Newsletter

PEPEES SA (14/2024) Informacja w sprawie wstępnych wyników finansowych za 3 kwartały 2024 roku

19.11.2024, 17:05aktualizacja: 19.11.2024, 17:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 14/2024

Zarząd Przedsiębiorstwa Przemysłu Spożywczego PEPEES S.A. (Spółka, Emitent) informuje, iż podjął decyzję o przekazaniu do publicznej wiadomości wstępnych wyników finansowych za ww. okres.

Wstępne wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Emitenta za 3 kwartały 2024 roku (w nawiasie przedstawiono dane za 3 kwartały 2023 roku):

- przychody ze sprzedaży: 174 815 tys. zł (175 888 tys. zł)

- zysk (strata) z działalności operacyjnej: strata 10 245 tys. zł (zysk 15 315 tys. zł)

- zysk (strata) netto: strata 16 018 tys. zł (zysk 5 992 tys. zł).

Wstępne wyniki finansowe Przedsiębiorstwa Przemysłu Spożywczego PEPEES S.A. za 3 kwartały 2024 roku (w nawiasie przedstawiono dane za 3 kwartały 2023 roku):

- przychody ze sprzedaży: 133 125 tys. zł (130 902 tys. zł)

- zysk (strata) z działalności operacyjnej: strata 8 435 tys. zł (zysk 13 419 tys. zł)

- zysk (strata) netto: strata 11 470 tys. zł (zysk 6 998 tys. zł).

W ocenie Zarządu Emitenta wpływ na wyniki za trzy kwartały 2024 narastająco miała przede wszystkim niska produkcja skrobi w kampanii 2023 spowodowana brakiem ziemniaków skrobiowych oraz spadek cen skrobi ziemniaczanej wraz z utrzymaniem się mocnego PLN w tym okresie.

Od września 2024 sytuacja ta uległa zmianie. Nastąpił wzrost cen średnich sprzedaży skrobi oraz umocniły się waluty zarówno EUR jak i USD, co utrzymuje się również w chwili obecnej.

Analiza wyników finansowych GK oraz Emitenta w okresie trzech kwartałów wskazuje na poprawę wyników kwartał do kwartału.

W Pepees S.A. w Q3 2024 w odniesieniu do Q2 2024, w pozycji zysk/strata z działalności operacyjnej odnotowano zmniejszenie straty o 42%, w pozycji zysk/strata netto odnotowano zmniejszenie straty o 40%.

W Grupie Kapitałowej w Q3 2024 w odniesieniu do Q2 2024, nastąpiło zmniejszenie o 21% straty z działalności operacyjnej oraz nastąpiło zmniejszenie straty o 24% w pozycji zysk netto w Q3 2024 w porównaniu do Q2 2024.

Zarząd prognozuje, że utrzymanie korzystnego trendu nastąpi również w czwartym kwartale 2024 roku, co pozwoli zamknąć rok 2024 ze stratą mniejszą niż na dzień 30 czerwca 2024 r.

Zarząd oczekuje utrzymania się korzystnych zmian na rynku skrobi i rynku walutowym w czwartym kwartale 2024 i w roku 2025, co jest szczególnie ważne z uwagi na znaczny udział eksportu w sprzedaży Spółki.

Zarząd Emitenta informuje, że w kampanii ziemniaczanej w roku 2024, w porównaniu z rokiem 2023, skupiono i przerobiono o około 40% więcej ziemniaków, co pozwoliło na znaczące obniżenie jednostkowego kosztu wytworzenia i osiągniecie większej marży na sprzedaży skrobi i pozostałych produktów.

Zarząd ocenia, że sytuacja z ubiegłego roku, w którym większość zakładów skrobiowych zderzyła się z niskimi poziomami uprawy ziemniaków skrobiowych przez plantatorów, nie powtórzy się w najbliższej przyszłości. Plany dotyczące kontraktacji surowca na rok 2025 zakładają zwiększenie skupu o kolejne 40%. Po spadku cen cukru w Unii Europejskiej o około 40% i co za tym idzie proponowanych cen skupu buraków cukrowych o około 30% oraz dodatkowo utrzymujących się niskich cen zbóż, producenci rolni podejmują działania zwiększające dywersyfikację produkcji rolnej przez zwiększenie upraw ziemniaków skrobiowych.

Zarząd Emitenta przekazuje informację, że z początkiem 2025 r. zostanie uruchomiona nowa linia do produkcji modyfikatów skrobiowych, co pozwoli Emitentowi otworzyć się na nowe rynki zbytu (zarówno na rynek spożywczy jak i farmaceutyczny) oraz uzyskać wzrost przychodów i zysku w roku 2025.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.11.2024, 17:05
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ