Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Miraculum S.A. (Spółka) przekazuje szacowane informacje o przychodach w listopadzie 2024 roku oraz za okres styczeń-listopad 2024 w odniesieniu do analogicznego okresu 2023.
W listopadzie 2024 roku Spółka szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 4.790 tys. złotych, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do listopada 2023 roku, kiedy wyniosły one 3.944 tys. złotych.
Narastająco, w okresie styczeń-listopad 2024 roku Spółka szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 45.189 tys. złotych, co stanowi wzrost o 2% w stosunku do okresu styczeń-listopad 2023 roku, kiedy to wyniosły one 44.198 tys. złotych.
Komentarz do wyników sprzedaży
Po zmianie Zarządu w dniu 24 września 2024 zostały podjęte najważniejsze kroki w celu osiągnięcia stałej rentowności i poprawy sytuacji płynnościowej Spółki:
1) Intensywne działania mające na celu odbudowanie sprzedaży eksportowej w Azji oraz rozwinięcie dystrybucji w USA. W listopadzie odbyła się wizyta u dotychczasowych i potencjalnych Partnerów w Azji. Efektem wizyty są rozmowy zmierzające do zawarcia nowych umów w Uzbekistanie i Kirgistanie. Ponadto Spółka wprowadza nowe produkty w USA oraz nawiązała kontakt z nowym kontrahentem z tamtego rynku. Miraculum S.A. weszło również w kolejną fazę współpracy z partnerem z Arabii Saudyjskiej, Dla którego nowe zamówienia będą realizowane w pierwszym i drugim kwartale 2025 roku.
2) Analiza stanów magazynowych produktów i komponentów mająca na celu wytypowanie asortymentu, który może zostać sprzedany bez większego zaangażowania kapitałowego oraz wyprzedaż produktów gorzej rotujących w celu wygenerowania gotówki. Efektem podjętych działań są pierwsze sprzedaże wyrobów gotowych o niskiej rotacji i zaplanowane na pierwszy kwartał 2025 sprzedaże na bazie dostępnych komponentów.
3) Redukcja kosztów stałych mająca na celu poprawę wyników finansowych Spółki (wypowiedzenie kilku umów, redukcja zatrudnienia o 4 etaty) bez utraty potencjału sprzedażowego i operacyjnego.
4) Zaplanowanie nowości na rok 2025 w markach mających największy potencjał na wzrost sprzedaży - m.in. JOKO i Miraculum. W pierwszych i drugim kwartale zostanie wdrożonych wiele nowych produktów do sprzedaży w ww. markach.
5) Odbudowanie relacji z dostawcami, w wyniku czego Spółka wróciła ponownie do możliwości zakupów z odroczonym terminem zapłaty u niektórych dostawców co przełożyło się na poprawę bieżącej płynności.
Podjęte działania mają na celu odwrócenie trendu spadku wyników na poziomie EBIT i EBITDA obserwowane w II i III kwartale 2024 roku (w porównaniu do I kwartału 2024) jak również poprawę bieżącej płynności poprzez redukcję wartości magazynu i odbudowanie relacji z dostawcami.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.12.2024, 18:22 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |