Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd spółki Shoper S.A. ("Emitent"), na bazie wstępnej analizy dostępnych wyników finansowych szacuje, że:
W roku 2024 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:
1. przychody ze sprzedaży: 192,8 mln zł, wobec 152,6 mln zł w roku 2023 (wzrost o 26 proc.)
2. skorygowany wynik EBITDA: 66,1 mln zł, wobec 50,6 mln zł w roku 2023 (wzrost o 31 proc.)
3. skorygowany zysk brutto: 51,8 mln zł, wobec 36,0 mln zł w roku 2023 (wzrost o 44 proc.)
4. skorygowany zysk netto: 42,3 mln zł, wobec 31,1 mln zł w roku 2023 (wzrost o 36 proc.)
Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce,
z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label" (GMV Sklepy) wyniosła w roku 2024 10,7 mld zł, wobec 8,5 mld zł w roku 2023 (wzrost o 26 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w roku 2024 14,5 mld zł wobec 9,5 mld zł w roku 2023 (wzrost o 53 proc.).
Emitent zwraca uwagę, że po migracji klientów home.pl, obsługiwanych do października 2023 w modelu private label, wartość zamówień realizowanych przez sklepy tych klientów (GMV) uwzględniana jest w GMV Shoper. Dynamika GMV Sklepów rok do roku z wyłączeniem efektów migracji klientów home.pl wyniosła w roku 2024 roku +16%, a dla GMV Omnichannel +44%.
W czwartym kwartale 2024 roku Grupa Kapitałowa Shoper S.A. uzyskała następujące wyniki finansowe:
1. przychody ze sprzedaży: 55,1 mln zł, wobec 43,6 mln zł w czwartym kwartale roku 2023 (wzrost o 26 proc.)
2. skorygowany wynik EBITDA: 19,9 mln zł, wobec 15,1 mln zł w czwartym kwartale roku 2023 (wzrost o 32 proc.)
3. skorygowany zysk brutto: 18,3 mln zł, wobec 11,8 mln zł w czwartym kwartale roku 2023 (wzrost o 56 proc.)
4. skorygowany zysk netto: 15,1 mln zł, wobec 10,3 mln zł w czwartym kwartale roku 2023 (wzrost o 46 proc.)
Emitent informuje również, iż wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce, z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label" (GMV Sklepy) wyniosła w czwartym kwartale roku 2024 3,0 mld zł, wobec 2,6 mld zł w czwartym kwartale roku 2023 (wzrost o 15 proc.). Natomiast łączna wartość zamówień złożonych na platformie e-commerce oraz we wszystkich pozostałych kanałach sprzedaży (marketplace, API, porównywarki cenowe itp.), z wyłączeniem sklepów dostarczanych w modelu "private label", (GMV Omnichannel) wyniosła w czwartym kwartale roku 2024 4,3 mld zł, wobec 3,0 mld zł w czwartym kwartale roku 2023 (wzrost o 45 proc.).
Emitent zwraca uwagę, że po migracji klientów home.pl, obsługiwanych do października 2023 w modelu private label, wartość zamówień realizowanych przez sklepy tych klientów (GMV) uwzględniana jest w GMV Shoper. Dynamika GMV Sklepów rok do roku z wyłączeniem efektów migracji wyniosła w czwartym kwartale 2024 roku +12%, a dla GMV Omnichannel +45%.
Prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Publikacja raportu za 2024 rok planowana jest na dzień 2 kwietnia 2025 roku.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
The Management Board of Shoper S.A. (the "Issuer"), based on a
preliminary analysis of available financial results, estimates that:
In the 2024 the Shoper S.A. Group achieved the following financial
results:1. revenue: PLN 192.8 million, compared to PLN 152.6 million
in 2023 (up 26 percent).2. adjusted EBITDA: PLN 66.1 million, versus
PLN 50.6 million in 2023 (up 31 percent)3. adjusted gross profit:
PLN 51.8 million, up from PLN 36.0 million in 2023 (up 44 percent)4.
adjusted net profit: PLN 42.3 million, up from PLN 31.1 million in 2023
(up 36 percent)
The Issuer also informs that the value of orders placed on the
e-commerce platform, excluding shops in the "private label" model (GMV
Stores), amounted to PLN 10.7 billion in the 2024, compared to PLN 8.5
billion in the 2023 (up 26 percent). The total value of orders placed on
the e-commerce platform and in all other sales channels (marketplace,
API, price comparison sites, etc.), excluding shops in the "private
label" model (GMV Omnichannel), amounted to PLN 14.5 billion in the
2024, compared with PLN 9.5 billion in the 2023 (up 53 percent).
The Issuer points out that since the migration of home.pl customers
serviced in the private label model until October 2023, the value of
orders processed by these merchants' stores (GMV) is included in the
Shoper's GMV. The year-on-year growth rate of GMV of Stores excluding
the effects of migration was +16% in 2024, and for GMV of Omnichannel
+44%.
In the fourth quarter of 2024, the Shoper S.A. Group achieved the
following financial results:1. revenue: PLN 55.1 million, compared
to PLN 43.6 million in the fourth quarter of 2023 (up 26 percent)2.
adjusted EBITDA: PLN 19.9 million, up from PLN 15.1 million in the
fourth quarter of 2023 (up 32 percent)3. adjusted gross profit: PLN
18.3 million, compared to PLN 11.8 million in the fourth quarter of 2023
(up 56 percent)4. adjusted net profit: PLN 15.1 million, compared to
PLN 10.3 million in the fourth quarter of 2023 (up 46 percent)*
The Issuer also informs that the value of orders placed on the
e-commerce platform, excluding shops in the "private label" model (GMV
Stores), amounted to PLN 3.0 billion in the fourth quarter of 2024,
compared to PLN 2.6 billion in the fourth quarter of 2023 (up 15
percent). The total value of orders placed on the e-commerce platform
and in all other sales channels (marketplace, API, price comparison
sites, etc.), excluding shops in the "private label" model (GMV
Omnichannel), amounted to PLN 4.3 billion in the fourth quarter of 2024,
compared with PLN 3.0 billion in the fourth quarter of 2023 (up 45
percent).
The Issuer points out that since the migration of home.pl customers
serviced in the private label model until October 2023, the value of
orders processed by these merchants' stores (GMV) is included in the
Shoper's GMV. The year-on-year growth rate of GMV of Stores excluding
the effects of migration was +12% in 2024, and for GMV of Omnichannel
+45%.
The presented figures are preliminary and estimated. The report for the
2024 is scheduled to be published on 2 April 2025.
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.03.2025, 06:51 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |