy doskonale zdają sobie sprawę z konieczności zapewnienia kierowcom ciężarówek - infrastruktury do odśnieżania pojazdów. Obecnie ramp do odśnieżania nie posiadają bowiem nawet bazy przeładunkowe i centra logistyczne wyspecjalizowane w obsłudze pojazdów ciężarowych.
Wychodząc naprzeciw potrzebom zgłaszanym przez użytkowników dróg oraz firmy przewozowe, GDDKiA wprowadziła do postępowań przetargowych na dzierżawę MOP-ów zapisy w zakresie infrastruktury do odśnieżania ciężarówek i jej obligatoryjnego lub fakultatywnego powstawania na MOP-ach o funkcji komercyjnej. I fakt ten warto podkreślić, ponieważ Polska będzie jednym z nielicznych krajów w Europie, gdzie dostępne będzie kilkadziesiąt tego typu ramp. Występują one w szerszym zakresie w Niemczech, a zaledwie po kilka sztuk w Austrii w rejonach górskich, w Szwajcarii, Estonii czy Słowenii. W Polsce, tak jak i w innych krajach europejskich, będą dominowały rampy ręczne z uwagi na ich mniejszą awaryjność.
W trwających obecnie przetargach obowiązek wybudowania infrastruktury do odśnieżania pojazdów ciężarowych dotyczy 17 lokalizacji:
- A2 MOP Moczydła w woj. mazowieckim,
- A2 MOP Jędrzejów w woj. mazowieckim,
- A4 MOP Paszczyna Południe w woj. podkarpackim,
- A4 MOP Hruszowice w woj. podkarpackim,
- A4 MOP Chotyniec w woj. podkarpackim,
- S3 MOP Przybiernów Zachód w woj. zachodniopomorskim,
- S3 MOP Przybiernów Wschód w woj. zachodniopomorskim,
- S7 MOP Pepłowo Zachód w woj. mazowieckim,
- S7 MOP Pepłowo Wschód w woj. mazowieckim,
- S17 MOP Niwa Babicka w woj. lubelskim,
- S17 MOP Kołbiel w woj. Mazowieckim,
- S19 MOP Janów Lubelski Wschód w woj. lubelskim,
- S19 MOP Janów Lubelski Zachód w woj. lubelskim,
- S61 MOP Górki Wschód w woj. podlaskim,
- S61 MOP Górki Zachód w woj. podlaskim,
- S61 MOP Niekrasy Wschód w woj. warmińsko-mazurskim,
- S61 MOP Niekrasy Zachód w woj. warmińsko-mazurskim.
GDDKiA przygotowała Programy Inwestycji obejmujące budowę kolejnych 17 ramp. Po zapewnieniu finansowania na ich realizację, będzie mogła ruszyć z przetargami. Oto lista:
- S7 MOP Liksajny w woj. warmińsko-mazurskim,
- S7 MOP Majdany Wielkie w woj. warmińsko-mazurskim,
- A4 MOP Chechło w woj. śląskim,
- A4 MOP Proboszczowice w woj. śląskim,
- A1 MOP Gorzelanka Wschód w woj. śląskim,
- A1 MOP Gorzelanka Zachód w woj. śląskim,
- S8 MOP Jonas Południe w woj. dolnośląskim,
- S8 MOP Jonas Północ w woj. dolnośląskim,
- S19 MOP Kamień Wschód w woj. podkarpackim,
- S19 MOP Kamień Zachód w woj. podkarpackim,
- A4 MOP Jankowice Wielkie w woj. opolskim,
- S8 MOP Ochędzyn w woj. łódzkim,
- S8 MOP Niwiska w woj. łódzkim,
- S61 MOP Budzisko Zachód w woj. podlaskim (2 stanowiska),
- A1 MOP Skoszewy Wschód w woj. łódzkim,
- A1 MOP Skoszewy Zachód w woj. łódzkim.
Ponadto GDDKiA jest w trakcie oceny możliwości wybudowania ramp w kolejnych 20 lokalizacjach:
- A1 MOP Starcza Wschód w woj. śląskim,
- A1 MOP Starcza Zachód w woj. śląskim,
- A2 MOP Ciosny Południe w woj. łódzkim,
- A2 MOP Bolimów w woj. łódzkim,
- A2 MOP Mogiły w woj. łódzkim,
- S3 MOP Lisiny Wschód w woj. lubuskim,
- S3 MOP Lisiny Zachód w woj. lubuskim,
- S3 MOP Stożne Zachód w woj. lubuskim,
- S3 MOP Stożne Wschód w woj. lubuskim,
- S7 MOP Grabin Wschód w woj. warmińsko-mazurskim,
- S7 MOP Grabin Zachód w woj. warmińsko-mazurskie,
- S8 MOP Syców Południe w woj. dolnośląskim,
- S8 MOP Syców Północ w woj. dolnośląskim,
- S8 MOP Paprotnia Północ w woj. łódzkim,
- S8 MOP Sięganów Południe w woj. łódzkim,
- S8 MOP Cibory Północ w woj. podlaskim,
- S8 MOP Guzew Północ w woj. łódzkim,
- S19 MOP Bukowa I w woj. podkarpackim,
- S19 MOP Bukowa II w woj. podkarpackim,
- S19 MOP Nienadówka w woj. podkarpackim.
Należy jednak podkreślić, że aby sprostać zapotrzebowaniu na platformy do odśnieżania w okresach intensywnych opadów śniegu i wzmożonego ruchu, niezbędne jest też szerokie zaangażowanie sektora logistycznego. GDDKiA liczy więc, że jej działania staną się impulsem dla branży do wyposażenia centrów przeładunkowych w odpowiednie rampy lub urządzenia.
Platformy powstaną, gdy będzie taka potrzeba
Oprócz MOP-ów, na których budowa ramp do odśnieżania jest obligatoryjna, w przetargach na dzierżawę pozostałych MOP-ów o funkcji komercyjnej uwzględniono zapisy dotyczące fakultatywnego zbudowania ramp. Oznacza to, że infrastruktura zostanie zbudowana, po zgłoszeniu takiej potrzeby ze strony GDDKiA. Dotyczy to następujących MOP-ów:
- A2 MOP Ostrów Kania Północ w woj. mazowieckim,
- A2 MOP Ostrów Kania Południe w woj. mazowieckim,
- S6 MOP Kamień Północ w woj. pomorskim,
- S6 MOP Kamień Południe w woj. pomorskim,
- S17 MOP Pilawa w woj. Mazowieckim.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.10.2024, 12:34 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Kymera International dokonuje przejęcia Coating Center Castrop GmbH
Kymera zwiększa zasięg działu technologii powłok powierzchniowych w Europie, zapewniając klientom szerszy dostęp do zaawansowanych rozwiązań z zakresu natrysku termicznego.- 03.12.2024, 15:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
NIQ publikuje raport o perspektywach dla dyrektorów ds. marketingu w 2025
Z raportu wynika, że generatywna sztuczna inteligencja, zaawansowane narzędzia do pomiaru skuteczności działań marketingowych oraz zacieśnienie współpracy pomiędzy obszarami IT, nauki o danych i marketingu będą siłą napędową wzrostu i zmian w 2025 roku.- 03.12.2024, 15:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Open Eyes Economy Summit 2024 – podsumowanie wydarzenia
„Europa staje wobec zagrożeń o charakterze egzystencjalnym, których nie odczuwała przez ostatnie kilkadziesiąt lat. Dzisiaj stawką jest to, czy Europa przetrwa jako model życia” - podsumował IX edycję Open Eyes Economy Summit Jerzy Hausner.- 03.12.2024, 14:42
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej