Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fundacja PZU od 2004 r. prowadzi działania filantropijne, które wpisują się w strategię zaangażowania społecznego Grupy PZU i służą dobru publicznemu. Innowacyjne podejście do filantropii ma za zadanie zbudowanie - we współpracy z organizacjami pozarządowymi, instytucjami i uczelniami w Polsce i za granicą - „Społeczności 360°”. Hasło przyświecające Fundacji to: „Działamy dziś, by tworzyć jutro”.
„Wierzymy, że nowoczesna filantropia opiera się na zrozumieniu potrzeb społecznych i współdziałaniu. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa, czyli odporności społecznej, w świecie, który stał się tak trudny do przewidzenia, jest w tym momencie fundamentalne” - stwierdziła Maia Mazurkiewicz, prezeska Fundacji PZU podczas konferencji prezentującej nową strategię Fundacji.
Szefowa Fundacji jest przekonana, że do zrealizowania tych celów ważna jest budowa wspólnoty inkluzywnej, otwartej, opartej na dialogu i promującej talenty. „Takiej, którą tworzą ludzie umiejący samodzielnie myśleć krytycznie i rozpoznać dezinformację. Świadomie, sprawnie poruszać się po świecie współczesnych technologii, ale też odczytać i zrozumieć emocje własne i innych” - dodała Maia Mazurkiewicz.
Fundacja PZU koncentruje się na rozwijaniu kompetencji przyszłości. Zamierza uwrażliwiać społeczeństwo, ale też zwracać uwagę na zagrożenia związane z korzystaniem z mediów i urządzeń. Chce wspierać twórców bazujących na sprawdzonych i rzetelnych informacjach, dostarczać narzędzia oraz techniki do zarządzania tzw. stresem cyfrowym.
Częścią strategii „Społeczności 360°” są m.in. warsztaty dla seniorów, które zwiększą ich odporność społeczną i nauczą krytycznego myślenia w środowisku cyfrowym; szkolenia dla nauczycieli wspierające wykorzystanie technologii w nauce oraz warsztaty dla dzieci i młodzieży rozwijające kompetencje przyszłości takie jak programowanie, analiza danych i sztuczna inteligencja.
„W nowej strategii Fundacja PZU promuje też edukację oraz otwartą i świadomą komunikację. W odpowiedzi na wyzwania stojące przed nauczycielami, którzy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu młodego pokolenia” - powiedziała Maia Mazurkiewicz i zapowiedziała, że Fundacja PZU planuje „okrągły stół”, by móc wyznaczyć najbardziej palące wyzwania i zaprojektować działania kierowane do grup wrażliwych. Wraz z partnerami zorganizuje również różnorodne formy wsparcia nauczycieli oraz uczniów w rozwoju edukacji emocjonalnej.
Jak podkreślali uczestnicy konferencji, m.in. psycholog prof. Michał Bilewicz, Filip Konopczyński, analityk z Ministerstwa Cyfryzacji, a także założycielka i CEO Digital University Jowita Michalska, to kapitał społeczny ma fundamentalne znaczenie dla stabilnego i zrównoważonego rozwoju społeczeństwa. Dlatego w tym obszarze Fundacja PZU zamierza m.in. budować świadomość w zakresie zdrowia psychicznego i kompleksowo wspierać kobiety.
„W planach są m.in. rozmowy z ekspertami ds. dobrostanu, program mentoringowy dla uczennic szkół branżowych, cykl warsztatów dla lokalnych liderek. Działania mają zwiększyć reprezentację kobiet w zarządach spółek i stworzyć kompleksową sieć wsparcia dla kobiet na różnych etapach kariery” - wyjaśniała prezeska Fundacji PZU w trakcie panelu dyskusyjnego.
Najważniejszymi celami Fundacji PZU w obszarze kultury będzie upowszechnianie kultury wysokiej poprzez zwiększanie jej dostępności. Fundacja będzie kontynuować wsparcie dla renomowanych instytucji takich jak: Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Narodowe w Krakowie i Warszawie, Polska Opera Królewska, Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatr Wielki Opera Narodowa i Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. W ramach strategii planowane są też programy edukacyjne i warsztaty, które mają zapewnić powszechny dostęp do kultury, niezależnie od wieku, pochodzenia czy statusu społecznego.
„Fundacja PZU wchodzi w zupełnie nowy etap działania, na którym nie tylko będzie wspierała inicjatywy partnerów, ale też pilotażowo rozpocznie własne, autorskie projekty. To wszystko po to, by wspierać całe pokolenia w zdobywaniu kompetencji przydatnych w coraz cięższych i niepewnych czasach” - podsumowuje Maia Mazurkiewicz.
Nowa strategia Fundacji PZU spotkała się z poparciem m.in. przedstawicieli środowisk kultury, edukacji oraz polityki. „To, co zaprezentowała prezeska Fundacji PZU, wpisuje się w strategię Polski w czasie naszej prezydencji w Unii Europejskiej. Walka z dezinformacją, bezpieczeństwo, edukacja, wzmacnianie kompetencji kobiet to jedne z głównych priorytetów polskiej prezydencji” - stwierdziła Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, podsekretarz stanu ds. Unii Europejskiej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.03.2025, 14:16 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
IJHARS: kontrola w hipermarketach wykryła nieprawidłowości w co dziesiątej partii wieprzowiny PAP
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) stwierdziła nieprawidłowości w oznakowaniu co dziesiątej partii mięsa wieprzowego oferowanego w sklepach wielkopowierzchniowych na terenie Polski.- 05.03.2025, 13:37
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
European Cyber Report 2025: 137% more DDoS attacks than last year - what companies need to know
- 05.03.2025, 12:59
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Mleczna debata: przyszłość polskiego mleczarstwa
W ramach kampanii „Polskie produkty mleczne królują na stole” odbyła się debata, w której udział wzięli eksperci z branży mleczarskiej: dr Witold Klemarczyk z Instytutu Zdrowia Matki i Dziecka, Tomasz Cieślik, prezes Podlaskiego Związku Hodowców Bydła i Producentów Mleka, oraz Arkadiusz Pisarek, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew. Debatę poprowadziła dziennikarka dr Anna Murzyn.- 05.03.2025, 12:01
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: KZSM Zw. Rew.
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ