Newsletter

MIRACULUM SA (64/2024) Informacja o przychodach ze sprzedaży netto w listopadzie 2024 roku

10.12.2024, 18:22aktualizacja: 10.12.2024, 18:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 64/2024

Zarząd Miraculum S.A. (Spółka) przekazuje szacowane informacje o przychodach w listopadzie 2024 roku oraz za okres styczeń-listopad 2024 w odniesieniu do analogicznego okresu 2023.

W listopadzie 2024 roku Spółka szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 4.790 tys. złotych, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do listopada 2023 roku, kiedy wyniosły one 3.944 tys. złotych.

Narastająco, w okresie styczeń-listopad 2024 roku Spółka szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 45.189 tys. złotych, co stanowi wzrost o 2% w stosunku do okresu styczeń-listopad 2023 roku, kiedy to wyniosły one 44.198 tys. złotych.

Komentarz do wyników sprzedaży

Po zmianie Zarządu w dniu 24 września 2024 zostały podjęte najważniejsze kroki w celu osiągnięcia stałej rentowności i poprawy sytuacji płynnościowej Spółki:

1) Intensywne działania mające na celu odbudowanie sprzedaży eksportowej w Azji oraz rozwinięcie dystrybucji w USA. W listopadzie odbyła się wizyta u dotychczasowych i potencjalnych Partnerów w Azji. Efektem wizyty są rozmowy zmierzające do zawarcia nowych umów w Uzbekistanie i Kirgistanie. Ponadto Spółka wprowadza nowe produkty w USA oraz nawiązała kontakt z nowym kontrahentem z tamtego rynku. Miraculum S.A. weszło również w kolejną fazę współpracy z partnerem z Arabii Saudyjskiej, Dla którego nowe zamówienia będą realizowane w pierwszym i drugim kwartale 2025 roku.

2) Analiza stanów magazynowych produktów i komponentów mająca na celu wytypowanie asortymentu, który może zostać sprzedany bez większego zaangażowania kapitałowego oraz wyprzedaż produktów gorzej rotujących w celu wygenerowania gotówki. Efektem podjętych działań są pierwsze sprzedaże wyrobów gotowych o niskiej rotacji i zaplanowane na pierwszy kwartał 2025 sprzedaże na bazie dostępnych komponentów.

3) Redukcja kosztów stałych mająca na celu poprawę wyników finansowych Spółki (wypowiedzenie kilku umów, redukcja zatrudnienia o 4 etaty) bez utraty potencjału sprzedażowego i operacyjnego.

4) Zaplanowanie nowości na rok 2025 w markach mających największy potencjał na wzrost sprzedaży - m.in. JOKO i Miraculum. W pierwszych i drugim kwartale zostanie wdrożonych wiele nowych produktów do sprzedaży w ww. markach.

5) Odbudowanie relacji z dostawcami, w wyniku czego Spółka wróciła ponownie do możliwości zakupów z odroczonym terminem zapłaty u niektórych dostawców co przełożyło się na poprawę bieżącej płynności.

Podjęte działania mają na celu odwrócenie trendu spadku wyników na poziomie EBIT i EBITDA obserwowane w II i III kwartale 2024 roku (w porównaniu do I kwartału 2024) jak również poprawę bieżącej płynności poprzez redukcję wartości magazynu i odbudowanie relacji z dostawcami.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.12.2024, 18:22
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ