Newsletter

Grupa Warta podsumowuje pomoc udzieloną powodzianom - zamknęła już 95 proc. zgłoszonych szkód

19.12.2024, 12:08aktualizacja: 19.12.2024, 12:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Towarzystwo ubezpieczeniowe Grupa Warta zamknęła już 95 proc. z 15 tys. zgłoszonych szkód, które spowodowała wrześniowa powódź w południowo-zachodniej Polsce. Likwidacja szkody trwała średnio tylko 15 dni. Tak szybkie działania były możliwe dzięki scenariuszom postępowania w sytuacjach kryzysowych, które opracował ubezpieczyciel.

Grupa Warta podsumowała działania, które podjęła na rzecz powodzian poszkodowanych w wyniku powodzi w województwach: dolnośląskim, śląskim, opolskim i lubuskim we wrześniu br.

Ponieważ Warta od lat inwestuje w skuteczność działania w sytuacjach kryzysowych i ma opracowane procedury postępowania na wypadek szkód katastroficznych, jej pracownicy mogli działać błyskawicznie i efektywnie. I tak z 15 tys. zgłoszonych do Warty szkód powodziowych zamknięto już 95. proc., średni czas oczekiwania na oględziny wyniósł sześć dni, średni czas likwidacji szkody 15 dni, a 80 proc. połączeń do Contact Center zostało odebranych w 20 sekund.

„Warta od lat przygotowana jest na różne scenariusze kryzysowe, zapewniając pomoc poszkodowanym w jak najszybszym czasie. Aby utrzymać gotowość na zdarzenia katastroficzne utworzyliśmy zespoły rezerwowe, które regularnie >>trenują<< obsługę szkód majątkowych. Kompetencje osób, które je tworzą, są sprawdzane podczas corocznych przeglądów gotowości” - wyjaśnia Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty.

Już 12 września br., po otrzymaniu pierwszych informacji o zagrożeniu powodziowym, Warta uruchomiła działania kryzysowe. Zmodyfikowano skład i zakres prac zespołów, aby maksymalnie zwiększyć potencjał osobowy grup odpowiedzialnych za wycenę szkód oraz pomoc ubezpieczonym. W trybie przyspieszonym przeprowadzone zostały niezbędne szkolenia dodatkowo alokowanych konsultantów Contact Center, by zapewnić ich działania błyskawiczne, ale jednocześnie wysokiej jakości. Następnego dnia rozpoczęto relokację rzeczoznawców i przygotowano dane do wysyłki SMS-ów „Are you OK?” do klientów z regionów najbardziej narażonych na powódź.

Sztab kryzysowy Warty kluczowe decyzje podjął cztery dni później: firma wysłała 147 tys. SMS-ów do klientów z pytaniem, czy potrzebują pomocy oraz z linkiem do zgłoszenia szkody. Na miejsca najbardziej dotknięte przez żywioł skierowano dodatkowych rzeczoznawców, by zapewnić możliwie najszybsze oględziny i wycenić szkody.

Aby przyspieszyć likwidację szkód firma wprowadziła szereg uproszczeń w procedurach. Już w pierwszej fazie powodzi Warta wydłużyła czas pracy. Rzeczoznawcy pracowali w terenie siedem dni w tygodniu, a zespół Contact Center przyjął trzy razy więcej zgłoszeń. Klienci już na etapie zgłoszenia szkody byli informowani, że mogą rozpocząć porządkowanie miejsca zdarzenia bez oczekiwania na rzeczoznawcę (z obowiązkiem udokumentowania szkód zdjęciami). Na prośbę klientów Warta niezwłocznie wypłacała zaliczki oraz organizowała lokal zastępczy.

„Jestem dumny z naszego zespołu likwidacji szkód i Contact Center, którzy stanęli na wysokości zadania. Dzięki ich zaangażowaniu i determinacji mogliśmy skutecznie pomóc tysiącom powodzian, zapewniając im środki finansowe na odbudowę zniszczonych domów” - mówi wiceprezes Rafał Stankiewicz.

Wcześniej Warta, w ramach wsparcia operacji wojskowej „Feniks”, przekazała wojsku specjalistyczny sprzęt potrzeby do usuwania skutków powodzi: dwie nowoczesne koparki przeznaczone do inżynieryjnych prac ziemnych.

Grupę Warta tworzą dwie spółki: Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta S.A. oferujące m.in. ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe, osobowo-turystyczne i odpowiedzialności cywilnej oraz Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Warta S.A., oferujące indywidualne i grupowe ubezpieczenia na życie.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.12.2024, 12:08
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ