Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z badania wynika także, że Polacy wciąż ogromną wagę przykładają do szybkości i przewidywalności dostaw oraz szerokiego wyboru metod odbioru przesyłek. Najnowsze badanie potwierdza, że to właśnie jakość logistyki decyduje o pozytywnych doświadczeniach zakupowych. W cyklicznych badaniach** realizowanych przez Allegro średnia ocena dostaw na platformie osiągnęła w marcu rekordowy poziom NPS 89. Co więcej, program Allegro Delivery - mimo że działa dopiero od dziewięciu miesięcy - już teraz może pochwalić się bardzo wysokim wynikiem NPS 84.
„Jesteśmy ogromnie wdzięczni naszym klientom za zaufanie i tak wysokie oceny, jakie otrzymaliśmy w badaniach. To dla nas potwierdzenie, że konsekwentnie podążamy w dobrym kierunku, dbając o jakość obsługi i dostaw. Razem z naszymi partnerami w Allegro Delivery nieustannie pracujemy nad tym, by dostarczać jeszcze lepsze i niezawodne usługi logistyczne, które wpływają na komfort i satysfakcję kupujących” - mówi Mirosława Kawala VP, Customer Experience w Allegro.
Szybkość i wygoda dostawy kluczowym elementem doświadczeń zakupowych
Allegro doskonale rozumie, że satysfakcja klientów to nie tylko wygodny proces zakupowy, ale także sprawna i niezawodna dostawa, która wpływa na całe doświadczenie ze sklepem online. Aby zapewnić jeszcze większą kontrolę nad tym obszarem, powstało Allegro Delivery - usługa logistyczna, w której platforma przejmuje odpowiedzialność za cały proces dostawy. Za wsparcie klienta i sprzedającego odpowiada dedykowany zespół obsługi Allegro, zapewniający sprawne i przewidywalne rozwiązania na poziomie, który od lat wyróżnia platformę w rankingach jakości obsługi. Dzięki temu klienci mogą liczyć nie tylko na wygodne i bezproblemowe dostawy, ale także na sprawne procedury i szybki proces reklamacyjny - realizowany w maksymalnie 7 dni roboczych.
Obecnie usługa Allegro Delivery bazuje na sieci Allegro One oraz ORLEN Paczka, jednak już od kwietnia klienci Allegro skorzystają z usług kurierskich, punktów odbioru oraz około 6000 automatów paczkowych DHL, co dodatkowo zwiększy dostępność i wygodę dostaw. Ponadto Allegro w opublikowanych niedawno wynikach kwartalnych zapowiedziało rozwój swojej sieci automatów paczkowych o kolejne 2,5 tys. One Box do końca 2025 r.
Co może jeszcze poprawić doświadczenia zakupowe Polaków
Jednym z aspektów, które klienci w Polsce wskazali jako wymagające poprawy, jest łatwiejszy dostęp do darmowej dostawy. Allegro wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom dzięki programowi Smart!, który osiągnął już ponad 7 milionów subskrybentów i pozostaje najpopularniejszym programem lojalnościowym w kraju. Platforma nie poprzestaje na tym i stale przygląda się możliwościom dalszego rozwoju Smart!, by zwiększać jego wartości i wygody dla klientów.
* Badanie przeprowadzone przez Minds & Roses na zlecenie Allegro (styczeń 2025) na próbie 21,5 tys. respondentów.
** Badania cykliczne przeprowadzane przez Allegro na klientach korzystających z usług logistycznych na próbie 15 tys.
Źródło informacji: Allegro
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.03.2025, 11:26 |
Źródło informacji | Allegro |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |