Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Już 60% internautów deklaruje, że korzysta ze światłowodu. 90% uważa się za częstych użytkowników sieci. Polacy chcieliby przy tym, aby ich internet był tani, ale nie kosztem niskiej jakości. 62% mieszkańców Regionów Nexery (7 województw, w których firma dostarcza multi-światłowód) podkreśla, że to cena jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze oferty dostępu do sieci. Dokładnie taka sama grupa badanych jako najważniejszy czynnik wskazuje stabilność łącza, zaś dla nieznacznie mniejszego odsetka najważniejsza jest prędkość internetu. W próbie ogólnopolskiej kolejność jest identyczna, a różnice niewielkie. Potrzebę dalszego wzrostu prędkości najlepiej obrazują twarde dane. Połowa uczestników badania rozważa zmianę dostawcy internetu po wygaśnięciu aktualnej umowy, przy czym aż 62% zwiększyłaby wówczas prędkość łącza.
Śmieszne filmy mają się doskonale
Raport Nexery pokazuje również, że zdecydowana większość polskich internautów uwielbia rozrywkę online. Ponad 2/3 badanych sięga po tego typu treści co najmniej kilka razy w tygodniu. Różnice są większe, gdy mówimy o codziennym korzystaniu z tego typu rozrywki. Do oglądania treści online każdego dnia przyznaje się 39% pytanych z grupy regionalnej i 32% z ogólnopolskiej. Rekordową popularnością cieszą się śmieszne filmy lub ich kompilacje. Wśród mieszkańców Regionów Nexery wybiera je połowa badanych, w porównaniu z 56% na poziomie krajowym. Dalej znalazły się filmiki w mediach społecznościowych, stand-up oraz kabarety.
Platformy streamingowe i gry online to nie trend, a już rutyna
Polacy chętnie korzystają także z usług streamingowych i robią to co najmniej kilka razy w tygodniu. Nawet co trzeci badany przyznaje, że zagląda do tego typu serwisów codziennie. Najchętniej wybieraną platformą jest Netflix, który wyraźnie wyprzedza Disney Plus. W skali całego kraju zaledwie co czwarty respondent zadeklarował, że nie posiada konta na żadnej platformie streamingowej. Równie niski odsetek w ogóle nie gra w gry online. Większość Polaków systematycznie spędza wolny czas grając przez internet, a aż 40% przyznaje, że gra w gry online przynajmniej kilka razy w tygodniu. Jeśli już gramy, najchętniej wybieramy rozgrywkę solo. W przypadku urządzeń przeważnie sięgamy po telefon lub tablet (40% dla próby ogólnopolskiej oraz 45% regionalnej) albo po komputer lub laptop (po 32% wskazań).
Sklepowe koszyki najszybciej napełniają się w sieci
Nowy raport Nexery wskazuje, że 74% Polaków korzysta z bankowości internetowej, a 72% regularnie dokonuje płatności online. Nie dziwi zatem, że z roku na rok rośnie popularność e-zakupów. Sklepy internetowe systematycznie, czyli minimum kilka razy w miesiącu, odwiedza 59% ankietowanych, a zaledwie 5% zamawia produkty w sieci rzadziej niż raz w miesiącu. Blisko połowa respondentów (52%) przyznaje ponadto, że chętniej wybiera sklepy online z programami lojalnościowymi i oferującymi częściowy zwrot środków za zakupy, czyli tzw. cashback (43%).
Więcej na https://regionynexery.pl/.
Źródło informacji: Nexera
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.11.2024, 14:28 |
Źródło informacji | Nexera |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.