Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Raport wzbogacony dodatkowymi danymi z CEPiK i nowa tożsamość raportowania Google Analytics
Październikowa edycja raportu została wzbogacona o dodatkowe diagramy w sekcji z danymi CEPIK. Pozwalają one błyskawicznie podsumować rejestracje i zestawić je w porównaniu do poprzedniego okresu. Widać nie tylko, że w październiku zostało zarejestrowanych najwięcej samochodów w tym roku - 390 257 sztuk (zmiana m/m +12,9%). Nowa wersja raportu wskazuje dodatkowo, że od początku roku zostało zarejestrowanych w Polsce 3 466 087 samochodów (+27,2% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego). W sposób szczegółowy pokazuje również rejestracje użytkowników indywidualnych i firmowych. W październiku rejestracje użytkowników indywidualnych stanowią 79% wszystkich rejestracji (308 584 szt.), w tym 69% to rejestracje samochodów używanych, 26% - importowanych, 5%- nowych. Rejestracje użytkowników firmowych stanowią 21% wszystkich rejestracji (82 003 szt), w tym 57% rejestracje samochodów używanych, 38% - nowych, 5% - importowanych.
Dane z CEPiK, z uwagi na obowiązkowy i powszechny charakter rejestracji pojazdów, w skali makro dają najbardziej kompleksowy obraz rynku samochodowego, a zestawione z innymi danymi makroekonomicznymi oraz statystykami z platform OTOMOTO i OLX mogą być inspiracją do różnorakich obserwacji i wniosków.
Dzięki nowym standardom raportowania Google Analytics, OTOMOTO jest w stanie precyzyjniej monitorować ruch na portalu i otrzymać dokładniejsze statystyki średniej długości wizyty, średniej liczby odsłon na wizytę, udziału użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych.
Odporność sektora motoryzacyjnego na niepewne otoczenie makroekonomiczne
Na tle niezbyt optymistycznych danych makroekonomicznych takich jak: inflacja na poziomie +5,0% r/r (+0,3% m/m), z symptomami sezonowego odbicia wzrostowego - t.j. wciąż powyżej celu NBP i przy utrzymujących się podwyższonych stopach procentowych, a także przy utrwalonych ujemnych wskaźnikach ufności konsumenckiej - zarówno bieżącej (-15,8 tj. -1,9 p.p. m/m), jak i wyprzedzającej (-11,6 tj. -1,9 p.p. m/m), w trendzie dążącym do zrównania się ze sobą, czyli dodatkowo wskazującym na brak optymizmu konsumentów co do przyszłości, rosnących oszczędnościach i spadku konsumpcji gospodarstw domowych (spadek dynamiki sprzedaży detalicznej -3% r/r, tj. -5.7% m/m) - sektorowe wskaźniki dla rynku automotive prezentują się relatywnie dobrze, świadcząc o solidnych fundamentach obszaru handlu samochodami. Mimo iż opisane wyżej zjawiska utrwalają warunki dla pokazanego w październikowym raporcie stopniowego wzrostu poziomu oszczędności gospodarstw domowych, przy stabilnie umiarkowanej skłonności do zaciągania kredytów, to zarówno rekordowa liczba rejestracji w CEPIK, jak i dane o aktywności użytkowników portalu OTOMOTO (np. rosnąca średnia dzienna liczba aktywnych ogłoszeń, wyższa niż w każdym analogicznym miesiącu 2023, przy jednoczesnym skróceniu średniego czasu aktywności ogłoszeń) dowodzą, że rosnącej podaży aut towarzyszy podobnie kształtujący się popyt.
Użytkowników jest więcej i są coraz bardziej zaangażowani
Zgodnie z nową tożsamością raportowania na podstawie Google Analytics, liczba aktywnych użytkowników na OTOMOTO w październiku 2024 r. wyniosła 14,9 mln, średni czas wizyty na portalu 12:49 min, a średnia liczba odsłon na wizytę 15,5. Zwiększa się liczba wizyt – z poziomów 98-100% w lipcu do poziomu 108% w październiku, co oznacza wzrost o około 10 p.p. w odniesieniu do bazy (styczeń 2023). Oznacza to, że użytkownicy są bardziej zaangażowani i intensywnie poszukują aut.
Źródło informacji: OTOMOTO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.11.2024, 08:52 |
Źródło informacji | OTOMOTO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT