Newsletter

Totalizator Sportowy przekazał od 2003 roku ponad 3,6 mld złotych na promocję i rozwój polskiej kultury

10.12.2024, 11:09aktualizacja: 10.12.2024, 11:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/Kadr z filmu
PAP/Kadr z filmu
Zamek Królewski w Warszawie, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Opera Wrocławska: to tylko niektóre z najważniejszych dla polskiej kultury i historii miejsc, których funkcjonowanie wspiera Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO.

Wsparcie realizowane jest poprzez dopłaty na Fundusz Promocji Kultury, którego środkami dysponuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 2003 roku Totalizator Sportowy przekazał na fundusz ponad 3,6 mld zł, a tylko w zeszłym roku blisko 300 mln zł. 

Z każdej złotówki wydanej przez gracza na gry liczbowe LOTTO, 19 groszy trafia na wsparcie polskiego sportu i kultury narodowej.

Oprócz tego spółka jest partnerem setek projektów kulturalnych także ze środków własnych. Wśród nich są m.in. Koncerty Chopinowskie w Łazienkach Królewskich, obchody kolejnych rocznic wybuchu Powstania Warszawskiego czy też ceremonia wręczenia Nagród Literackich „Nike”.

Ostatnio Totalizator Sportowy był również partnerem 6. edycji Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego. 

„To właśnie dzięki milionom naszych graczy możemy wspierać z jednej strony niewielkie, lokalne inicjatywy kulturalne, choćby w danych miastach wojewódzkich, a z drugiej strony tak prężne, potężne instytucje, jak Narodowe Forum Muzyki” – przekonuje Radosław Kietliński, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej w Totalizatorze Sportowym.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 10.12.2024, 11:09
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ